Anonym bruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Har du sett noen dumme produkter i butikkhyllene i det siste? Jeg begynner: https://meny.no/varer/frukt-gront/gronnsaker/stangselleri/stangselleri-7039281546016/ Stangselleri sticks? Stangselleri er jo allerede "sticks" fra naturen av, men de har skåret av noen stenger til deg som kan tørke inn i begge ender og få dårligere holdbarhet. Selvfølgelig er også prisen høyere. Anonymkode: 09a47...bdc
Anonym bruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai prekæs skrev (38 minutter siden): Eggehvite på flaske Men egentlig så er jo denne knall. For alle de som ikke klarer å skille hvitten fra plommen uten å surre det til 🤪 Anonymkode: d51bd...1c0
Anonym bruker Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Har du sett noen dumme produkter i butikkhyllene i det siste? Jeg begynner: https://meny.no/varer/frukt-gront/gronnsaker/stangselleri/stangselleri-7039281546016/ Stangselleri sticks? Stangselleri er jo allerede "sticks" fra naturen av, men de har skåret av noen stenger til deg som kan tørke inn i begge ender og få dårligere holdbarhet. Selvfølgelig er også prisen høyere. Anonymkode: 09a47...bdc Den er jo fin for de som ikke spiser opp en hel bunt. Anonymkode: 238ef...b43
Anonym bruker Skrevet 27. mai #5 Skrevet 27. mai Noe av d mest idiotiske jeg har sett, var pølsebiter! Altså pølse oppskåret i biter! De ble fjernet etter kort tid, HVEM er det som kjøper det liksom?? Anonymkode: a90f8...437
Anonym bruker Skrevet 27. mai #6 Skrevet 27. mai prekæs skrev (8 timer siden): Eggehvite på flaske Det tror jeg det er ganske mange som kjøper faktisk. Både folk som går på diett og vil lage f.eks eggehviteomelett og sånne ting for å få proteinene fra hviten uten å få fettet og kaloriene fra plommen, og folk som baker med hviten uten å trenge plommen, f.eks pavlova. Anonymkode: 855d1...d84
prekæs Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det tror jeg det er ganske mange som kjøper faktisk. Både folk som går på diett og vil lage f.eks eggehviteomelett og sånne ting for å få proteinene fra hviten uten å få fettet og kaloriene fra plommen, og folk som baker med hviten uten å trenge plommen, f.eks pavlova. Anonymkode: 855d1...d84 Blir nok solgt. Nå har ikke jeg sjekket innholdsfortegnelsen på denne, men inneholder den diverse tilsetningsstoffer, burde jo folk tenkt litt igjennom dette.
Anonym bruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Noe av d mest idiotiske jeg har sett, var pølsebiter! Altså pølse oppskåret i biter! De ble fjernet etter kort tid, HVEM er det som kjøper det liksom?? Anonymkode: a90f8...437 Antageligvis svært få siden det ble fjernet.... Anonymkode: d0502...2bd
Anonym bruker Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Idiotisk er kanskje å dra det litt langt siden tingene tross alt blir solgt, men jeg må innrømme at jeg måtte se to ganger på om jeg leste rett da jeg gikk forbi stekt tacokjøttdeig (nå altså kald). Ellers har jeg også reagert på det som ble nevnt i den andre tråden om de ferdigmiksene der man uansett må tilsette nøyaktig det samme som om en lager det selv, men for all del. Anonymkode: 2b8e1...d3a
Anonym bruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Små forpakninger av ting som står rett ved siden av større forpakninger av nøyaktig det samme og som enten koster det samme, eller mer.. Anonymkode: 35d69...e90
Anonym bruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai prekæs skrev (1 time siden): Blir nok solgt. Nå har ikke jeg sjekket innholdsfortegnelsen på denne, men inneholder den diverse tilsetningsstoffer, burde jo folk tenkt litt igjennom dette. Aldri kjøpt det, men nå ble jeg jo nysgjerrig og måtte sjekke.... 99,9% eggehvite, litt eddik og litt konserveringsmiddel. Så ikke verst egentlig, og lurt om du uansett kaster plommen. Anonymkode: 855d1...d84
Anonym bruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai Skjønner ikke helt at dere reagerer så på at ting selges i mindre forpakninger eller er ferdig oppkuttet eller stekt. Ikke alle lever i familier og ikke alle er friske og raske. Anonymkode: 238ef...b43
sug lut Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Så ikke verst egentlig, og lurt om du uansett kaster plommen. Du kaster da ikke mat??
Anonym bruker Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Skjønner ikke helt at dere reagerer så på at ting selges i mindre forpakninger eller er ferdig oppkuttet eller stekt. Ikke alle lever i familier og ikke alle er friske og raske. Anonymkode: 238ef...b43 For meg handler det mer om at jeg blir litt overrasket fordi det inntil da ikke hadde falt meg inn at det var et marked for det. Når jeg først har sett det og tenkt over det, gir det jo mening, jeg forstår jo hvorfor, men den første reaksjonen er å bli litt overrasket. Nå må det sies at jeg er så gammel at jeg husker da jeg gikk i 9.klasse (tilsvarende dagens 10.klasse), var det én gutt på hele skolen som hadde mobiltelefon. Det var en snakkis, men mest negativt, for 15 år gamle oss kunne ikke begripe hva som var poenget med en mobiltelefon. Alle hadde jo tross alt telefoner hjemme, og det var jo telefonenkiosker rundt om kring også. Altså, en umiddelbar overraskelse over noe som først virker unødvendig, men der man, etter å ha tenkt seg litt om, ser og forstår at det er praktisk for noen. Og i tilfellet med mobiltelefoner, omtrent alle etter hvert 😅 Anonymkode: 2b8e1...d3a
Anonym bruker Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai sug lut skrev (2 timer siden): Du kaster da ikke mat?? Nei, jeg lager iskrem av eggeplommene, men jeg vet om folk som gjør det. Matsvinn og at folk kaster mat kan neppe være en overraskelse for deg når du bor i Norge.... Datteren min hadde et prosjekt på skolen i høst hvor alt matavfall hjemme skulle veies i en uke. De som kastet mest kastet fire ganger så mye som de som kastet minst, vitterlig en øyeåpner for mange. Anonymkode: 855d1...d84
Anonym bruker Skrevet 27. mai #16 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (5 timer siden): Skjønner ikke helt at dere reagerer så på at ting selges i mindre forpakninger eller er ferdig oppkuttet eller stekt. Ikke alle lever i familier og ikke alle er friske og raske. Anonymkode: 238ef...b43 Det jeg reagerer på med små forpakninger er når de koster like mye eller mer en den som er større. Ikke at folk kjøper den, er fulstendig klar over at familier kommer i flere størrelser, men prisen Anonymkode: 35d69...e90
Anonym bruker Skrevet 27. mai #17 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Det jeg reagerer på med små forpakninger er når de koster like mye eller mer en den som er større. Ikke at folk kjøper den, er fulstendig klar over at familier kommer i flere størrelser, men prisen Anonymkode: 35d69...e90 Sånn er det desverre med mange matvarer, folk straffes for å bo alene eller i små familier. Det er billigere å kjøpe stort. Anonymkode: 238ef...b43
Anonym bruker Skrevet 27. mai #18 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Sånn er det desverre med mange matvarer, folk straffes for å bo alene eller i små familier. Det er billigere å kjøpe stort. Anonymkode: 238ef...b43 De straffes jo ikke da. Greia er at det dyreste med veldig mange varer faktisk er empalasje og ikke varen inni. Ta f.eks vaniljesaus, det koster omtrent det samme for en liten og stor pakke, for mengden vaniljesaus ikke fordyrer den store pakka så veldig og det koster like mye å produsere den store som den lille. Så da lønner deg seg å kjøre den store om du skal se på kilopris. Mange varer kan oppbevares eller fryses og da kan også enslige kjøpe stor pakke med det de trenger og fryse resten. Andre ting er ikke så greie å fryse, da må man tenke matsvinn og ikke kilopris. Anonymkode: 855d1...d84
Anonym bruker Skrevet 27. mai #19 Skrevet 27. mai Det dummeste jeg ser er frukt som er skrellet og pakket inn i plast. Anonymkode: 8d679...494
Anonym bruker Skrevet 28. mai #20 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (På 26.5.2025 den 23.17): Har du sett noen dumme produkter i butikkhyllene i det siste? Jeg begynner: https://meny.no/varer/frukt-gront/gronnsaker/stangselleri/stangselleri-7039281546016/ Stangselleri sticks? Stangselleri er jo allerede "sticks" fra naturen av, men de har skåret av noen stenger til deg som kan tørke inn i begge ender og få dårligere holdbarhet. Selvfølgelig er også prisen høyere. Anonymkode: 09a47...bdc Jeg mener om vi skal ut på tur og ser etter snacks så er det ikke så gale med slikt selleri sticks der man ikke må hjem å kutteog vaske men klar til tur Anonymkode: 76642...829
Anonym bruker Skrevet 28. mai #21 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det dummeste jeg ser er frukt som er skrellet og pakket inn i plast. Anonymkode: 8d679...494 Det er jo supert å ha når man er på farten. Senest i går var jeg borte hele dagen og var innom Meny og kjøpte med meg et beger med oppskåret melon. Alternativet hadde vært boller eller sjokolade. Anonymkode: 2ac2d...de7
Anonym bruker Skrevet 28. mai #22 Skrevet 28. mai sug lut skrev (På 27.5.2025 den 11.07): Du kaster da ikke mat?? Noen kaster mat. Det kan ikke komme som et sjokk. Den du siterer forklarer hvordan et produkt kan være av nytte for noen. Kanskje ikke alle vil lage is av plommene. Da er det jo smart at det finnes produkter som minsker matsvinn. Man kan ikke kaste noe man ikke har Anonymkode: 703d4...5f3
Anonym bruker Skrevet 28. mai #23 Skrevet 28. mai Anonym bruker skrev (15 timer siden): Det er jo supert å ha når man er på farten. Senest i går var jeg borte hele dagen og var innom Meny og kjøpte med meg et beger med oppskåret melon. Alternativet hadde vært boller eller sjokolade. Anonymkode: 2ac2d...de7 Enig, oppkuttet frukt er gull. Anonymkode: 238ef...b43
Anonym bruker Skrevet 29. mai #24 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (På 27.5.2025 den 22.47): Det dummeste jeg ser er frukt som er skrellet og pakket inn i plast. Anonymkode: 8d679...494 5 Anonym bruker skrev (På 28.5.2025 den 7.06): Det er jo supert å ha når man er på farten. Senest i går var jeg borte hele dagen og var innom Meny og kjøpte med meg et beger med oppskåret melon. Alternativet hadde vært boller eller sjokolade. Anonymkode: 2ac2d...de7 Nå har ikke jeg egentlig noe mot at folk betaler andre for å skjære opp frukten sin, men med en fildekniv i veska/ lomma kan du skjære opp alt du vill selv. Anonymkode: a76b1...96e
Anonym bruker Skrevet 29. mai #25 Skrevet 29. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): 5 Nå har ikke jeg egentlig noe mot at folk betaler andre for å skjære opp frukten sin, men med en fildekniv i veska/ lomma kan du skjære opp alt du vill selv. Anonymkode: a76b1...96e Om jeg laget niste hadde jeg ikke trengt å kjøpe noe… Anonymkode: 2ac2d...de7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå