Anonym bruker Skrevet 25. mai #1 Skrevet 25. mai Vi skal innrede en kjeller. Det har vært fokus på mannens behov for kontor pga. hjemmekontor og hans foretak, et forhandlingskort som dras ofte. Det er ok, og det skal vi ha. Vi skal også ha soveplass til overnattingsgjester. Jeg så for meg seng. Dette prosjektet har fått en betydelig plass på prioriteringslisten. Vi har aldri besøk, men greit å ha sengeplass til gjester. I dag viste det seg at han var veldig opptatt av en sovesofa, og at det skulle være en bestemt sofa til 15 000. Jeg reagerte på intens argumentasjon for sofa og at det var så kjekt i de tilfellene vi ønsker å se forskjellige programmer på tv. Jeg skjønte da at han forestilte seg en mancave. Han tenkte ikke på gjester eller barna, noe som har vært argumentene, men tv, sofa, øl og fotball. Et rom til seg selv, i all hovedsak. Jeg ble veldig irritert og mistet interessen i å legge 15 000 i en sofa han skal ligge i for å isolere seg fra meg og familien, game og gjerne med lydtette øretelefoner. Hvorfor planlegger han rom til seg selv? Han reagerte voldsomt, og furtet hele kvelden. I dag tidlig stod han ikke opp som vanlig, klærne lå slengt nediver trappen, det lå potetgull utover kjøkkenbenken, og det bar preg av en med raserianfall. Det er slike tanker som aldri hadde slått meg inn. Han har allerede overtatt halve vaskerommet med diverse utstyr, så vi knapt har plass til å tørke klær, han er her mye pga hjemmekontor, så hvorfor trenger han et eget rom i tillegg. Han vil også ha en treningsmaskin stående der. Han ble rasende da jeg konfronterte han og sa jeg ikke ville tilrettelegge for en mancave. De ordene gjorde han sint forsi han mente det var urimelig og at han aldri hadde nektet meg noe slikt. Jeg synes det er fryktelig barnslig. Vi har tv i stuen, slik normale folk har. Hobbytingene mine står i en pappeske på loftet og trening foregår på et treningssenter. Jeg synes vi skal ha et normalt fungerende hus der fellesskapet går foran. Vi har 130 kvm boltringsplass. I tillegg mener han jeg bestemmer interiøret og det meste hjemme, men det er ikke sant. Han trenerer det meste fordi han skal bestemme. Jeg tar med barna til foreldrene mine i dag fordi jeg ikke orker nærværet hans. Han mener barna har vært for sosiale i det siste og trenger tid hjemme. Vi drar uansett. Jeg fikk høre alle mulige idiotiske ting i går og han bannet og sværtet mens barna var i bilen, fordi jeg ikke unner han noenting. Jeg blir så sliten av han. Anonymkode: 046b3...a54
Anonym bruker Skrevet 25. mai #2 Skrevet 25. mai La nå mannen få rommet sitt så slipper du det sure trynet hans. Det virker for øvrig som dere har et usunt forhold, og jeg syns dere er like urimelige og barnslige begge to. Anonymkode: bd205...130
Anonym bruker Skrevet 25. mai #3 Skrevet 25. mai Jeg har også en mann som uten å tenke seg om tar over vaskerommet, som tvinger klesvasken ut i resten av huset etc. Han bare gjør ting på automatikk og eg tenker vel litt på ting litt isolert som “det er praktisk å ha mitt treningsutstyr på vaskerommet så det ikke roter og skitner til resten av huset” og ser ikke at å ta over den plassen jeg har planlagt til klesvsk etc. med utstyr som også er skittent gjør flyten i klesvasken mye dårligere som roter til huset mye mer enn hans utstyr ville gjort om det var plassert en hensiktsmessig plass i kjelleren. Det går igjen for mange ting, og handler ikke om at han er egoistisk (han står virkelig på for oss). Jeg forstår hvor din mann er annerledes, men jeg ville aldri brukt plass i eit 130 kvm hus på en gjesteseng som kun har én funksjon. Det er jo mye bedre med en kjeller eller loftsstue som også kan være gjesterom enn et gjesterom som kun er gjesterom. Anonymkode: 5c52c...046
Anonym bruker Skrevet 25. mai #4 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): La nå mannen få rommet sitt så slipper du det sure trynet hans. Det virker for øvrig som dere har et usunt forhold, og jeg syns dere er like urimelige og barnslige begge to. Anonymkode: bd205...130 Ja, hvis det er det som skal til, så har jeg konkludert med det samme. Boys will be boys. Anonymkode: 046b3...a54
Anonym bruker Skrevet 25. mai #5 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): La nå mannen få rommet sitt så slipper du det sure trynet hans. Det virker for øvrig som dere har et usunt forhold, og jeg syns dere er like urimelige og barnslige begge to. Anonymkode: bd205...130 På hvilken måte er hi urimelig og barnslig? Anonymkode: 4328b...23b
Anonym bruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai For min del ble den mancaven et viktig bidrag til skilsmissen. Det starta med seng der inne, den ble bytta ut med godstolen og dekket av hans store lidenskap. Det car ikke "plass" til oss andre i familien Anonymkode: 4e74b...ebd
Anonym bruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai Vet du at han planlegger rom til seg selv? Eller mistenker du? Klarer ikke helt se det ut fra hva du skriver. Jeg blir også ganske sur hvis noen beskylder meg for intensjoner jeg ikke har. Kaster ikke potetgull utover da 😅🤭 Tv-stue er en veldig fornuftig løsning for et slikt rom, helt objektivt. Med sovesofa har du i grunn alle behov dekket og ungene vil nok sette veldig pris på et slikt rom når de blir større. Anonymkode: ddd1b...58b
Anonym bruker Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai Så hva tenker han, at han skal ha en hel etasje for seg selv mens du sitter oppe og koser deg med peppa gris med barna? Jeg syns det å lage en hule nede høres ut som en genial ting, men da skal det som tar opp vaskerommet også inn der, og du skal få lov til å ha dine hobbyting der. Den hulen skal være for dere begge. Anonymkode: 55dff...7a5
Anonym bruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai Det høres ut som dere begge er typen som går rett i skyttergraven og hele tiden tror det verste om den andres intensjoner? 130 kvm er ikke så mye, så om dere har barn er tanken om en kjellerstue mye lurere enn tanken om et gjesterom med seng og skrivepult synes jeg. Men det må jo innredes som en kjellerstue alle kan benytte seg av ved behov. Vi har en kjellerstue og den har vært helt gull i hele oppveksten til ungene. Der er det sofa, tv, noe treningsutstyr og en seng (men er det ikke plass til både sofa og seng ville jeg helt klart valgt en sovesofa). Senest i går kveld hadde 16 åringen to venninner på besøk der for å se en film sammen. Jeg ville gått tilbake til "tegnebordet" og snakket sammen om hva rommet skal brukes til og hvordan det skal innredes for å oppnå det. Om mannen trenger en pult og kontorplass der når han har hjemmekontor er det selvfølgelig førstepri, men så er det bruken på kvelder og i helger. Når dere sjelden har overnattingsgjester er det da helt bortkastet og bruke plassen på en seng? Om dere lager en kjellerstue med sofa og TV må den kunne brukes av alle. Han kan sitte der om du har besøk av en venninne i stua og omvendt, og barna må kunne ha venner på besøk der nede når de vil ha filmkvelder og kanskje overnatting med venner. Når dere er en hel familie og har 130 kvm å bo på må jo rommene ha flere funksjoner enn ett, og det må være funksjoner som passer inn i hverdagen deres. Hvor gamle er barna? Anonymkode: 173fd...4db
Anonym bruker Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai Du er urimelig på en måte. Har dere virkelig bare en tv? Vi hadde drept hverandre hvis vi bare hadde det🤣 Anonymkode: b9829...fca
Anonym bruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): På hvilken måte er hi urimelig og barnslig? Anonymkode: 4328b...23b Fordi hun lager en stor sak om det skal være seng eller sofa på rommet. Om jeg skjønner henne rett så skal dette i hovedsak være mannens hjemmekontor og da er det jo svært forståelig at han heller vil ha en sovesofa enn en oppredd seng stående. Om hi mistenker at han vil benytte enhver anledning til å trekke seg bort fra familien har de større problem enn om mannen skal få ha (?) treningsapparatet sitt der. Jeg syns mannen sitt forslag er fornuftig, men oppførselen hans ellers er jo pinlig. Anonymkode: bd205...130
Anonym bruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Du er urimelig på en måte. Har dere virkelig bare en tv? Vi hadde drept hverandre hvis vi bare hadde det🤣 Anonymkode: b9829...fca Hvorfor er hi urimelig fordi de bare har en TV? Er mengden TVer i huset ene og alene his ansvar? Anonymkode: 4328b...23b
Anonym bruker Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor er hi urimelig fordi de bare har en TV? Er mengden TVer i huset ene og alene his ansvar? Anonymkode: 4328b...23b Mannen vil jo gjøre noe med akkurat det nå, da. Anonymkode: bd205...130
Anonym bruker Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Mannen vil jo gjøre noe med akkurat det nå, da. Anonymkode: bd205...130 Det er jo ikke TVen i seg selv som gjør hi skeptisk, men mistanken om at han planlegger en mancave kun for seg selv. Når man har begrenset med plass så er det jo veldig egoistisk å innrede et ekstra rom kun for seg selv, et rom som man i tillegg bruker for å trekke seg vekk fra familien, når den andre parten ikke har samme muligheten. Anonymkode: 4328b...23b
Anonym bruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (59 minutter siden): Det er jo ikke TVen i seg selv som gjør hi skeptisk, men mistanken om at han planlegger en mancave kun for seg selv. Når man har begrenset med plass så er det jo veldig egoistisk å innrede et ekstra rom kun for seg selv, et rom som man i tillegg bruker for å trekke seg vekk fra familien, når den andre parten ikke har samme muligheten. Anonymkode: 4328b...23b Hun har nevnt tv flere ganger i innlegget så det er noe hun virker veldig skeptisk til Anonymkode: b9829...fca
Anonym bruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Du er urimelig på en måte. Har dere virkelig bare en tv? Vi hadde drept hverandre hvis vi bare hadde det🤣 Anonymkode: b9829...fca Det hadde skjedd her også tror jeg. Vi har forskjellige interesser vi liker å se på og da er flere tv et stort must Anonymkode: b9829...fca
Anonym bruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det hadde skjedd her også tror jeg. Vi har forskjellige interesser vi liker å se på og da er flere tv et stort must Anonymkode: b9829...fca Ikke meningen å sitere meg selv🙈🙈🙈 Anonymkode: b9829...fca
Anonym bruker Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Mannen vil jo gjøre noe med akkurat det nå, da. Anonymkode: bd205...130 Var denne jeg skulle svare på🤣 Anonymkode: b9829...fca
Anonym bruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Hun har nevnt tv flere ganger i innlegget så det er noe hun virker veldig skeptisk til Anonymkode: b9829...fca Ja; hun er skeptisk til det fordi hun mistenker at denne TVen blir mannen sin, på samme måte som resten av rommet. Hvis du leser innlegget til hi så er det ikke en ekstra TV i seg selv hun er skeptisk til, men at mannen planlegger en mancave bare til seg selv. Men du synes kanskje det er greit å dele TV med barna mens mannen din koser seg med sin egen i kjelleren som han trekker seg tilbake til for å kose seg i fred? Anonymkode: 4328b...23b
Anonym bruker Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Ja; hun er skeptisk til det fordi hun mistenker at denne TVen blir mannen sin, på samme måte som resten av rommet. Hvis du leser innlegget til hi så er det ikke en ekstra TV i seg selv hun er skeptisk til, men at mannen planlegger en mancave bare til seg selv. Men du synes kanskje det er greit å dele TV med barna mens mannen din koser seg med sin egen i kjelleren som han trekker seg tilbake til for å kose seg i fred? Anonymkode: 4328b...23b Ikke meg du spør, men selvsagt er det greit. Om han vil sitte der og se fotballkampene sine, spille musikken sin eller hva nå det skulle være så hadde jeg hatt null problem med det. Han skal da ikke flytte ned? Jeg skjønner ikke denne motstanden mot at voksne folk har egne interesser og/eller behov for å trekke seg tilbake. Siden hi ikke nevner at hun kunne tenkt seg noe lignende så er jo problemet enda mindre. Anonymkode: bd205...130
Anonym bruker Skrevet 25. mai #21 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Ja; hun er skeptisk til det fordi hun mistenker at denne TVen blir mannen sin, på samme måte som resten av rommet. Hvis du leser innlegget til hi så er det ikke en ekstra TV i seg selv hun er skeptisk til, men at mannen planlegger en mancave bare til seg selv. Men du synes kanskje det er greit å dele TV med barna mens mannen din koser seg med sin egen i kjelleren som han trekker seg tilbake til for å kose seg i fred? Anonymkode: 4328b...23b Ja så klart er det helt greit, jeg gjør det samme når jeg vil se noe som de andre ikke er interessert i. Barna har også egne tver på sine rom. Vi deler oss også og jeg ser med noe med et barn og det andre ser med far da de begge er fotball idioter og andre barnet og jeg ikke er det selv om vi også ser kamper sammen. Og vi har noen serier vi ser alle sammen og noen bare mannen og jeg, og noen vi ser for oss selv. Og det er da ikke noe galt i det? Nå er jeg ikke enig i mannens reaksjon på dette, men er helt enig med han i at en sofa/sovesofa er mye bedre enn en seng. HI skriver jo selv at de aldri har overnattingsbesøk så seng blir jo da helt bortkastet og malplasert Anonymkode: b9829...fca
Anonym bruker Skrevet 25. mai #22 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja så klart er det helt greit, jeg gjør det samme når jeg vil se noe som de andre ikke er interessert i. Barna har også egne tver på sine rom. Vi deler oss også og jeg ser med noe med et barn og det andre ser med far da de begge er fotball idioter og andre barnet og jeg ikke er det selv om vi også ser kamper sammen. Og vi har noen serier vi ser alle sammen og noen bare mannen og jeg, og noen vi ser for oss selv. Og det er da ikke noe galt i det? Nå er jeg ikke enig i mannens reaksjon på dette, men er helt enig med han i at en sofa/sovesofa er mye bedre enn en seng. HI skriver jo selv at de aldri har overnattingsbesøk så seng blir jo da helt bortkastet og malplasert Anonymkode: b9829...fca Men du ser jo ikke essensen i his bekymring i det hele tatt. Du reduserer problemstillingen til at alle ser hva de vil på TV. His bekymring er at mannen til hi skal ordne det så kjellerstua blir HANS, altså at KUN HAN skal få fordelene av dette ekstra rommet- som er eneste ekstra rom i huset. Altså, en mancave. Det er vel en ganske egoistisk ting å ønske seg? Anonymkode: 4328b...23b
Anonym bruker Skrevet 25. mai #23 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (28 minutter siden): Men du ser jo ikke essensen i his bekymring i det hele tatt. Du reduserer problemstillingen til at alle ser hva de vil på TV. His bekymring er at mannen til hi skal ordne det så kjellerstua blir HANS, altså at KUN HAN skal få fordelene av dette ekstra rommet- som er eneste ekstra rom i huset. Altså, en mancave. Det er vel en ganske egoistisk ting å ønske seg? Anonymkode: 4328b...23b Men det er jo hennes antagelser, hun sier jo bare at mannen har foreslått sovesofa og at hun mener at det gjør det til en mancave. Anonymkode: 5c52c...046
Anonym bruker Skrevet 25. mai #24 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Men du ser jo ikke essensen i his bekymring i det hele tatt. Du reduserer problemstillingen til at alle ser hva de vil på TV. His bekymring er at mannen til hi skal ordne det så kjellerstua blir HANS, altså at KUN HAN skal få fordelene av dette ekstra rommet- som er eneste ekstra rom i huset. Altså, en mancave. Det er vel en ganske egoistisk ting å ønske seg? Anonymkode: 4328b...23b Hvorfor er det egoistisk? Slutter man å være et individ når man blir foreldre? Det er ikke rart at det finnes så mange dårlige forhold om man ikke kan unne hverandre gode ting. Anonymkode: bd205...130
Anonym bruker Skrevet 25. mai #25 Skrevet 25. mai Jeg er enig at en sovesofa er mye mer fornuftig enn en seng når dere "bare" bor på 130 kvm og nesten aldri har overnattingsgjester. En seng vil jo da ta stor plass og være ganske overflødig så det synes jeg faktisk er litt urimelig å kreve. En kjellerstue kan da vel alle bruke? Spesielt når barna har besøk. Anonymkode: 473ad...c1f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå