Himmel og hav Skrevet 1. juni #51 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Men hvis man brekker en banan av en klase, så vil resten av klasen bli dårlig. Anonymkode: f76fd...33d Ikke umiddelbart, men man kan jo da velge et eple, ei pære, en appelsin eller noe annet om det er noe som gnager samvittigheten mer enn unødvendig plastavfall.
Himmel og hav Skrevet 1. juni #52 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det her er jo bare tull, den oppskårne kvarte ligger på en tykk skål av skumplast, med et tynt lag plast rundt. Uansett hva hjelper det om alle slutter med plast. Du vil bare finne nye ting å kjefte på mennesker for, vil du ikke? For det er kjeftinga, det å føle seg høyt hevet, bedre enn andre, og oppgitt over hvor dumme alle andre er, som er selve gleden din, ikke sant? Anonymkode: f76fd...33d Gikk du tom for argumenter siden du begynner med personangrep?
Anonym bruker Skrevet 1. juni #53 Skrevet 1. juni Himmel og hav skrev (5 minutter siden): Ikke umiddelbart, men man kan jo da velge et eple, ei pære, en appelsin eller noe annet om det er noe som gnager samvittigheten mer enn unødvendig plastavfall. Det er en grunn til at de pakker bananene inn i plast. Det er for at ingen skal rive av enkelbananene. Så man kan jo på sett og vis si at det er mennesker som deg, som er skyld i at tonnevis av bananer pakkes inn i plast. Anonymkode: f76fd...33d
Anonym bruker Skrevet 1. juni #54 Skrevet 1. juni Himmel og hav skrev (5 minutter siden): Gikk du tom for argumenter siden du begynner med personangrep? Nei, som du ser så har jeg fortsatt Men det var i seg selv ment som et oppriktig utsagn. Du skriver jo selv fra en telefon eller datamaskin, og da har du jo ikke akkurat så mye du skulle ha sagt, har du vel. Så da må man tro du får en eller annen tilfredsstillelse av å kjefte. Anonymkode: f76fd...33d
Anonym bruker Skrevet 1. juni #55 Skrevet 1. juni Himmel og hav skrev (38 minutter siden): Jo, i mye mindre og tynnere plast enn et plastbeger, så om man bare MÅ ha melon, så er det tross alt noe mindre plastavfall, menj igjen, hva med å velge et eple? Hvirfor skal jeg velge eple hvis jeg har lyst på melon, ananas eller andre store frukter som jeg kan få kjøpt oppskåret. Anonymkode: 238ef...b43
Anonym bruker Skrevet 1. juni #56 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Men hvis man brekker en banan av en klase, så vil resten av klasen bli dårlig. Anonymkode: f76fd...33d Det stemmer jo ikke. Anonymkode: 238ef...b43
Anonym bruker Skrevet 1. juni #57 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (30 minutter siden): Det er en grunn til at de pakker bananene inn i plast. Det er for at ingen skal rive av enkelbananene. Anonymkode: f76fd...33d Vanlige bananer pakkes jo ikke inn i plast, kun de fra butikkenes billigmerker og de økologiske pakkes inn i plast. Anonymkode: 238ef...b43
Anonym bruker Skrevet 1. juni #58 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Vanlige bananer pakkes jo ikke inn i plast, kun de fra butikkenes billigmerker og de økologiske pakkes inn i plast. Anonymkode: 238ef...b43 Gjett hvorfor. Anonymkode: f76fd...33d
Anonym bruker Skrevet 1. juni #59 Skrevet 1. juni Himmel og hav skrev (3 timer siden): Yoghurt har ikke naturlig emballasje. Det har frukt. Og den emballasjen må enten skrelles eller vaskes. Bortsett fra banan (som jeg ikke spiser) så må man ha noe å skrelle med eller tilgang til vann for å kunne spise. Så da velger jeg oppskåret frukt i emballasje som jeg kildesorterer på riktig vis de gangene jeg trenger et kjapt mellommåltid. Med verdens beste samvittighet i tillegg. Jeg blir litt nysgjerrig på om dere som reagerer så sterkt på oppskåret frukt, som jo er mye bedre for kroppen enn mange andre alternativ når man er på farten, selv aldri tar valg som er nest-best? Anonymkode: 2ac2d...de7
Anonym bruker Skrevet 1. juni #60 Skrevet 1. juni Plast til oppkuttet frukt er ikke verdens største plastproblem. Hvis det fører til at folk tar sunnere valg er det bra. Så kan man jo velge om man vil benytte seg av det eller spise et eple. Anonymkode: 7c184...ea0
Anonym bruker Skrevet 1. juni #61 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Og den emballasjen må enten skrelles eller vaskes. Bortsett fra banan (som jeg ikke spiser) så må man ha noe å skrelle med eller tilgang til vann for å kunne spise. Så da velger jeg oppskåret frukt i emballasje som jeg kildesorterer på riktig vis de gangene jeg trenger et kjapt mellommåltid. Med verdens beste samvittighet i tillegg. Jeg blir litt nysgjerrig på om dere som reagerer så sterkt på oppskåret frukt, som jo er mye bedre for kroppen enn mange andre alternativ når man er på farten, selv aldri tar valg som er nest-best? Anonymkode: 2ac2d...de7 I tillegg, bananer og appelsiner er langreist frukt, man må bruke mye energi for å få det hit. Så er det også mye matsvinn. Skal man være helt rettroende må man ha et epletre utenfor huset og plukke eplet akkurat når man skal ha det, eller en ku og lage yoghurten selv. Eller man kan jo ha en ku og naboen et epletre, så kan man bytte. Hahah. Og INGEN datamaskin eller telefon, så klart, bare et par yoghurtbegre med en tråd mellom. Hey…vent litt 🤔 Anonymkode: f76fd...33d
Anonym bruker Skrevet 1. juni #62 Skrevet 1. juni Må si jeg blit litt overrasket over av alle ting i butikken som man kan synes er idiotisk så er det oppkuttet frukt og grønt som irriterer folk. Anonymkode: 238ef...b43
Anonym bruker Skrevet 1. juni #63 Skrevet 1. juni 9 hours ago, Anonym bruker said: Gjett hvorfor. Anonymkode: f76fd...33d Fordi de ikke ønsker å selge små mengder så de tvinger folk til enten å kjøpe mange av den billige varianten eller den mye dyrere hvis man ønsker ferre Anonymkode: be376...c98
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå