Anonym bruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Jeg jobber som helsesekretær på en poliklinikk på sykehus nå, har og jobbet 16 år på legekontor. Så det å være en resepsjonist kan jeg. Jeg kjenner at jeg er lei jobben og det å jobbe med at ting aldri er på stell, er alltid brannslukking. Kunne tenkt meg å prøve noe annet. Nå er det utlyst en stilling på vgs i nærheten, riktignok en 89%stilling, jeg har nå 100% stilling. Krever ikke utdanning i den forstand. Stillingen går ut på å ta i mot henvendelser, telefon og andre ting. Stillingen følger og skolens ferie, det høres jo digg ut 🙂 Er det noen her som jobber på skole? Hvordan er det? Hvilke arbeidsoppgaver har du? Jeg vet ikke hva lønnsnivået er i en sånn stilling, så hva har du? Nå har jeg 530 000,- med full ansiennitet. Takk for svar på forhånd🙂 Anonymkode: 8e0f6...6b4
Anonym bruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai Jeg jobber i resepsjon på vgs og elsker det. Oppgavene mine er vanlig resepsjonsoppgaver som sentralbord og å møte elever, foresatte og andre på en god måte. I tillegg har jeg kasseregnskap, har ansvar for Lånekassen, arkivansvar og hundre småting som popper opp i løpet av dagen. Arbeidsdagen er variert og passe travel. Det er sjelden kjedelig og enda sjeldnere supertravelt. Jeg har stor frihet til å styre arbeidsoppgavene mine selv, sjefen stoler på at jeg gjør det jeg skal og legger seg aldri opp i mine prioriteringer. Når du skal følge skoleferiene (er du sikker på det? Ingen i vår fylkeskommune gjør det) så betyr det nok at du jobber fulle dager utenom ferier og tar de siste 20 % som fri. Lønnen er ikke all verden, jeg ligger nok på rundt 550’ jeg også. Så om du liker litt uforutsigbare dager, er imøtekommende og ikke minst liker tenåringer så kan jeg absolutt anbefale å prøve. Anonymkode: ad6e8...a1a
Anonym bruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Jeg jobber som skolekonsulent som det heter her. Veldig travle dager med masse arbeidsoppgaver og litt potet for lærerne. Er det mye fravær må jeg steppe inn i klasser eller på sfo. Jeg elsker jobben min men det er ikke et ledig sekund i løpet av dagen. Pause er en skjeldent vare. Anonymkode: 4c9a4...336
Anonym bruker Skrevet 26. mai #4 Skrevet 26. mai Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg jobber i resepsjon på vgs og elsker det. Oppgavene mine er vanlig resepsjonsoppgaver som sentralbord og å møte elever, foresatte og andre på en god måte. I tillegg har jeg kasseregnskap, har ansvar for Lånekassen, arkivansvar og hundre småting som popper opp i løpet av dagen. Arbeidsdagen er variert og passe travel. Det er sjelden kjedelig og enda sjeldnere supertravelt. Jeg har stor frihet til å styre arbeidsoppgavene mine selv, sjefen stoler på at jeg gjør det jeg skal og legger seg aldri opp i mine prioriteringer. Når du skal følge skoleferiene (er du sikker på det? Ingen i vår fylkeskommune gjør det) så betyr det nok at du jobber fulle dager utenom ferier og tar de siste 20 % som fri. Lønnen er ikke all verden, jeg ligger nok på rundt 550’ jeg også. Så om du liker litt uforutsigbare dager, er imøtekommende og ikke minst liker tenåringer så kan jeg absolutt anbefale å prøve. Anonymkode: ad6e8...a1a Takk for svar. Det stod det i stillingsbeskrivelsen at man følger skolens ferie. Dette er i Akershus. Ja, liker uforutsigbare dager, mange baller i luften, er veldig vant med det både fra legekontor og nå sykehus. Hvor mye har du med tenåringene å gjøre da? Er jo vant med dårlig lønn, bare jeg ikke går ned. Takk igjen for svar. Hi Anonymkode: 8e0f6...6b4
Anonym bruker Skrevet 26. mai #5 Skrevet 26. mai Anonym bruker skrev (7 timer siden): Jeg jobber som skolekonsulent som det heter her. Veldig travle dager med masse arbeidsoppgaver og litt potet for lærerne. Er det mye fravær må jeg steppe inn i klasser eller på sfo. Jeg elsker jobben min men det er ikke et ledig sekund i løpet av dagen. Pause er en skjeldent vare. Anonymkode: 4c9a4...336 Er resepsjonist og skolekonsulent det samme? Potet er jeg vant med å være, for sykepleiere og leger. Men det å skulle gå inn i en klasse, det ser jeg på som et minus, ihvertfall på en vgs. Der har jeg ikke noe å gjøre😅 Takk for svar. Hi Anonymkode: 8e0f6...6b4
Anonym bruker Skrevet 26. mai #6 Skrevet 26. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Takk for svar. Det stod det i stillingsbeskrivelsen at man følger skolens ferie. Dette er i Akershus. Ja, liker uforutsigbare dager, mange baller i luften, er veldig vant med det både fra legekontor og nå sykehus. Hvor mye har du med tenåringene å gjøre da? Er jo vant med dårlig lønn, bare jeg ikke går ned. Takk igjen for svar. Hi Anonymkode: 8e0f6...6b4 Det varierer hvor mye jeg har med elevene, noen kommer bare for å prate mens andre knapt vet hvor resepsjonen er. Jeg deltar på bokutlevering så da får jeg ansikt til mange av navnene. Jeg er aldri i klassene som lærer, men jeg har steppet inn ved kriser og da har elevene oppgaver å jobbe med. Ellers er jeg involvert i heldagsprøver og eksamen og sitter også vakt ved behov. Anonymkode: ad6e8...a1a
Anonym bruker Skrevet 26. mai #7 Skrevet 26. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Er resepsjonist og skolekonsulent det samme? Potet er jeg vant med å være, for sykepleiere og leger. Men det å skulle gå inn i en klasse, det ser jeg på som et minus, ihvertfall på en vgs. Der har jeg ikke noe å gjøre😅 Takk for svar. Hi Anonymkode: 8e0f6...6b4 Nå er jeg lærer ved en vgs, ikke resepsjonist, men jeg kan berolige deg med at ingen fra resepsjonen får vikartimer der det er forventet at de skal drive med undervisning. Derimot kan de, hvis det er krise, bli satt til oppgaver som å gå innom en klasse for å informere om at læreren er syk og det ikke var mulig å få vikar, bli satt inn en halvtime-time som vakt under heldagsprøver eller som prøvevakt for enkeltelever/små grupper. Skolen jeg jobber ved er stor, med nesten 1000 elever, så vi har fire personer som jobber knyttet opp mot resepsjonen der de ulike har litt forskjellige hovedansvarsområder. Anonymkode: fb724...861
Anonym bruker Skrevet 26. mai #8 Skrevet 26. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Det varierer hvor mye jeg har med elevene, noen kommer bare for å prate mens andre knapt vet hvor resepsjonen er. Jeg deltar på bokutlevering så da får jeg ansikt til mange av navnene. Jeg er aldri i klassene som lærer, men jeg har steppet inn ved kriser og da har elevene oppgaver å jobbe med. Ellers er jeg involvert i heldagsprøver og eksamen og sitter også vakt ved behov. Anonymkode: ad6e8...a1a Ok, takk for svar. Det hørtes ikke avskrekkende ut🙂 Hi Anonymkode: 8e0f6...6b4
Anonym bruker Skrevet 26. mai #9 Skrevet 26. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Nå er jeg lærer ved en vgs, ikke resepsjonist, men jeg kan berolige deg med at ingen fra resepsjonen får vikartimer der det er forventet at de skal drive med undervisning. Derimot kan de, hvis det er krise, bli satt til oppgaver som å gå innom en klasse for å informere om at læreren er syk og det ikke var mulig å få vikar, bli satt inn en halvtime-time som vakt under heldagsprøver eller som prøvevakt for enkeltelever/små grupper. Skolen jeg jobber ved er stor, med nesten 1000 elever, så vi har fire personer som jobber knyttet opp mot resepsjonen der de ulike har litt forskjellige hovedansvarsområder. Anonymkode: fb724...861 Takk for oppklaring, regna jo egentlig med det😅 Hi Anonymkode: 8e0f6...6b4
Anonym bruker Skrevet 26. mai #10 Skrevet 26. mai Jeg er ikke ansatt som resepsjonist på skolen, men har en venninne som er det. Vil bare si at grunnen til at stillingen er 89% og ikke 100% er fordi du har fri i skoleferiene. Altså jobber du 100% når det er skole, men istedenfor å avspasere sånn som lærerne gjør har du fri fordi du ikke jobber 100% på et år. Så de siste prosentene brukes på å ha lenger sommerferie og fri mellomdagene til jul og påske, pluss høst og vinterferie. Anonymkode: e44c7...211
Anonym bruker Skrevet 26. mai #11 Skrevet 26. mai Tror det kan være en hyggelig jobb, men ikke så godt betalt. Om det følger skolens ferier er jo det også en veldig god frynsegode/«verdi» som for mange kan være mer verdifullt enn høyere lønn. 😊 Har selv en jobb med 730 000 i årslønn, men har bare de vanlige 5 ukene, og å få feriene til å gå opp med barnas ferier er alltid kjempevanskelig (og vi har ikke besteforeldre som kan passe på barna) Anonymkode: 55337...717
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå