Anonym bruker Skrevet 28. mai #1 Skrevet 28. mai Nå er det snart valg, og jeg kommer til å stemme FrP. Rent overordnet, så skyldes det at vi må få noen i regjering som evner å kutte i den voldsomme offentlige pengebruken. Om det blir litt mer eller mindre til brillestøtte og tannregulering, er underordnet. Det er de lange linjene som betyr noe. Finansminister Jens Stoltenberg ble intervjuet i nettavisen for litt siden, og konfrontert med beregningene om at offentlig utgifter vil vokse til dobbelt størrelse innen 2050 dersom ikke noe gjøres. Han svarer at det ikke er noen vei utenom harde prioriteringer i årene fremover. Men det tror jeg ikke de fleste norske politikere vil klare. Det gjør heller ikke professor emeritus i skatterett ved BI, Ole Gjems-Onstad, som er klar på at utfordringene man står overfor ikke kan finansieres med skatter og avgifter. Det MÅ kuttes, og det har han lite tro pat politikerne klarer. Og det kanskje ikke så rart. Man kan nå lese at stortinget, med unntak av FrP og Senterpartiet, har stemt ned et lovforslag som søker å begrense misbruket av tryg til utlandet. Norge svindles for milliarder årlig, gjennom fiktive sykemeldinger fra utenlandske arbeidstagere. I tillegg til at det tapper den Norske staten, så går jo bedrifter over ende også, og arbeidsplasser tapt. Til utlandet går det kontantstøtte, barnetrygd AAP, dagpenger, sykepenger mv. uten at noen av ytelsene f.eks. er levekårsjusterte. Så kan man krydre dette med en ikke bærekraftig innvandring, som gir flere mennesker her i landet med lav skatteevne, og behov for høyere grad av offentlige ytelser enn gjennomsnittsnordmannen. Jeg tror den Norske velferdsskuta kommer til å kullseile om ikke så altfor lenge, når politikerne ikke en gang klarer å begrense pengestrømmen til andre lands borgere. Og nei. Det er ikke nok rike personer i dette landet, til at den videre økningen i offentlige utgifter kan finansieres gjennom økte skatter og avgifter. Og ja da, det er EØS-forordninger og alt dette. Men i hovedsak er det viljen eller evnen til å prioritere det står på. Anonymkode: 7bf3a...268
Anonym bruker Skrevet 28. mai #2 Skrevet 28. mai Helt enig. Vi MÅ få FRP til makta om Norge skal "overleve". De andre eier ikke økonomisk sans. Iallefall ingen på Rød-sida. (Der er det viktigste at alle må få like mye.) Anonymkode: c8650...a3d
Anonym bruker Skrevet 28. mai #3 Skrevet 28. mai FrP har like liten gjennomføringsevne som de andre, og jeg mener seriøst de gjør seg best i opposisjon for da blir de hørt. Kommer de til makta vil pipa få en helt annen låt og de vil ikke kunne gjennomføre noe de heller. Anonymkode: 51719...eb5
Anonym bruker Skrevet 28. mai #4 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): FrP har like liten gjennomføringsevne som de andre, og jeg mener seriøst de gjør seg best i opposisjon for da blir de hørt. Kommer de til makta vil pipa få en helt annen låt og de vil ikke kunne gjennomføre noe de heller. Anonymkode: 51719...eb5 Jeg synes i hvertfall det var rakrygget av Sylvi å si at det ikke kom på tale med noe regjeringssammarbeid med Venstre og KrF. Det er jo gjerne hensynet til småpartiene, som ender med at man ikke får gjort noen ting. Anonymkode: 7bf3a...268
Anonym bruker Skrevet 28. mai #5 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Jeg synes i hvertfall det var rakrygget av Sylvi å si at det ikke kom på tale med noe regjeringssammarbeid med Venstre og KrF. Det er jo gjerne hensynet til småpartiene, som ender med at man ikke får gjort noen ting. Anonymkode: 7bf3a...268 Ingen partier i Norge er store nok alene til å kunne regjere uten kompromiss, avstemninger og samarbeid, og KrF kommer ALDRI til å blir stor nok. De kan komme i regjering, men bare sammen med andre, og da har de ingen reel makt likevel. Derfor er det bedre de er i opposisjon og sørger for at alle hører motargumentene hele tiden, enn at de sitter i regjering og må gjøre miner til slett spill og utad være enig i avgjørelsene som tas. Men jeg tror ikke de får så mange stemmer som meningsmålingene viser. Jeg vil aldri verden stemme på de, for de har ikke snøring på utenrikspolitikk og så utrykk som verden er nå må vi ha partier som kan samarbeide med resten av verden i maktposisjoner. Anonymkode: 51719...eb5
Anonym bruker Skrevet 28. mai #6 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (28 minutter siden): FrP har like liten gjennomføringsevne som de andre, og jeg mener seriøst de gjør seg best i opposisjon for da blir de hørt. Kommer de til makta vil pipa få en helt annen låt og de vil ikke kunne gjennomføre noe de heller. Anonymkode: 51719...eb5 Dette er en klisje som kommer av at Frp aldri har hatt reell makt og innflytelse, annet enn som et lite støttehjul til Høyre. Hvis Frp blir større vil de selvsagt kunne gjennomføre sin politikk. Da er det bare det inngrodde sosialistiske byråkratiet i embedsverket som står i mot. Det er tung motstand det også, og det tar år å bygge ned den byråkratiske motstanden i det offentlige byråkratiet som sosialistene har bygget opp gjennom mange tiår med makt. Det er ikke bare å vinne et valg for høyresiden, når vi alle vet at et overveldende flertall av de som skal gjennomføre politikken er sosialister som jobber i offentlig sektor. Da blir det liten innsats og arbeidsvilje. Å bygge ned denne motstanden tar årevis. Vi kan ikke bare kaste folk respektløst ut av alle de offentlige kontorene, de må omstilles til andre yrker hvor de kan gjøre nytte for seg, og skape verdier for befolkningen. Dette lar seg ikke gjøre før neste valg. 4 år er alt for kort tid. Det er hovedproblemet. Store endringer gjør alltid vondt først, før de gode resultatene viser seg. Anonymkode: 4556f...b1a
Anonym bruker Skrevet 28. mai #7 Skrevet 28. mai Skuta vil ikke synke, men det norske cruiseskipet vil flyte videre som ei flåte av fattigfolk som er 100% avhengige av politikerne. En politikerklasse som vil være de eneste velstående i samfunnet. Akkurat som i alle andre kommunistiske land; Russland, Kina, Nord-Korea. Dette vil raskt skje dersom sosialistene får fortsette å bytte ut alle skapende kreative nordmenn, med alle som er det motsatte, fra alle verdenshjørner. Anonymkode: 4556f...b1a
Anonym bruker Skrevet 28. mai #8 Skrevet 28. mai Har du et eksempel på hva FrP har gjennomført i posisjon? Anonymkode: 57683...6ce
Anonym bruker Skrevet 28. mai #9 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du et eksempel på hva FrP har gjennomført i posisjon? Anonymkode: 57683...6ce De har økt bompengeprisene, for eksempel. Jeg er sikker på at mange av velgerne deres ville satt pris på å bli minnet på det. https://www.vg.no/nyheter/i/qLOAMm/kraftig-bompengeoekning-med-frp-i-regjering-mener-frp-har-et-forklaringsproblem Anonymkode: d89ea...0f5
Anonym bruker Skrevet 28. mai #10 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du et eksempel på hva FrP har gjennomført i posisjon? Anonymkode: 57683...6ce De fikk ansatt mange nye byråkrater, selv om de skulle slanke det offentlige: https://www.nrk.no/norge/ansetter-tre-ganger-sa-mange-byrakrater-som-ap-1.13024993 Anonymkode: a4278...89c
Anonym bruker Skrevet 28. mai #11 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): De har økt bompengeprisene, for eksempel. Jeg er sikker på at mange av velgerne deres ville satt pris på å bli minnet på det. https://www.vg.no/nyheter/i/qLOAMm/kraftig-bompengeoekning-med-frp-i-regjering-mener-frp-har-et-forklaringsproblem Anonymkode: d89ea...0f5 Jeg bryr meg om de store linjene. Hva partiene har som mål. Hva partiene står for. Ikke alltid de får gjennomslag (gjelder alle partier), da mange småpartier sitter med for stor makt. Anonymkode: 7bf3a...268
Anonym bruker Skrevet 28. mai #12 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Jeg bryr meg om de store linjene. Hva partiene har som mål. Hva partiene står for. Ikke alltid de får gjennomslag (gjelder alle partier), da mange småpartier sitter med for stor makt. Anonymkode: 7bf3a...268 Nå er det jo ikke del av budsjettet deres, så jeg ser ikke hvordan noen kan ha stått i veien for budsjettet deres, utenom deres egen politikk? Frp lovet å fjerne bompengene: Kutter ingenting i eget budsjett ... – Er det redelig å love bompengekutt, men holde det utenfor budsjettet slik at man får råd til flere løfter? – Det som ligger inne er blant annet betydelige skattekutt. Cirka 60 milliarder, inkludert en betydelig reduksjon i bilavgifter. Bilistene har fått et kraftig løft i dette budsjettet. Så har vi prioritert trygge veier i dette budsjettet. https://www.nettavisen.no/okonomi/frp-lovet-a-fjerne-bompengene-kutter-ingenting-i-eget-budsjett/s/5-95-2170133 Anonymkode: d89ea...0f5
Anonym bruker Skrevet 29. mai #13 Skrevet 29. mai Den er på vei ned allerede, noe FrP neppe får gjort noe med. Det Sylvi klarer, i motsetning til en del andre politikere, er å anerkjenne problemene. Det betyr ikke at hun klarer å løse de. Men vi kan gi henne et forsøk i det minste, jeg tror vi er klare for det nå. Ny runde med AP som skal se an situasjonen er jeg redd vil få den ulmende misnøyen til å ta full fyr, da kan det fort bli meget ekstremt. Ellers er sivilisasjonens kollaps en varslet katastrofe, en uunngåelig, spørsmålet er bare hvor lang tid den tar og hvor vond den blir. Anonymkode: e827a...4db
Anonym bruker Skrevet 29. mai #14 Skrevet 29. mai Enig med mange her, stemmer og FRP! Må gjøre noe med økonomi og innvandring ( dvs de som ikke har grunnlag å være her og heller ikke vil jobbe/integreres eller lære språket her). Finne måter å gjøre skolen bedre, og finne måter å få folk i jobb på( de som kan). Anonymkode: 4adf4...475
Anonym bruker Skrevet 29. mai #15 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Enig med mange her, stemmer og FRP! Må gjøre noe med økonomi og innvandring ( dvs de som ikke har grunnlag å være her og heller ikke vil jobbe/integreres eller lære språket her). Finne måter å gjøre skolen bedre, og finne måter å få folk i jobb på( de som kan). Anonymkode: 4adf4...475 Høyresiden vil ikke ha finne måter å få flere i jobb på, de ønsker ikke et mer inkluderende arbeidsliv som er den eneste løsningen på å få flere i arbeid . Det private næringslivet som skal stå for der enda mer av sysselsettingen med deres modell ønsker heller ikke ansatte med helseutfordringer. Anonymkode: 0093d...6b3
Anonym bruker Skrevet 29. mai #16 Skrevet 29. mai Hø?? FRP som vil bruke oljepenger som fulle sjømenn? Om noe er det jo sånne ting som styrer skuta rett til helvete? Anonymkode: cfe77...845
Anonym bruker Skrevet 29. mai #17 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Hø?? FRP som vil bruke oljepenger som fulle sjømenn? Om noe er det jo sånne ting som styrer skuta rett til helvete? Anonymkode: cfe77...845 Ja, men da går den rett ned i det miste. Kjør Titanic og rett ned. Kanskje bedre enn å seigpine det uunngåelig ved å forsøke å øse hele veien ned? Anonymkode: e827a...4db
Anonym bruker Skrevet 29. mai #18 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Den er på vei ned allerede, noe FrP neppe får gjort noe med. Det Sylvi klarer, i motsetning til en del andre politikere, er å anerkjenne problemene. Det betyr ikke at hun klarer å løse de. Men vi kan gi henne et forsøk i det minste, jeg tror vi er klare for det nå. Ny runde med AP som skal se an situasjonen er jeg redd vil få den ulmende misnøyen til å ta full fyr, da kan det fort bli meget ekstremt. Ellers er sivilisasjonens kollaps en varslet katastrofe, en uunngåelig, spørsmålet er bare hvor lang tid den tar og hvor vond den blir. Anonymkode: e827a...4db Da er det bedre å ha dem i opposisjon. Da roper og skriker de og setter fingeren på problemene. Når de kommer i posisjon blir de usynlige for de klarer ikke å levere på noe. De trekker seg tilbake eller trekker seg ut av regjering. Anonymkode: 57683...6ce
Anonym bruker Skrevet 29. mai #19 Skrevet 29. mai Jeg er meget obs på tråder som dette. Minner om manipulasjon en som Russland gjorde under valget i USA. Målet er polarisering av samfunnet. Har vi russiske troll på forumet? Anonymkode: 3b40e...db6
Anonym bruker Skrevet 29. mai #20 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Jeg er meget obs på tråder som dette. Minner om manipulasjon en som Russland gjorde under valget i USA. Målet er polarisering av samfunnet. Har vi russiske troll på forumet? Anonymkode: 3b40e...db6 Nei, men vi har ressurssvake nyttige idioter som tror de ser det store bildet. Anonymkode: cfe77...845
Anonym bruker Skrevet 29. mai #21 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Nei, men vi har ressurssvake nyttige idioter som tror de ser det store bildet. Anonymkode: cfe77...845 Det tror åpenbart du også. Alle tror på den rette guden, selv om det finnes tusenvis av de. Alle som tror noe annet er idioter. Pussige greier. Anonymkode: e827a...4db
Anonym bruker Skrevet 29. mai #22 Skrevet 29. mai Nettopp slikt som dette. Provoserende påstander kun for å lage krangel. I tillegg skapes det et inntrykk av at ytre høyre siden i Norge står veldig sterkt, noe den ikke gjør. De færreste har heldigvis slike meninger. Men det gir et signal til mindre smarte mennesker om at meninger som rasisme og hat mot LQBT er ok, og dermed har man krangel og polarisering. Ikke gå fem på og mat dette trollet folkens. Anonymkode: 3b40e...db6
Anonym bruker Skrevet 29. mai #23 Skrevet 29. mai Dette er et typisk utspill plantet her av folk som jobber for valgapparatet til Frp, ikke av den jevne forumbruker. Tipper vi kommer til å se mer av dette framover. Anonymkode: 06ee8...c56
Anonym bruker Skrevet 29. mai #24 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Dette er et typisk utspill plantet her av folk som jobber for valgapparatet til Frp, ikke av den jevne forumbruker. Tipper vi kommer til å se mer av dette framover. Anonymkode: 06ee8...c56 Hvorfor tenker du det? Har sett en del propaganda rundt, men jeg klarer ikke se at dette innlegget bærer så preg av det. Forklar gjerne hva som er typisk med dette. Anonymkode: e827a...4db
Anonym bruker Skrevet 29. mai #25 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hø?? FRP som vil bruke oljepenger som fulle sjømenn? Om noe er det jo sånne ting som styrer skuta rett til helvete? Anonymkode: cfe77...845 Jeg tenkte også dette da jeg leste tråden. Men det var vel helst far Carl I. som ville bruke opp oljefondet på de eldre, mens mor Siv og storesøster Sylvi var mer fornuftige. FrP er som en gjennomsnittlig norsk familie i så måte Anonymkode: 89f81...285
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå