Gå til innhold

Hvordan fikk du bedre selvtillit og selvfølelse?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Trenger råd til hvordan å få det bedre.

Anonymkode: 54c2e...afa

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg lurer på det samme 

Anonymkode: ddd18...6c2

Skrevet

Jeg sluttet å bry meg om hva andre tenker og forventer av meg. Og så jobber jeg med å være en best mulig utgave av meg selv hver dag. Man er bare menneske, man gjør feil, og man må tilgi seg selv for dem. Hver dag er en ny mulighet til å utvikle seg selv. Ingen er perfekte, man må bare godta seg selv, og gjøre sitt beste. Med det mener jeg at man ikke skal gjøre ting som skader andre på noe vis. Klarer man det, er man allerede et godt menneske. 

Anonymkode: 08aa6...94f

Skrevet

Medfødt.

Anonymkode: aaea8...fc7

Skrevet

Gjør mer ting for deg selv og alene. 
(Paradoksalt nok) gjør også mer for andre. Andre kan være din kjæreste eller din gode venninne eller din mamma eller dine barn.

Tren (gjerne styrketrening). Det hjelper også hormoner som får deg til å føle deg bedre.

Last ned chat GPT og snakk (skriv) med den når du har sånne tanker og spørsmål som det du stiller her. Den gir faktisk gode svar :)

Anonymkode: 9a43c...e4f

Skrevet

Legg evt dating på hylla for en stund og jobb med å gjøre gode og fine ting for deg selv.

som feks.. trene, gå en tur i sola, kjøp deg noe hyggelig, finn en hobby du liker og som gir deg mestring kun for deg selv.

Også gjelder det å virkelig gå inn for at du gjør desse tingene KUN for deg selv og ikke trenger evaluering utenifra på om det du gjør er bra nok eller om du er bra nok.

Du har verdi kun i det i å være deg selv. Si det høyt til deg selv tre ganger om dagen og TRO på deg selv når du sier det.

Dette er en jobb som kan ta mange måneder, så ikke forvent at en under skal skje med en gang. Det tar i gjennomsnitt tre måneder å trene opp nye tankebaner i hjernen. Så du  må bare fortsette å snakke fint til deg selv tilogmed de dagene det føles håpløst.

Og husk å tilgi deg selv når du ikke "når målet ditt". Det kommer alltids en ny dag og du får en ny tjangse.

Anonymkode: 28269...ff2

Skrevet

Fake it til you make it! 

Anonymkode: ad737...6cb

Skrevet

Jeg lærte meg å gi mye mer f**n. 

Anonymkode: 73846...93c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...