amandine Skrevet 29. mai #26 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (På 28.5.2025 den 7.06): Det er jo supert å ha når man er på farten. Senest i går var jeg borte hele dagen og var innom Meny og kjøpte med meg et beger med oppskåret melon. Alternativet hadde vært boller eller sjokolade. Anonymkode: 2ac2d...de7 Nei, alternativet er å ta med seg hjemmefra. Eller vente.
Anonym bruker Skrevet 29. mai #27 Skrevet 29. mai amandine skrev (2 minutter siden): Nei, alternativet er å ta med seg hjemmefra. Eller vente. Mitt alternativ der og da var det jeg fortalte om. Hjelpes. Anonymkode: 2ac2d...de7
Anonym bruker Skrevet 29. mai #28 Skrevet 29. mai amandine skrev (10 timer siden): Nei, alternativet er å ta med seg hjemmefra. Eller vente. Det er andre alternativ ikke alternativet Anonymkode: d0502...2bd
Anonym bruker Skrevet 29. mai #29 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (14 timer siden): Nå har ikke jeg egentlig noe mot at folk betaler andre for å skjære opp frukten sin, men med en fildekniv i veska/ lomma kan du skjære opp alt du vill selv. Anonymkode: a76b1...96e Skal du ha resten av melonen i den andre lommen da eller 🍉 Anonymkode: f76fd...33d
Anonym bruker Skrevet 29. mai #30 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Skal du ha resten av melonen i den andre lommen da eller 🍉 Anonymkode: f76fd...33d 😂akkurat Anonymkode: 2ac2d...de7
Himmel og hav Skrevet 29. mai #31 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (13 timer siden): Mitt alternativ der og da var det jeg fortalte om. Hjelpes. Anonymkode: 2ac2d...de7 Så eple, banan, pære, appelsin osv var ikke et alternativ til frukt i plast?
Anonym bruker Skrevet 29. mai #32 Skrevet 29. mai Hvorfor plager det folk at varer de ikke liker finnes? Anonymkode: d0502...2bd
Anonym bruker Skrevet 30. mai #33 Skrevet 30. mai Himmel og hav skrev (5 timer siden): Så eple, banan, pære, appelsin osv var ikke et alternativ til frukt i plast? Ikke der og da, nei. De må skrelles og oppbevares om man ikke spiser opp alt. Jeg syns det er bra med ferdig oppskjært frukt da det, for meg, er et bra alternativ når jeg er på farten. At noen ikke kjøper det er faktisk helt greit for meg. Anonymkode: 2ac2d...de7
Anonym bruker Skrevet 31. mai #34 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (På 30.5.2025 den 6.05): Ikke der og da, nei. De må skrelles og oppbevares om man ikke spiser opp alt. Jeg syns det er bra med ferdig oppskjært frukt da det, for meg, er et bra alternativ når jeg er på farten. At noen ikke kjøper det er faktisk helt greit for meg. Anonymkode: 2ac2d...de7 Trenger ikke å skrelle eple eller pære og det er da null problem å skrelle en banan eller appelsin. Og du hadde nok klart å spise opp en av de fruktene, er jo ikke en hel vannmelon det er snakk om Anonymkode: 74b40...3bc
Anonym bruker Skrevet 31. mai #35 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Trenger ikke å skrelle eple eller pære og det er da null problem å skrelle en banan eller appelsin. Og du hadde nok klart å spise opp en av de fruktene, er jo ikke en hel vannmelon det er snakk om Anonymkode: 74b40...3bc Det er helt sant. Likevel velger jeg å kjøpe oppskåret frukt når det passer seg slikt, og da velger jeg svært ofte forskjellige typer melon. Derfor syns jeg at de små begerene med oppskåret frukt er geniale. Anonymkode: 2ac2d...de7
Anonym bruker Skrevet 31. mai #36 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Trenger ikke å skrelle eple eller pære og det er da null problem å skrelle en banan eller appelsin. Og du hadde nok klart å spise opp en av de fruktene, er jo ikke en hel vannmelon det er snakk om Anonymkode: 74b40...3bc Hvorfor plager det deg så mye at det finnes oppskjært frukt og noen vil kjøpe det? Anonymkode: d0502...2bd
Anonym bruker Skrevet 31. mai #37 Skrevet 31. mai Anonym bruker skrev (11 timer siden): Trenger ikke å skrelle eple eller pære og det er da null problem å skrelle en banan eller appelsin. Og du hadde nok klart å spise opp en av de fruktene, er jo ikke en hel vannmelon det er snakk om Anonymkode: 74b40...3bc Hvorfor skal man kjøpe eple hvis man har lyst på melon og kan få det oppslåret? Anonymkode: 238ef...b43
Anonym bruker Skrevet 31. mai #38 Skrevet 31. mai Det dummeste jeg ser er norske poteter, de ser ut som små ujevne jordklumper. All potet burde importeres fra land som har klima til å drive jordbruk. Anonymkode: d8fef...b3e
Anonym bruker Skrevet 31. mai #39 Skrevet 31. mai Joda, det er superlett å kutte opp melon om man har kniv og skjærefjøl med seg. Vi har nesten alltid med oss hjemme-kuttet frukt og grønnsaker med oss på tur og ofte på jobb / skole. Men jammen meg er det kjekt å kunne kjøpe ferdigkuttet også. En god impulsiv erstatning for is eller snop når vi er på tur eller når man trenger å heve blodsukkeret litt. Sånn sett kan jeg jo si at jeg er glad for at det er såpass mange som kjøper det at tilbudet er der når jeg / vi får lyst på. Anonymkode: 32c54...59f
Anonym bruker Skrevet 1. juni #40 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (11 timer siden): Det dummeste jeg ser er norske poteter, de ser ut som små ujevne jordklumper. All potet burde importeres fra land som har klima til å drive jordbruk. Anonymkode: d8fef...b3e Er du seriøs nå? Norsk klima er utmerket å dyrke potet i, og norske poteter er kjempegode. Har du ikke spist ferske mandelpoteter? Anonymkode: 5a503...883
Himmel og hav Skrevet 1. juni #41 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (14 timer siden): Hvorfor skal man kjøpe eple hvis man har lyst på melon og kan få det oppslåret? Anonymkode: 238ef...b43 Plastsøppel. Om ingen gidder å kjøpe frukt skåret opp og lagt i plastkopper så slutter de kanskje å ta frukt ut av sin naturlige emballasje for så å putte den oppi kunstig emballasje.
Anonym bruker Skrevet 1. juni #42 Skrevet 1. juni Himmel og hav skrev (30 minutter siden): Plastsøppel. Om ingen gidder å kjøpe frukt skåret opp og lagt i plastkopper så slutter de kanskje å ta frukt ut av sin naturlige emballasje for så å putte den oppi kunstig emballasje. Det kan man jo si om det meste, det er enorme mengder unødvendig emballasje. Når alternativet til et beger oppskåret frukt er en youghurt i plastbeger, en sjokolade eller en nøttepose så ser jeg ikke hvorfor det sunneste alternativet skal være så ille. Anonymkode: 2ac2d...de7
Anonym bruker Skrevet 1. juni #43 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (På 28.5.2025 den 22.43): Enig, oppkuttet frukt er gull. Anonymkode: 238ef...b43 Jaaa, skulle hatt mye mer av det. Som i utlandet Anonymkode: 07fa0...90c
Himmel og hav Skrevet 1. juni #44 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Det kan man jo si om det meste, det er enorme mengder unødvendig emballasje. Når alternativet til et beger oppskåret frukt er en youghurt i plastbeger, en sjokolade eller en nøttepose så ser jeg ikke hvorfor det sunneste alternativet skal være så ille. Anonymkode: 2ac2d...de7 Yoghurt har ikke naturlig emballasje. Det har frukt.
Anonym bruker Skrevet 1. juni #45 Skrevet 1. juni Himmel og hav skrev (1 time siden): Plastsøppel. Om ingen gidder å kjøpe frukt skåret opp og lagt i plastkopper så slutter de kanskje å ta frukt ut av sin naturlige emballasje for så å putte den oppi kunstig emballasje. Ikke alle klarer å spise opp en hel melon da. Anonymkode: 238ef...b43
Himmel og hav Skrevet 1. juni #46 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ikke alle klarer å spise opp en hel melon da. Anonymkode: 238ef...b43 Da kan man jo for eksempel velge en frukt man orker å spise opp eller spørre i butikken om det er mulig å få kjøpe en halv eller en kvart melon. Det er ikke noe problem der jeg handler.
Anonym bruker Skrevet 1. juni #47 Skrevet 1. juni Himmel og hav skrev (2 minutter siden): Da kan man jo for eksempel velge en frukt man orker å spise opp eller spørre i butikken om det er mulig å få kjøpe en halv eller en kvart melon. Det er ikke noe problem der jeg handler. Og den halve eller kvarte melonen skal ikke pakkes inn i noe den da? Anonymkode: 238ef...b43
Anonym bruker Skrevet 1. juni #48 Skrevet 1. juni Himmel og hav skrev (4 minutter siden): Da kan man jo for eksempel velge en frukt man orker å spise opp eller spørre i butikken om det er mulig å få kjøpe en halv eller en kvart melon. Det er ikke noe problem der jeg handler. Men hvis man brekker en banan av en klase, så vil resten av klasen bli dårlig. Anonymkode: f76fd...33d
Himmel og hav Skrevet 1. juni #49 Skrevet 1. juni Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Og den halve eller kvarte melonen skal ikke pakkes inn i noe den da? Anonymkode: 238ef...b43 Jo, i mye mindre og tynnere plast enn et plastbeger, så om man bare MÅ ha melon, så er det tross alt noe mindre plastavfall, menj igjen, hva med å velge et eple?
Anonym bruker Skrevet 1. juni #50 Skrevet 1. juni Himmel og hav skrev (1 minutt siden): Jo, i mye mindre og tynnere plast enn et plastbeger, så om man bare MÅ ha melon, så er det tross alt noe mindre plastavfall, menj igjen, hva med å velge et eple? Det her er jo bare tull, den oppskårne kvarte ligger på en tykk skål av skumplast, med et tynt lag plast rundt. Uansett hva hjelper det om alle slutter med plast. Du vil bare finne nye ting å kjefte på mennesker for, vil du ikke? For det er kjeftinga, det å føle seg høyt hevet, bedre enn andre, og oppgitt over hvor dumme alle andre er, som er selve gleden din, ikke sant? Anonymkode: f76fd...33d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå