Anonym bruker Skrevet 26. mai #1 Skrevet 26. mai Dere som foretrekker poseversjonene av kake, supper, deiger osv, er det dette dere lærer bort til barna når dere skal lære dem å lage mat? Eller lærer dere bort å lage ting fra bunnen av, men bare velger de raske variantene i hverdagen? Anonymkode: d05fe...4b3
Anonym bruker Skrevet 26. mai #3 Skrevet 26. mai La oss shame de som bruker toroposer tråden..... Anonymkode: 270e1...70d
Anonym bruker Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai Når man leser med vrangbrillene på... Jeg bruker av og til poser selv når ting skal gå litt fort, men jeg har allikevel lært barna å lage mat fra bunnen. Så jeg lurer bare på hva andre gjør. Anonymkode: d05fe...4b3
Anonym bruker Skrevet 27. mai #7 Skrevet 27. mai Det går vel fint an å gjøre begge deler? Det er uansett stor forskjell på hvor interessert mine fire barn, nå voksne/store ungdommer, er i matlaging. Eldstemann har for eksempel lært av meg å bake brød fra bunnen av, pga at han har cøliaki, samt litt annet knyttet til bruk av ingredienser som blir litt annerledes når en må velge glutenfritt, så han kan lage mat fra bunnen av, men misliker matlaging så mye at han bruker ferdige mikser der han kan, eller kjæresten lager for dem begge. Yngste, som blir den største kontrasten, baker og lager mat som sin form for mindfullnes. Hun elsker å lage mat, og kan lage hva som helst, både "vanlig" og sterkt tilpasset for diverse allergier og intoleranser. Hun er faktisk så flink til å bake og pynte kaker at hun har tjent litt penger på det fordi familie, venner og naboer av og til bestiller av henne. Men selv hun bruker av og til ferdige mikser. De to andre er et sted midt i mellom. Selv veksler jeg litt mellom hva jeg bruker. Hvit saus alltid fra bunn, brun saus alltid fra pose. Anonymkode: 6c316...cef
Anonym bruker Skrevet 27. mai #8 Skrevet 27. mai Jeg lager mye fra bunn, lar meg nok frustrere over smaksløkene til ungdommen her hjemme som foretrekker et par varianter fra Toro i stedet. Vi lager mat sammen stadig og jeg håper det en dag sitter. Føler jeg jobber litt i motbakke her når jeg skal konkurrere mot «bliss-point». Men jeg foretrekker å lage sjokoladekake fra enten Toro eller Coop til større selskap. Toro er glutenfri, den til Coop uten melk og gluten. Gjør livet mye lettere. Anonymkode: 79197...810
Anonym bruker Skrevet 27. mai #9 Skrevet 27. mai Det går helt greit å gjøre begge deler. Anonymkode: 10302...45b
Anonym bruker Skrevet 27. mai #10 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (13 timer siden): Dere som foretrekker poseversjonene av kake, supper, deiger osv, er det dette dere lærer bort til barna når dere skal lære dem å lage mat? Eller lærer dere bort å lage ting fra bunnen av, men bare velger de raske variantene i hverdagen? Anonymkode: d05fe...4b3 Vi sverger til toro brownies og toro muffins, fordi de smaker godt og bedre enn hjemmelaget. Syns vi. Når det er sagt, så lager barna grønnsakssupper, og kaker fra bunn av. Det er ikke svart/hvitt. Ja takk, til begge deler. Anonymkode: 07c5d...54a
Anonym bruker Skrevet 27. mai #11 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (13 timer siden): Når man leser med vrangbrillene på... Jeg bruker av og til poser selv når ting skal gå litt fort, men jeg har allikevel lært barna å lage mat fra bunnen. Så jeg lurer bare på hva andre gjør. Anonymkode: d05fe...4b3 Det er måten du formulerer deg på i hovedinnlegget ditt som gjør at jeg trekker den konklusjonen jeg gjør. Anonymkode: 270e1...70d
Anonym bruker Skrevet 27. mai #12 Skrevet 27. mai Det viktigste er ikke å lære de å lage mat fra bunnen, men at de kan følge en oppskrift. Jeg bruker kun Toro tomatsuppe, men ønsker ungene å lage fra bunnen, har de kunnskapen til å finne oppskrift og å følge den. Anonymkode: b98e4...810
Anonym bruker Skrevet 27. mai #13 Skrevet 27. mai Jeg lager det meste fra bunnen av. Det jeg ikke lager fra bunn er tomatsuppe (har forsøkt flere ganger, men ungene vil ha Toro), brun saus og brownie. Min sønn liker muffins og lager av og til Torovariant og av og til etter oppskrift på nettet. Mine barn er ikke så opptatt av å lage mat. Jeg velger å tro at de når de flytter for seg selv vil lage mat slik de har sett meg gjøre. Det sagt, ingen skam i å bruke poser om man ikke er glad i å lage mat. Anonymkode: aae7c...5a3
Anonym bruker Skrevet 27. mai #14 Skrevet 27. mai Ja takk begge deler. Jeg ønsker å lage mer mat fra bunnen, men føler ikke jeg får krydret mat godt nok til at det smaker godt. Feks. Tomatbasert mat. Føler alt smaker det samme når jeg lager fra bunnen, selv om jeg bruker forskjellige krydder. Har et barn som alltid er med og lager mat og et som sjelden/aldri er med. Anonymkode: dcc62...e33
Anonym bruker Skrevet 27. mai #15 Skrevet 27. mai Ungdommene mine kan lage mat fra bunnen, de kan bake og de kan lese en oppskrift. Men de kan også lage en toropose, det er ikke akkurat så vanskelig 🙈 Tror det er ganske vanlig at både barn og voksne lærer seg begge deler altså. Kjenner virkelig ingen som utelukkende lever på Toro, og jeg kjenner heller ingen som aldri tyr til en toropose en travel dag. Så barna lærer begge deler. Anonymkode: 57fc5...05d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå