Anonym bruker Skrevet 24. mai #1 Skrevet 24. mai Sto og kikket på rema i dag, og kikket på oste-glasurmiksen til Toro. Som må tilsettes smør og kremost og inneholder omtrent KUN melis. Hvorfor kjøper noen den med en kilopris på 169 kroner og ikke melis til 43 pr kilo? Jeg skjønner det ikke? Anonymkode: b9684...ecd
Anonym bruker Skrevet 24. mai #2 Skrevet 24. mai Fordi de ikke vet hvordan man lager glasur av melis, eller ikke leser på pakken, eller synes det er enklere likevel. Anonymkode: ac40f...22c
Anonym bruker Skrevet 24. mai #3 Skrevet 24. mai Fordi folk tror det er mye enklere og vet rett og slett ikke at om de måler opp smør, ost og melis får de akkurat det samme som når de måler opp smør, ost og toropose. Verden vil bedras 🙈😂 Tidenes forretningsidé fra Toro da, de ler jo hele veien til banken som det så fint heter. Anonymkode: dd322...86e
Anonym bruker Skrevet 24. mai #4 Skrevet 24. mai Det finnes flere lignende poser, jeg husker i farten pizzabunn-pulveret, som tilsettes olje og vann. Så hva er det egentlig i posen? Jo hvetemel, salt og bittelitt tørrgjær. Til en astronomisk kilopris. Anonymkode: 43f87...e9d
Anonym bruker Skrevet 24. mai #5 Skrevet 24. mai 4 hours ago, Anonym bruker said: Det finnes flere lignende poser, jeg husker i farten pizzabunn-pulveret, som tilsettes olje og vann. Så hva er det egentlig i posen? Jo hvetemel, salt og bittelitt tørrgjær. Til en astronomisk kilopris. Anonymkode: 43f87...e9d Men det er billigere enn å kjøpe mel og gjær Anonymkode: 09895...c64
Anonym bruker Skrevet 25. mai #6 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (6 timer siden): Men det er billigere enn å kjøpe mel og gjær Anonymkode: 09895...c64 Kanskje hvis du skal lage noe som trenger mel og gjær bare den ene gangen, men de fleste bruker jo opp hele pakkene med mel og gjær lenge før det blir dårlig. Da må du jo dele prisen på alt du bruker det til. Anonymkode: 6012a...a66
Anonym bruker Skrevet 25. mai #7 Skrevet 25. mai Vi baker lite på hytta og mel og sukker blir ikke brukt opp. Da er Toro genialt. Anonymkode: 3089e...cfb
amandine Skrevet 25. mai #8 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (7 timer siden): Men det er billigere enn å kjøpe mel og gjær Anonymkode: 09895...c64 Nå har jeg ikke sett på den pakken men jeg har vanskelig for å tro at kiloprisen er lavere. Jeg laget to langpanner med pizza i går for under 100 kroner inkludert saus og fyll.
Anonym bruker Skrevet 25. mai #9 Skrevet 25. mai amandine skrev (3 minutter siden): Nå har jeg ikke sett på den pakken men jeg har vanskelig for å tro at kiloprisen er lavere. Jeg laget to langpanner med pizza i går for under 100 kroner inkludert saus og fyll. Jeg tror det menes at det er billigere å kjøpe en ferdigpakket enn mel, sukker, egg, melk ++. Anonymkode: 3089e...cfb
amandine Skrevet 25. mai #10 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (22 minutter siden): Jeg tror det menes at det er billigere å kjøpe en ferdigpakket enn mel, sukker, egg, melk ++. Anonymkode: 3089e...cfb Men det er jo hele poenget i HI, det er ikke det. Der betaler du over 100 kroner kiloen mer for pakken enn for ingrediensene. Som du garantert pgså gjør for pizzamelposen.
Anonym bruker Skrevet 25. mai #11 Skrevet 25. mai amandine skrev (31 minutter siden): Nå har jeg ikke sett på den pakken men jeg har vanskelig for å tro at kiloprisen er lavere. Jeg laget to langpanner med pizza i går for under 100 kroner inkludert saus og fyll. Hva hadde du til fyll for så lav pris? Anonymkode: 89eb2...2bb
Anonym bruker Skrevet 25. mai #12 Skrevet 25. mai amandine skrev (2 minutter siden): Men det er jo hele poenget i HI, det er ikke det. Der betaler du over 100 kroner kiloen mer for pakken enn for ingrediensene. Som du garantert pgså gjør for pizzamelposen. Jøyemeg. Jeg er visst dårlig på å forklare. Om man baker sjelden og ikke bruker mel, sukker osv, så er det dyrere å kjøpe inn alt man trenger til den ene kaken (og få mye mel og sukker til overs) enn å kjøpe én toropakke som inneholder nøyaktig det man trenger til én kake. Altså ikke kilopris, men stk pris. Prisen for den ene kaken den ene gangen. Er det noen som skjønner hva jeg mener 🙈 Anonymkode: 3089e...cfb
Himmel og hav Skrevet 25. mai #13 Skrevet 25. mai (endret) Anonym bruker skrev (26 minutter siden): Jøyemeg. Jeg er visst dårlig på å forklare. Om man baker sjelden og ikke bruker mel, sukker osv, så er det dyrere å kjøpe inn alt man trenger til den ene kaken (og få mye mel og sukker til overs) enn å kjøpe én toropakke som inneholder nøyaktig det man trenger til én kake. Altså ikke kilopris, men stk pris. Prisen for den ene kaken den ene gangen. Er det noen som skjønner hva jeg mener 🙈 Anonymkode: 3089e...cfb Jeg skjønner hva du mener. Jeg vet også at både sukker, mel, tørrgjær osv har lang holdbarhet om det oppbevares riktig. Baker du bare ei kake annethvert år eller så så er det sikket billigere å kjøpe posemix. Det er bare litt vanskelig å tenke seg til en husholdning der man aldri bruker mel eller sukker til noe annet enn kake og derfor ikke skulle få brukt det opp i løpet av noen år. Endret 25. mai av Himmel og hav
Anonym bruker Skrevet 25. mai #14 Skrevet 25. mai Himmel og hav skrev (6 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener. Jeg vet også at både sukker, mel, tørrgjær osv har lang holdbarhet om det oppbevares riktig. Baker du bare ei kake annethvert år eller så så er det sikket billigere å kjøpe posemix. Det er bare litt vanskelig å tenke seg til en husholdning der man aldri bruker mel eller sukker til noe annet enn kake og derfor ikke skulle få brukt det opp i løpet av noen år. Det er jeg enig i. Men de finnes jo. Jeg vet om minst to i min krets som aldri, virkelig aldri, baker eller lager noe mat fra bunn. Anonymkode: 3089e...cfb
Anonym bruker Skrevet 25. mai #15 Skrevet 25. mai Himmel og hav skrev (15 minutter siden): Jeg skjønner hva du mener. Jeg vet også at både sukker, mel, tørrgjær osv har lang holdbarhet om det oppbevares riktig. Baker du bare ei kake annethvert år eller så så er det sikket billigere å kjøpe posemix. Det er bare litt vanskelig å tenke seg til en husholdning der man aldri bruker mel eller sukker til noe annet enn kake og derfor ikke skulle få brukt det opp i løpet av noen år. Jeg bruker sjelden mel, og veldig lite sukker, til hverken kake eller andre ting. Folk er i forskjelloge livssituajoner, har forskjellige preferanser, skjønner ikke helt at det er så rart. Anonymkode: 8626c...6e3
Anonym bruker Skrevet 25. mai #16 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg bruker sjelden mel, og veldig lite sukker, til hverken kake eller andre ting. Folk er i forskjelloge livssituajoner, har forskjellige preferanser, skjønner ikke helt at det er så rart. Anonymkode: 8626c...6e3 Jeg vet om enslige godt voksne menn, eller ungdom og studenter, som kanskje aldri lager mat der disse basisingrediensene trengs. Men for å være ærlig greier jeg ikke å se for meg et vanlig hjem, med voksne, normale folk med barn, som ALDRI bruker egg, melk, sukker etc. Da må man jo i så fall kjøpe alt ferdig bakt og kun helfabrikata? Det tror jeg vel nesten ikke finnes? En Toropose en gang i blant er jo ikke så rart, men til bursdager, selskap, jul og andre anledninger må man da ha ingredienser til ordentlig mat og kaker! Anonymkode: ba14f...14b
Anonym bruker Skrevet 25. mai #17 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Jeg vet om enslige godt voksne menn, eller ungdom og studenter, som kanskje aldri lager mat der disse basisingrediensene trengs. Men for å være ærlig greier jeg ikke å se for meg et vanlig hjem, med voksne, normale folk med barn, som ALDRI bruker egg, melk, sukker etc. Da må man jo i så fall kjøpe alt ferdig bakt og kun helfabrikata? Det tror jeg vel nesten ikke finnes? En Toropose en gang i blant er jo ikke så rart, men til bursdager, selskap, jul og andre anledninger må man da ha ingredienser til ordentlig mat og kaker! Anonymkode: ba14f...14b Ikke alle her har hjemmeboende barn lenger, som sagt, folk er i forskjellige livsituasjoner. Jeg er likevel normal, ikke er jeg mann eller lkjøper masse helfabrikata eller toro poser heller. Skikkelig mat har jeg og. Anonymkode: 8626c...6e3
Anonym bruker Skrevet 25. mai #18 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Ikke alle her har hjemmeboende barn lenger, som sagt, folk er i forskjellige livsituasjoner. Jeg er likevel normal, ikke er jeg mann eller lkjøper masse helfabrikata eller toro poser heller. Skikkelig mat har jeg og. Anonymkode: 8626c...6e3 Men baker du aldri en foccacia f eks, eller loff eller rundstykker? Lager du aldri gryter eller sauser som trenger jevning? Anonymkode: ba14f...14b
Anonym bruker Skrevet 25. mai #19 Skrevet 25. mai amandine skrev (2 timer siden): Nå har jeg ikke sett på den pakken men jeg har vanskelig for å tro at kiloprisen er lavere. Jeg laget to langpanner med pizza i går for under 100 kroner inkludert saus og fyll. Hva i all verden brukte du til fyll på de pizzaene når det kostet deg under 100 kroner? Og da brukte du ikke ost, antar jeg? Anonymkode: bcd66...e73
amandine Skrevet 25. mai #20 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Hva hadde du til fyll for så lav pris? Anonymkode: 89eb2...2bb Jeg laget min egen tomatsaus, med en løk, en gulrot, to bokser hele tomater( de billigste men med høyest tomatinnhold) og krydder. Så ble bunnene laget med 6 dl vann og kanskje 7 dl mel. Jeg hadde noen skiver spekeskinke på og ost. Ost river jeg alltid rester og oppbevarer i fryseren.
Anonym bruker Skrevet 25. mai #21 Skrevet 25. mai amandine skrev (46 minutter siden): Jeg laget min egen tomatsaus, med en løk, en gulrot, to bokser hele tomater( de billigste men med høyest tomatinnhold) og krydder. Så ble bunnene laget med 6 dl vann og kanskje 7 dl mel. Jeg hadde noen skiver spekeskinke på og ost. Ost river jeg alltid rester og oppbevarer i fryseren. Hvilke tomater har det høyeste tomatinnholdet? Anonymkode: 8626c...6e3
Anonym bruker Skrevet 25. mai #22 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Men baker du aldri en foccacia f eks, eller loff eller rundstykker? Lager du aldri gryter eller sauser som trenger jevning? Anonymkode: ba14f...14b Veldig sjeldent. Jevning er ikke noe jeg pleier å bruke, bruker generelt lite saus. Anonymkode: 8626c...6e3
Anonym bruker Skrevet 25. mai #23 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (10 timer siden): Men det er billigere enn å kjøpe mel og gjær Anonymkode: 09895...c64 Det kommer vel an på. Jeg kjøper mel og tørrgjær når det er på tilbud, så for oss er Toro helt klart dyrere. Anonymkode: d27bd...613
Anonym bruker Skrevet 25. mai #24 Skrevet 25. mai Hehe, godt observert og godt poeng i grunn. Det treffer nok en gruppe som ikke lager så ofte i utgangspunktet. Mulig de ikke er klar over hvor enkelt det er, har nok ikke tatt seg bryet med å sjekke og det skjer så sjelden at det uansett ikke er det som velter budsjettet. Kanskje noen her og der som er på farta. Det skjer at livet er så hektisk at det å bare dra med noe er lettere enn å sjekke oppskrift. Anonymkode: 97f96...330
Anonym bruker Skrevet 25. mai #25 Skrevet 25. mai 4 hours ago, Anonym bruker said: Kanskje hvis du skal lage noe som trenger mel og gjær bare den ene gangen, men de fleste bruker jo opp hele pakkene med mel og gjær lenge før det blir dårlig. Da må du jo dele prisen på alt du bruker det til. Anonymkode: 6012a...a66 Det forstår jeg, men her brukes det så skjeldent at de blir dårlig før det blir brukt opp Anonymkode: 09895...c64
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå