Gå til innhold

Slettet meg som venn på Facebook

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, trenger bare litt råd her🤔 Vi er en gjeng med venninner som har ei venninne boende i utlandet gjennom mange år. Dette er ei jeg har kjent siden ungdomsårene og liker veldig godt. Vi har det utrolig gøy sammen når hun kommer på ferie til Norge og det har aldri vært noe konflikter. Men vi treffes dog veldig sjelden. Det kan gå år.

Jeg oppdaget nylig at hun har slettet meg som venn på Facebook, og kun meg av oss venninnene😢 Når dette skjedde vet jeg ikke, men vi har snakket litt på messenger (etter jeg var slettet) og hun har fått babygave osv, uten at hun har nevnt noe. 

Jeg ble veldig lei meg og sjokkert da jeg oppdaget dette, og lurer naturligvis på hvorfor hun har slettet meg og om jeg har gjort noe ugreit som jeg ikke selv er klar over. Jeg veksler mellom å ville spør hvorfor dette har skjedd og å bare la det være😞 Hun er nylig blitt mor og jeg vil jo ikke bry henne med dette, men samtid så synes jeg det er veldig leit og lurer oppriktig på om jeg ubevisst har gjort henne noe.

Hva ville dere gjort? Spurt eller bare latt det ligge?

Anonymkode: 7dad5...360

Fortsetter under...

Skrevet

Håper virkelig at det er en feil ! 

Anonymkode: b022f...ce3

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Håper virkelig at det er en feil ! 

Har vært inne på tanken og håper jo det jeg også, men man må vel inn på profilen og gjennom noen klikk for å kunne slette? Eller er det enklere måter jeg ikke vet om?🤔

Anonymkode: 7dad5...360

Skrevet

Jeg ville uten tvil spurt henne. Kjenner det i magen på dine vegne. Håper det ordner seg ❤️

Anonymkode: a885c...824

Skrevet

Jeg ville spurt rett ut. 🩷

Anonymkode: 4904c...ba6

Skrevet

Er du veldig aktiv på Facebook? Jeg har en venninne jeg slettet fordi hun støtt og stadig legger ut masse greier og redigerte bilder og skryt av seg selv og businessen (alt jeg vet er usant) og tagget meg i diverse greier ukentlig. Jeg orket ikke mer «spam». (Og ja, jeg vet jeg bare kunne slumret eller noe, men det hadde ikke hjulpet tagginga)

Anonymkode: 79eed...b5c

Annonse

Skrevet

Jeg hadde ikke i min villeste fantasi spurt! Å være venner på FB eller ikke har da ingen betydning om dere har kontakt ellers. 

Skrevet
*Miss Marple* skrev (20 minutter siden):

Jeg hadde ikke i min villeste fantasi spurt! Å være venner på FB eller ikke har da ingen betydning om dere har kontakt ellers. 

Er du 70?? Selvfølgelig har det noe å si.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

For hvilken aldersgruppe har det noe å si? Ungdommen bruker knapt FB, så for dem kan det neppe spille noen rolle. 

Skrevet

Dette tror jeg må være noe av det morsomste jeg har lest her inne på en stund, facebook er jo for gamlingene, så det er nok du som er 70 😆

Anonymkode: 00698...96b

Skrevet

De eneste vennene (eller bekjente) jeg sletter på facebook, er de som er sinnsykt aktive og legger ut så mye at det tar over hele feeden min. 

(Og de som legger ut rasistisk innhold. Det skjer ikke ofte, men svigerfar røyk ut av den grunn)

Anonymkode: 4eb3d...a9f

Skrevet

Det betyr faktisk mye, og det er klart man blir skuffet om en venn sletter en på fb. Når du sletter en venn på fb sidene du jo ut signaler. Det går kanskje an å si « jeg ser ikke at vi er venn på fb lengre, mulig du har blitt borte? Håper det ikke er jeg som har slettet deg ved en feil» noe sånt, for å vise at du ikke skjønner. Fremfor å si hvorfor har du slettet meg? 
En god kollega av meg blokkerte meg på fb i fjor. Sendte henne en sms og sa jeg ikke fant henne igjen på fb, fikk ikke svar. Så da lot jeg det bare ligge. Hun snakker helt vanlig til meg, men jeg personlig har tatt litt avstand da jeg ikke stoler helt på henne lengre. Det må jo være noe hun har kjent på siden blokkering liksom. Og jeg er svært lite aktiv på fb. Hadde satt pris på om hun tok opp hvis det var noe. Så da later jeg som ingenting og holder henne litt på avstand 

