Gå til innhold

Ikke plass til å lage kake i barnehage avslutting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noe av det rareste jeg har hørt i dag. Det var bare plass til 3 stk som kunne bake og lage kaker til kommende sommeravslutning. Spurte om det var mulig jeg kunne bake ta med noe også da det var fylt med 3 stk på arket om hvem som skulle ta oppgave av baking/stå i kiosk. Selvsagt var stå i kiosk ledig på alle 3. hadde tenkt å lage noen gode porsjons kake som jeg tenkte for en stund da jeg har en skolestarter snart. Det er ikke mange eller lite barn. Så synes det er litt merkelig med bare 3 som kan lage og at de ikke ønsker at flere en det skal lage🥲😅 jeg skjønner om det blir stappa av flere tusner kaker men opplever at det er mindre en mer kaker osv på de sist sommeravslutningene

Anonymkode: 9107b...cc9

Skrevet

De tenker vel det er passe? Og da er det førstemann til mølla som slipper å stå i kiosken men heller har med kake. I år var du for sen og står i kiosken.

Anonymkode: 25023...024

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

De tenker vel det er passe? Og da er det førstemann til mølla som slipper å stå i kiosken men heller har med kake. I år var du for sen og står i kiosken.

Anonymkode: 25023...024

Hæ, jeg skal ikke stå i kiosken. Det er for de som vil samme med baking. 

Skrevet

Altså, når det henges opp sånne lister, så skriver man seg på der det passer. Du var for sein til å ta med kake, da må du velge blant de andre oppgavene. Kanskje er det mer enn nok folk og du slipper unna, eller du må velge blant det som gjenstår av oppgavene på lista. Kakene du planla må nesten vente til neste anledning.

Enkelt og greit.

Anonymkode: 453ff...7c4

Skrevet

Hva er rart med dette HI?

Anonymkode: 83875...aa3

Skrevet

Det er vel fordi de også trengte folk til å stå i kiosken da… Kanskje de vet det er mer poppis å bake enn å stå i kiosken. Da må du jo enten finne deg i å stå i kiosken, eller være kjappere til å melde deg til kakebaking neste gang.

Da vi hadde barn i privat (foreldeeid) barnehage hadde vi et visst antall obligatoriske dugnadstimer. Lærte fort at bakeoppgavrne var noe man måtte melde seg på kjapt, for der gikk det fort unna. 

Anonymkode: 69c51...929

Skrevet

Da står du i kiosken i år. Det funker ikke om folk ikke følger listene. 

Anonymkode: 52c18...a01

Skrevet
Anonym bruker skrev (38 minutter siden):

Da står du i kiosken i år. Det funker ikke om folk ikke følger listene. 

Hehe fikk bake likevel da de trengte vist flere🤣

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 timer siden):

Hehe fikk bake likevel da de trengte vist flere🤣

Ok, da ordnet det seg bra. 

Men litt rar problemstilling, må jeg si. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 timer siden):

Hæ, jeg skal ikke stå i kiosken. Det er for de som vil samme med baking. 

Jeg tror du har litt feil syn på dugnad. Det er neppe noen som har lyst til å stå i kiosk. De gjør det fordi det er en oppgave som må dekkes. Da er det litt pussig at du tenker at denne oppgaven trenger ikke du å bidra på selv om ingen har meldt seg enda.

Bra det ordnet seg slik at du fikk bake kake. Også håper jeg det løser seg med kiosk uten at de samme må trå til gang etter gang fordi andre sniker seg unna eller tror at man ikke trenger å melde seg til oppgaver de ikke har lyst til.

Anonymkode: c4beb...fd1

Skrevet

Dette er veldig fornuftig. Vi hadde klassefest for en tid tilbake, og alle ville bake, men ingen ville hjelpe til med å være tilstede på  klassefesten... 

Skrevet
Dorey skrev (1 time siden):

Dette er veldig fornuftig. Vi hadde klassefest for en tid tilbake, og alle ville bake, men ingen ville hjelpe til med å være tilstede på  klassefesten... 

skjønner jeg sliter utrolig med sosial angst å det med å stå på en måte i kasse.. ellers hadde jeg meldt meg 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...