Anonym bruker Skrevet 27. mai #51 Skrevet 27. mai Litt merkelig markedsføring. Men det viktigste er at alle tar på seg det de vil. Anonymkode: b22a8...dc8
Endaentil Skrevet 27. mai #52 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (15 minutter siden): Jeg kommenterte en reklame – ikke en kirurgisk prosedyre. Å mene at man burde tie fordi man ikke kjenner igjen en stomipose, er en hersketeknikk som prøver å gjøre diskusjonen utilgjengelig for “folk flest”. Jeg lar meg ikke styre av slik. Men måten du gjorde på var hverken hyggelig eller respektabel. Det var direkte hån. Så kanskje greit å la seg styre litt, ved at du tenker litt på hvordan du ordlegger deg ved en senere anledning.
Anonym bruker Skrevet 27. mai #53 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (9 timer siden): Ja. Tenk om en dame med 10 kg overvekt kler seg i en bikini. Fysj. Ekkelt. Jeg spyr. 🤪🤪🤪🤪 Anonymkode: 2167b...d2c Hun der er langt mer enn 10 kg overvektig, men det spiller ingen rolle. Jeg er helt enig i at det er fint å se modeller i alle fasonger og størrelser. Det er både med på å normalisere kvinnekroppen, og det gjør det lettere for flere kvinner å se hvordan badetøy kan sitte på ulike kropper. Siden veldig mange kvinner er overvektige, er det veldig greit med modeller som er overvektige også, slik at en får et inntrykk av passformen til plagget da. Anonymkode: feff2...2b2
Rhapsody in blue Skrevet 27. mai #54 Skrevet 27. mai Endaentil skrev (1 time siden): Men måten du gjorde på var hverken hyggelig eller respektabel. Det var direkte hån. Så kanskje greit å la seg styre litt, ved at du tenker litt på hvordan du ordlegger deg ved en senere anledning. At du tolker kommentaren min som hån, er din tolkning – ikke et faktabasert utsagn. Jeg beskrev det jeg så i et reklamebilde, med en reaksjon som var preget av forvirring og forlegenhet – ikke latterliggjøring. Når du blir så sterkt provosert av det, handler det mer om hvordan det treffer deg enn om hva jeg faktisk skrev.
Anonym bruker Skrevet 27. mai #55 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Litt merkelig markedsføring. Men det viktigste er at alle tar på seg det de vil. Anonymkode: b22a8...dc8 Merket er oppstått for inkludere alle. Dette står på nettsiden deres ; Da livet var på sitt mørkeste tok jeg en beslutning. Jeg bestemte meg for å følge min største drøm, en drøm jeg hadde hatt så lenge jeg kan huske. Nemlig å skape mitt eget klesmerke for kvinner i ulike størrelser, former og fasonger. Blomelle står for et lys i mørket, et symbol på håp for fremtiden. Det er et fellesskap om inkludering, samhold og trygghet. Et univers hvor alle skal føle seg velkomne og akseptert, uansett hvem de er. Anonymkode: 2da78...920
Anonym bruker Skrevet 27. mai #56 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (20 minutter siden): At du tolker kommentaren min som hån, er din tolkning – ikke et faktabasert utsagn. Jeg beskrev det jeg så i et reklamebilde, med en reaksjon som var preget av forvirring og forlegenhet – ikke latterliggjøring. Når du blir så sterkt provosert av det, handler det mer om hvordan det treffer deg enn om hva jeg faktisk skrev. Emojine du bruker som latter og facepalm i kommentaren hva annet enn latterliggjøring mente du med det? Anonymkode: a5115...e28
Anonym bruker Skrevet 27. mai #57 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (20 minutter siden): At du tolker kommentaren min som hån, er din tolkning – ikke et faktabasert utsagn. Jeg beskrev det jeg så i et reklamebilde, med en reaksjon som var preget av forvirring og forlegenhet – ikke latterliggjøring. Når du blir så sterkt provosert av det, handler det mer om hvordan det treffer deg enn om hva jeg faktisk skrev. Emojine du bruker som latter og facepalm i kommentaren hva annet enn latterliggjøring mente du med det? Anonymkode: a5115...e28
Anonym bruker Skrevet 27. mai #58 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (20 minutter siden): At du tolker kommentaren min som hån, er din tolkning – ikke et faktabasert utsagn. Jeg beskrev det jeg så i et reklamebilde, med en reaksjon som var preget av forvirring og forlegenhet – ikke latterliggjøring. Når du blir så sterkt provosert av det, handler det mer om hvordan det treffer deg enn om hva jeg faktisk skrev. Emojine du bruker som latter og facepalm i kommentaren hva annet enn latterliggjøring mente du med det? Anonymkode: a5115...e28
Rhapsody in blue Skrevet 27. mai #59 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Emojine du bruker som latter og facepalm i kommentaren hva annet enn latterliggjøring mente du med det? Anonymkode: a5115...e28 Jo, jeg syntes det var merkelig å markedsføre en badedrakt med det jeg trodde var et truseinnlegg som hadde havnet utenfor badedrakten. Uansett, dersom jeg hadde hatt stomi, ville jeg nok ha valgt en badedrakt som gikk tvers over fra lusken og ut, for å skjule den, samme hva det er bind, eller stomi,
Endaentil Skrevet 27. mai #60 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (51 minutter siden): Jo, jeg syntes det var merkelig å markedsføre en badedrakt med det jeg trodde var et truseinnlegg som hadde havnet utenfor badedrakten. Uansett, dersom jeg hadde hatt stomi, ville jeg nok ha valgt en badedrakt som gikk tvers over fra lusken og ut, for å skjule den, samme hva det er bind, eller stomi, Så sier vi det sånn. At du virkelig tror at de markedsfører ett produkt med bind/truseinnlegg langt oppå magen, jaja...
Anonym bruker Skrevet 27. mai #61 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (1 time siden): Jo, jeg syntes det var merkelig å markedsføre en badedrakt med det jeg trodde var et truseinnlegg som hadde havnet utenfor badedrakten. Uansett, dersom jeg hadde hatt stomi, ville jeg nok ha valgt en badedrakt som gikk tvers over fra lusken og ut, for å skjule den, samme hva det er bind, eller stomi, Så du forsto ikke poenget med denne reklamen er å vise mangfoldet blant kvinner Anonymkode: a5115...e28
Anonym bruker Skrevet 27. mai #62 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (1 time siden): Jo, jeg syntes det var merkelig å markedsføre en badedrakt med det jeg trodde var et truseinnlegg som hadde havnet utenfor badedrakten. Uansett, dersom jeg hadde hatt stomi, ville jeg nok ha valgt en badedrakt som gikk tvers over fra lusken og ut, for å skjule den, samme hva det er bind, eller stomi, Sånne kommentarer viser hvor viktig sånne reklamer er. Anonymkode: 2da78...920
Rhapsody in blue Skrevet 27. mai #63 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Så du forsto ikke poenget med denne reklamen er å vise mangfoldet blant kvinner Anonymkode: a5115...e28 Jo, nå forstår jeg at reklamen er ment å vise mangfold – og det har jeg respekt for. Men det endrer ikke at det første jeg så, var noe jeg ikke forsto – og jeg reagerte på det. Å reagere på et ukjent visuelt uttrykk betyr ikke at man er imot mangfold. Det er fullt mulig å støtte inkludering, og samtidig mene at reklame også bør kommunisere tydelig.
Rhapsody in blue Skrevet 27. mai #64 Skrevet 27. mai Endaentil skrev (22 minutter siden): Så sier vi det sånn. At du virkelig tror at de markedsfører ett produkt med bind/truseinnlegg langt oppå magen, jaja... Da er vi jo enige om at det ville ha vært særdeles merkelig.
Rhapsody in blue Skrevet 27. mai #65 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Sånne kommentarer viser hvor viktig sånne reklamer er. Anonymkode: 2da78...920 Ja, nå har ihvertfall JEG lært noe nytt.
Endaentil Skrevet 27. mai #66 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (1 time siden): Da er vi jo enige om at det ville ha vært særdeles merkelig. Nei, for det kan ikke ha falle meg inn å tro at de slurver med noe sånt. De vil selge et produkt. Det som er merkelig er at et voksent menneske ikke skjønner bedre.
Rhapsody in blue Skrevet 27. mai #67 Skrevet 27. mai Endaentil skrev (35 minutter siden): Nei, for det kan ikke ha falle meg inn å tro at de slurver med noe sånt. De vil selge et produkt. Det som er merkelig er at et voksent menneske ikke skjønner bedre. Du vet altså ikke hvem jeg er, men konkluderer likevel med at det er “merkelig at et voksent menneske” ikke skjønner det du skjønner. Det er imponerende hvor mye du klarer å lese ut av et brukernavn og en emoji. Jeg har svart saklig flere ganger, og hvis det fortsatt ikke treffer deg, så tenker jeg vi lar det ligge. Diskusjonen er ferdig for min del.
Anonym bruker Skrevet 27. mai #68 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (3 minutter siden): Du vet altså ikke hvem jeg er, men konkluderer likevel med at det er “merkelig at et voksent menneske” ikke skjønner det du skjønner. Det er imponerende hvor mye du klarer å lese ut av et brukernavn og en emoji. Jeg har svart saklig flere ganger, og hvis det fortsatt ikke treffer deg, så tenker jeg vi lar det ligge. Diskusjonen er ferdig for min del. Det ER merkelig at en voksen kvinne tror et bilde med et truseinnlegg på avveie ville gått gjennom sensuren. Bildene blir jo gjennomgått før de legges ut. Eller trodde du at de bare tok noen bilder og la de ut uten å sjekke at farger, lys, hårsveis, sminke osv osv var bra før de godkjente å legge det ut? Det er jo det folk reagerer på. At du aldri har sett en stomipose er helt greit, men da kunne du spurt hva det hvite hun hadde på magen var. Du burde som voksen kvinne vite at man fint kan spørre, men man spør på en skikkelig måte. For selvfølgelig er "det hvite som stikker ut på siden der" av en grunn, ikke fordi de ikke la merke til at et truseinnlegg var på avveie... Anonymkode: 5f53d...e66
Rhapsody in blue Skrevet 27. mai #69 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det ER merkelig at en voksen kvinne tror et bilde med et truseinnlegg på avveie ville gått gjennom sensuren. Bildene blir jo gjennomgått før de legges ut. Eller trodde du at de bare tok noen bilder og la de ut uten å sjekke at farger, lys, hårsveis, sminke osv osv var bra før de godkjente å legge det ut? Det er jo det folk reagerer på. At du aldri har sett en stomipose er helt greit, men da kunne du spurt hva det hvite hun hadde på magen var. Du burde som voksen kvinne vite at man fint kan spørre, men man spør på en skikkelig måte. For selvfølgelig er "det hvite som stikker ut på siden der" av en grunn, ikke fordi de ikke la merke til at et truseinnlegg var på avveie... Anonymkode: 5f53d...e66 Det er godt vi har deg til å forklare hvordan bilder blir godkjent og hvordan voksne kvinner bør stille spørsmål. Jeg trodde noe så rart ut på et bilde og sa det. Du mener jeg heller burde spurt på “riktig måte”. Vel, det får stå for din definisjon av kommunikasjon. Hvis intensjonen din er å belære, så har du i hvert fall fått vist hvor høyt du holder listen. Jeg velger en litt rausere tilnærming til folk som reagerer på noe de ikke kjenner igjen. Som sagt – diskusjonen er avsluttet fra min side.
Anonym bruker Skrevet 27. mai #70 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (3 minutter siden): Det er godt vi har deg til å forklare hvordan bilder blir godkjent og hvordan voksne kvinner bør stille spørsmål. Jeg trodde noe så rart ut på et bilde og sa det. Du mener jeg heller burde spurt på “riktig måte”. Vel, det får stå for din definisjon av kommunikasjon. Hvis intensjonen din er å belære, så har du i hvert fall fått vist hvor høyt du holder listen. Jeg velger en litt rausere tilnærming til folk som reagerer på noe de ikke kjenner igjen. Som sagt – diskusjonen er avsluttet fra min side. Du tolker minst like mye som jeg gjør. For jeg er overhodet ikke snerpete og nedlatende. Jeg har to tenåringer i hus som sikkert fint kunne spurt på samme måte som deg, med "le seg ihjel" emojier og forslag om at det var truseinnlegg på avveie. Jeg ville sagt akkurat det samme til dem som jeg har sagt til deg. Bruk hodet littegranne og spør på en hyggeligere måte, da er det ikke noe problem å svare og mye av skammen mennesker med pose på magen føler på vil forsvinne. Anonymkode: 5f53d...e66
Rhapsody in blue Skrevet 27. mai #71 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Du tolker minst like mye som jeg gjør. For jeg er overhodet ikke snerpete og nedlatende. Jeg har to tenåringer i hus som sikkert fint kunne spurt på samme måte som deg, med "le seg ihjel" emojier og forslag om at det var truseinnlegg på avveie. Jeg ville sagt akkurat det samme til dem som jeg har sagt til deg. Bruk hodet littegranne og spør på en hyggeligere måte, da er det ikke noe problem å svare og mye av skammen mennesker med pose på magen føler på vil forsvinne. Anonymkode: 5f53d...e66 Dette startet som en diskusjon om en badedrakt – men nå virker det som saken først og fremst handler om deg og ditt behov for å rette på meg. Jeg har svart saklig flere ganger, og forsøkt å avslutte diskusjonen. Når det gjentatte ganger vendes tilbake til person, heller enn poeng, er det ikke lenger en samtale – det er en monolog. Så ja, vi er ferdige her. Du får gjerne fortsette – alene.
Anonym bruker Skrevet 27. mai #72 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (1 time siden): Dette startet som en diskusjon om en badedrakt – men nå virker det som saken først og fremst handler om deg og ditt behov for å rette på meg. Jeg har svart saklig flere ganger, og forsøkt å avslutte diskusjonen. Når det gjentatte ganger vendes tilbake til person, heller enn poeng, er det ikke lenger en samtale – det er en monolog. Så ja, vi er ferdige her. Du får gjerne fortsette – alene. Hun koser seg med å belære deg og gni det inn. Mmmm. Mest sannsynlig er hun en ensom, trist sjel. Anonymkode: 92c0a...a55
Anonym bruker Skrevet 27. mai #73 Skrevet 27. mai Rhapsody in blue skrev (1 time siden): Dette startet som en diskusjon om en badedrakt – men nå virker det som saken først og fremst handler om deg og ditt behov for å rette på meg. Jeg har svart saklig flere ganger, og forsøkt å avslutte diskusjonen. Når det gjentatte ganger vendes tilbake til person, heller enn poeng, er det ikke lenger en samtale – det er en monolog. Så ja, vi er ferdige her. Du får gjerne fortsette – alene. Jeg har skrevet to innlegg jeg, så du blander meg med andre.... Anonymkode: 5f53d...e66
Anonym bruker Skrevet 27. mai #74 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (10 timer siden): Merket er oppstått for inkludere alle. Dette står på nettsiden deres ; Da livet var på sitt mørkeste tok jeg en beslutning. Jeg bestemte meg for å følge min største drøm, en drøm jeg hadde hatt så lenge jeg kan huske. Nemlig å skape mitt eget klesmerke for kvinner i ulike størrelser, former og fasonger. Blomelle står for et lys i mørket, et symbol på håp for fremtiden. Det er et fellesskap om inkludering, samhold og trygghet. Et univers hvor alle skal føle seg velkomne og akseptert, uansett hvem de er. Anonymkode: 2da78...920 Alt det er jo veldig flott. Jeg mente bare at det var merkelig markedsføring å trekke den trusa så seriøst langt opp i det helligste. Men så handler det vel da også om at alle skal være velkomne og aksepterte uavhengig av hvor mye lycra de er komfortable med å ha i kroppens ulike sprekker. Anonymkode: b22a8...dc8
Anonym bruker Skrevet 27. mai #75 Skrevet 27. mai Anonym bruker skrev (10 timer siden): Merket er oppstått for inkludere alle. Dette står på nettsiden deres ; Da livet var på sitt mørkeste tok jeg en beslutning. Jeg bestemte meg for å følge min største drøm, en drøm jeg hadde hatt så lenge jeg kan huske. Nemlig å skape mitt eget klesmerke for kvinner i ulike størrelser, former og fasonger. Blomelle står for et lys i mørket, et symbol på håp for fremtiden. Det er et fellesskap om inkludering, samhold og trygghet. Et univers hvor alle skal føle seg velkomne og akseptert, uansett hvem de er. Anonymkode: 2da78...920 Hehe… stomipose og fedme er fint for å omfavne mangfold, samtidig som samtlige modeller ikke har et eneste kroppshår, verken på ben, under armene eller rundt skritter. Grensa for mangfold eksisterer tydeligvis. Anonymkode: 983a5...d0b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå