Gå til innhold

Være hjemme fra jobb pga «personlige årsaker»?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (29 minutter siden):

Skulle gjerne gjort det du skriver her. Har ikke noe ønske om å jobbe, men må dessverre det 

Anonymkode: 2788e...74e

Nemlig.

Og sånn er det garantert mange som tenker. Da er det bedre å faktisk sette fingeren på det, enn å late som alle har utmerket arbeidsmoral, og angripe de som antar noe annet. 

Anonymkode: 063d0...c09

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Nemlig.

Og sånn er det garantert mange som tenker. Da er det bedre å faktisk sette fingeren på det, enn å late som alle har utmerket arbeidsmoral, og angripe de som antar noe annet. 

Det er da ingen her som later som om alle har utmerket arbeidsmoral. 

Anonymkode: ce67a...7e2

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nei, det synes du nok ikke, hva?

Og jeg synes at dere med holdninger som dine, burde holde dere hjemme og føde barn, lage mat, vanne planter, og klage på verden sammen med nabodama. Så kan arbeidslivet være forbeholdt de som går inn i det med forståelse for det og ønske  å fylle det.

Vel, de fleste lever ikke for jobben sin, men de går på jobb uansett. Sånne innlegg som du kommer med her er bare flaut

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Vel, de fleste lever ikke for jobben sin, men de går på jobb uansett. Sånne innlegg som du kommer med her er bare flaut

Enig.

Anonymkode: ad2bb...0bd

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 30.5.2025 den 7.05):

Jeg jobber med psykososialt arbeidsmiljø. Tror jeg har ganske god kompetanse på dette😊

Trakassering er forbudt. At arbeidsgiver bestrider en sykmelding dersom arbeidstaker ikke vil medvirke til opplysninger om egen situasjon er ikke forbudt. Det er faktisk helt legitimt.

At man som medarbeider synes det er ubehagelig er ikke ensbetydende med at det er trakassering. 

Anonymkode: ff803...5b4

Du har misforstått. Arbeidstaker skal ikke medvirke til opplysning om egen situasjon, men om egen arbeidsevne og tilretteleggingsmuligheter. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Du har misforstått. Arbeidstaker skal ikke medvirke til opplysning om egen situasjon, men om egen arbeidsevne og tilretteleggingsmuligheter. 

... det er altså ikke slik at den ansatte skal måtte gi opplysninger av privat karakter.

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Nemlig.

Man kan utmerket godt ha god arbeidsmoral selv om man ikke brenner for yrket eller jobben sin.

Slike holdninger som du viser her er mer skadelig enn noe, fordi du lager deg en virkelighet hvor du er hevet over andre. Det stemmer neppe, du er nok  helt på snittet både når det gjelder arbeidsmoral, sosial kompetanse og intellekt.

Anonymkode: 944e4...01f

Skrevet

Man kan utmerket godt ha god arbeidsmoral selv om man ikke brenner for yrket eller jobben sin.

Slike holdninger som du viser her er mer skadelig enn noe, fordi du lager deg en virkelighet hvor du er hevet over andre. Det stemmer neppe, du er nok  helt på snittet både når det gjelder arbeidsmoral, sosial kompetanse og intellekt.

Hvorfor antar du det? Du kan ikke nekte for at folk har ulik grad av arbeidsmoral, og at noen sluntrer mer unna enn andre, mens andre er langt mer pliktoppfyllende. Hvorfor antar du at en som påpeker dette har «gjennomsnittlig» arbeidsmoral? Det er en underlig konklusjon å trekke. Det er vel heller de som gnåler om andres «holdninger» når problemet med unnasluntrere i arbeidslivet diskuteres som har lav arbeidsmoral. Hvorfor ellers skulle de bli så indignerte ovenfor realitetene?

Anonymkode: 9ae3a...b1e

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Nemlig.

Det har ikke noe med arbeidsmoral å gjøre. Jeg har en utmerket arbeidsmoral selv om jeg ikke vil jobbe

Skrevet

Hvorfor antar du det?

Anonymkode: 9ae3a...b1e

Hehehe, var ikke den nokså åpenbar :D 

Er ellers helt enig med deg, og kan i grunn bare takke deg for å svare vedkommende.

Mvh hun som ble angrepet :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

... det er altså ikke slik at den ansatte skal måtte gi opplysninger av privat karakter.

Arbeidsgiver kan ikke kreve å få vite om du har brukket armen eller er gravid, men arbeidstaker har plikt til å opplyse at det går fint å skrive med høyre hånd og at det går fint å luke selv om vedkommende ikke kan jobbe med kjemikalier. Det er ikke greit å bare si at man ikke kan jobbe hvis man kan gjøre andre oppgaver.

Anonymkode: 07977...76e

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Senest på lørdag var jeg innom en butikk med kaos i kasseområdet. Jeg trykket på tilkall betjeningen, og langt om lenge kom det en guttunge som bare lo og ikke klarte å forstå hva spørsmålet var. De var en gjeng unge gutter som bare sto og tullet og lo, på lageret og ellers i butikken, mens varene fløt og kundene rev seg i håret. På vei ut av butikken tenkte jeg på hvordan andre unge mennesker tar jobben alvorlig fra de er 12-15 år og får sin første sommerjobb eller ekstrajobb, og hvordan de holder stilen, resten av sin tid i arbeidslivet.

Har selv kommet på nattevakt, med ulike mennesker på skift. Etter noen skift er er lysene på i taket, det er ikke luftet, det lukter urin, pasientene er urolige, sover ikke om natten, det står møkkete kopper overalt. Etter andre skift er lysene dempet, pasientene rolige og i seng, sover godt hele natten, det er luftet og lukter friskt og godt, koppene er vasket og noen har satt på kaffe til nattevakten. Dette er de samme menneskene i de to skiftene.

Har dette noe å gjøre med at de brenner for jobben? Nei, det er rett og skjer forskjell på kvaliteten på mennesker. Noen er modne, gode, ansvarsbevisste og flittige. Andre er umodne, dårlige, uansvarlige og late.

Kjenner mennesker fra andre steder enn jobb som jeg tidvis har jobbet sammen med. Helt ærlig ble jeg sjokkert, for den snille søte var ekstremt lat og umoden, mens det største dophuet hadde tellekanter og alt på stell.

Og det er det samme andre steder enn i helsevesenet også. Noen får jobben unna. Noen bare er der…når de ikke finner en unnskyldning. 

Enkelte mennesker skulle jeg virkelig ønske at aldri hadde fått en jobb. Ikke bare gjør de ingenting selv, de ødelegger attpåtil for andre. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Jeg har en utmerket arbeidsmoral selv om jeg ikke vil jobbe

:lol:

Du burde kanskje begynne å brodere dine egne utsagn eller lage tegneseriestripe? Dette er jo som å lese den ene serien om de som jobber på kontor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Har selv kommet på nattevakt, med ulike mennesker på skift. Etter noen skift er er lysene på i taket, det er ikke luftet, det lukter urin, pasientene er urolige, sover ikke om natten, det står møkkete kopper overalt. Etter andre skift er lysene dempet, pasientene rolige og i seng, sover godt hele natten, det er luftet og lukter friskt og godt, koppene er vasket og noen har satt på kaffe til nattevakten. Dette er de samme menneskene i de to skiftene.

Mente at det er ulike mennesker i skiftene, men de samme fra gang til gang, så det er ikke en éngangsforeteelse, det er et mønster. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

:lol:

Du burde kanskje begynne å brodere dine egne utsagn eller lage tegneseriestripe? Dette er jo som å lese den ene serien om de som jobber på kontor. 

Du forstår ikke at man kan utføre jobben sin bra selv om man ikke vil jobbe?

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Mente at det er ulike mennesker i skiftene, men de samme fra gang til gang, så det er ikke en éngangsforeteelse, det er et mønster. 

Skal si du tygger deg gjennom tråden, hvor mange innlegg har du egentlig. Snur kappa etter vinden gjør du hvert fall.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...