Anonymkode: 88822...438

Skrevet

Det kan være noe du har lagt ut som irriterte henne så kraftig at hun sletta deg. Hvis dere har hatt vanlig kontakt etterpå, er det ikke sikkert det er så personlig. Har hun (eller du) noen spesielle politiske meninger? Eller kan du ha delt noe som hun kan ha tatt ille opp uten å tenke så mye over det?

Jeg ville heller ikke ha sagt noe til henne, bare fortsatt å ha kontakt uten om fb som om du ikke hadde merket det. 

Anonymkode: 1c4cf...e36

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det er jo bare de på den alderen som bryr seg om Face🤣🤣

Anonymkode: 535c6...009

Skrevet

Jeg hadde spurt, nettopp fordi du plages av det. Du ønsker jo å rydde om du har fornærmet vedkommende. Dere er venninner, så jeg synes det er mest rettferdig å spørre. Jeg synes det er en feig handling å bare fjerne gode venner fra FB.

Skrevet
*Miss Marple* skrev (11 timer siden):

For hvilken aldersgruppe har det noe å si? Ungdommen bruker knapt FB, så for dem kan det neppe spille noen rolle. 

Jeg er i utgangspunktet enig i at Facebook ikke har noe å si, men det er vel signalet det sender henne? Hvis Facebook er så uattraktivt å bruke, hvorfor har hun aktivt gått inn og slettet henne? 

Jeg bryr meg lite om hva som skjer på Facebook og hvem jeg har som venner, men dette kan jo faktisk føre til at HI (ubevisst?) trekker seg litt unna en venninne hun setter pris på. Over noe som kanskje er en feil? Det er jo i så fall synd. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Enig!

Anonymkode: ce806...7fe

Skrevet
*Miss Marple* skrev (12 timer siden):

Hva er problemet med å bare være en venn på FB da?

Skrevet

Få som bruker FB nå…. Men hadde sefølgelig lurt jeg og. 
Men har en tidligere venninne som har ryddet opp i FB sin, der er jeg slettet.

Men har henne på instagram og tiktok, og der prater vi….

Anonymkode: d59f2...2eb

Skrevet

Jeg har opplevd det samme med en kompis.

Trodde først det var en feil, siden vi like før hadde snakket om at vi måtte treffes snart. Men sendte ny friendrequest som ikke ble besvart. Aner ikke hvorfor. Spurte på messenger men fikk ikke svar - sikkert blokkert. Han har ikke slettet noen andre av våre 60 felles venner, bare meg. Og jeg aner ikke hvorfor.

Det er så feigt at jeg har kommet frem til at det ikke er verd mitt vennskap uansett. 

Anonymkode: 14427...93f

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Trodde først det var en feil, siden vi like før hadde snakket om at vi måtte treffes snart. Men sendte ny friendrequest som ikke ble besvart. Aner ikke hvorfor. Spurte på messenger men fikk ikke svar - sikkert blokkert. Han har ikke slettet noen andre av våre 60 felles venner, bare meg. Og jeg aner ikke hvorfor.

Det er så feigt at jeg har kommet frem til at det ikke er verd mitt vennskap uansett. 

Hvis du er blokkert, vil du ikke få opp vedkommende som har blokkert deg. 

Anonymkode: a49c5...fb9

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du er blokkert, vil du ikke få opp vedkommende som har blokkert deg. 

Anonymkode: a49c5...fb9

Ok, det visste jeg ikke. Han har i alle fall ikke lest meldingen min. Han bare slettet meg uten å si noe om hvorfor. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvordan i all verden holder du kontroll på at dere har 60 felles venner???

Anonymkode: 8df12...473

Skrevet

Det er jo ikke akkurat vanskelig å se hvor mange felles venner man har.....

Anonymkode: 00698...96b

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Det står jo på Facebook 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...