Anonym bruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Hun har bestilt utstyr på Amasone og tatt hull i nesen, et slikt i midten. Sa lange hat hun hadde kjøpt slike magneter, men etterhvert skjønte jeg at det antagelig er ekte. Det er en grunn til at det er 18 års grense på piercing. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 7be06...cad
Anonym bruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Datteren min gjorde det samme, hun var vel 14. Jeg gjorde ingenting, annet enn å fortelle henne at jeg synes det er stygt 🙈 Hun er 16 år nå og har den enda. Men har en sånn ring med to kuler så hun vipper den opp i nesa når hun er sammen med meg.... Anonymkode: 44f32...8df
Anonym bruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Heller det enn øra. Jeg tok i nesa da jeg var 13, men på salong. Mamma syns ikke det var spes lekkert, men hadde den til jeg var 21. Anonymkode: 1ca7f...cc3
Anonym bruker Skrevet 23. mai #4 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Datteren min gjorde det samme, hun var vel 14. Jeg gjorde ingenting, annet enn å fortelle henne at jeg synes det er stygt 🙈 Hun er 16 år nå og har den enda. Men har en sånn ring med to kuler så hun vipper den opp i nesa når hun er sammen med meg.... Anonymkode: 44f32...8df Datteren min har en sånn pearcing i, så jeg lever med det. Anonymkode: 44f32...8df
Anonym bruker Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Datteren min har en sånn pearcing i, så jeg lever med det. Anonymkode: 44f32...8df Det er noe tilsvarende hun har, men litt større Anonymkode: 7be06...cad
Anonym bruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai Trodde ikke det var inn lenger... Anonymkode: f626f...bc4
Anonym bruker Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai Bare for å ha sagt det, det første jeg gjorde var å spørre henne hvordan hun gjorde det. Hun svate at hun hadde bestilt produkter fra Amason (heldigvis ikke Temu) som var beregnet for det inkludert spritserveter til rensing. Jeg sa at Amason er mye bedre enn Temu, men ville helst sett at hun hadde kjøpt tykke sprøytespisser og spritservetene på apoteket for å være helt sikker på at hun fikk det hun hadde kjøpt. Sa også at det er en del nerver i de områdene og det er en grunn til at det er 18 års grense. Anonymkode: 7be06...cad
Anonym bruker Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Det er noe tilsvarende hun har, men litt større Anonymkode: 7be06...cad Be henne vippe den opp i nesa når dere er sammen. Det er ikke det verste hun kunne gjort. Foreldreopprør og løsrivning fra oss på måter som har med utseende og klesstil å gjøre er ganske uskyldig. Så lenge de holder seg unna rus osv får de farge håret og ta en stygg piercing, så håper vi det stopper der. Anonymkode: 44f32...8df
Anonym bruker Skrevet 23. mai #9 Skrevet 23. mai du må snakke med henne om hvor farlig det kan være og ta det selv på grunn av infeksjoner og det er ikke 18 års aldersgrense det er 16 Anonymkode: 78143...fe8
Anonym bruker Skrevet 23. mai #10 Skrevet 23. mai Septum piercing er faktisk en ganske komplisert piercing å ta. Man skal finne slimhinnen under brusken og ta hullet der. Har hun tatt i brusken kan hun risikere at neseskilleveggen kollapser. Jeg ville fått den undersøkt hos en piercer. Anonymkode: d0005...c63
Anonym bruker Skrevet 23. mai #11 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): du må snakke med henne om hvor farlig det kan være og ta det selv på grunn av infeksjoner og det er ikke 18 års aldersgrense det er 16 Anonymkode: 78143...fe8 Det med infeksjoner og nerver har jeg allerede snakket med henne om, og jo hun hadde tenkt på det, men ikke bra noe etter min mening. Det er 18 år om man ikke har tillatelse fra foreldre, noen steder (her vi bor) kan man få det fra 16 dersom foreldre er med Anonymkode: 7be06...cad
Anonym bruker Skrevet 23. mai #12 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Det med infeksjoner og nerver har jeg allerede snakket med henne om, og jo hun hadde tenkt på det, men ikke bra noe etter min mening. Det er 18 år om man ikke har tillatelse fra foreldre, noen steder (her vi bor) kan man få det fra 16 dersom foreldre er med Anonymkode: 7be06...cad når jeg tok det så var det 16år aldersgrense og trengte ikke tillatelse av foreldre for det. jeg tok det på en meste kjent piercingstudio i hele østfold Anonymkode: 78143...fe8
Anonym bruker Skrevet 23. mai #13 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): når jeg tok det så var det 16år aldersgrense og trengte ikke tillatelse av foreldre for det. jeg tok det på en meste kjent piercingstudio i hele østfold Anonymkode: 78143...fe8 Det spiller ingen rolle, hun er fremdeles 13, og kommer til å fortsette å være det til midten av november hvor hun blir 14 Anonymkode: 7be06...cad
Anonym bruker Skrevet 23. mai #14 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Det spiller ingen rolle, hun er fremdeles 13, og kommer til å fortsette å være det til midten av november hvor hun blir 14 Anonymkode: 7be06...cad jaja. det er uansett ikke mye man får gjort noe med nå. men hun må rense hver dag Anonymkode: 78143...fe8
Anonym bruker Skrevet 23. mai #15 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (27 minutter siden): jaja. det er uansett ikke mye man får gjort noe med nå. men hun må rense hver dag Anonymkode: 78143...fe8 Få den undersøkt av en piercer. Er den satt feil bør den fjernes! Anonymkode: d0005...c63
Anonym bruker Skrevet 23. mai #16 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (49 minutter siden): Septum piercing er faktisk en ganske komplisert piercing å ta. Man skal finne slimhinnen under brusken og ta hullet der. Har hun tatt i brusken kan hun risikere at neseskilleveggen kollapser. Jeg ville fått den undersøkt hos en piercer. Anonymkode: d0005...c63 Dette er det viktigste som er skrevet i hele tråden, men det ignorer du altså hi. Anonymkode: f94d0...373
Anonym bruker Skrevet 23. mai #17 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Dette er det viktigste som er skrevet i hele tråden, men det ignorer du altså hi. Anonymkode: f94d0...373 Det at jeg ikke har svart på denne kommentaren betyr ikke at jeg ignorerer det, syns faktisk det var et godt innspill HI Anonymkode: 7be06...cad
Anonym bruker Skrevet 23. mai #18 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Hun har bestilt utstyr på Amasone og tatt hull i nesen, et slikt i midten. Sa lange hat hun hadde kjøpt slike magneter, men etterhvert skjønte jeg at det antagelig er ekte. Det er en grunn til at det er 18 års grense på piercing. Hva hadde dere gjort? Anonymkode: 7be06...cad Hun røyker sikkert også. Hadde naturligvis blitt forbanna. Det hadde fått konsekvenser for å si det sånn. Anonymkode: f626f...bc4
Anonym bruker Skrevet 23. mai #19 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Dette er det viktigste som er skrevet i hele tråden, men det ignorer du altså hi. Anonymkode: f94d0...373 Tja, sier jo litt når hun heller mener at jenta burde kjøpt utstyret på apoteket. Hallo, ingen, og ingen på 13 år skal eller bør pierce seg selv uansett hvor utstyret kommer fra. Skjønner heller ikke hva en 13 åring har på amazon å gjøre… Hadde fått den fjerna sporenstreks. Og som andre her sier, sjekka såret hos noen som har vett på det. Og slutta å være så slapp i reaksjonen. Hun har sikkert fått en ide fra noen andre som har gjort lignende, men hadde hun vært min datter så hadde hun ikke fått gått rundt som en reklame for idiotisk oppførsel og slappe foreldre. Anonymkode: b2b0f...607
Anonym bruker Skrevet 23. mai #20 Skrevet 23. mai Forferdelig stygt er det. Men det er jo smak og behag. Har en 13 åring selv. H*n hadde blitt nødt til å fjerne det umiddelbart. 13 år med piercing er uvanlig. Det er flere år for tidlig. Anonymkode: c73f4...589
Anonym bruker Skrevet 24. mai #21 Skrevet 24. mai Jeg ville fått det sjekket av helsepersonell ved antydning til betennelse. Ellers er det vel lite du får gjort med noe som allerede har skjedd, annet en prat om hygiene og rens, avklare hvorvidt hun må ta den ut. Har selv ei på 16 med et par, avtalen var å vente til hun kunne ta det ved en salong med erfaring. Nå er ikke det en beskyttet tittel, men en viss trygghet i å bruke noen som har gjort det før i hvert fall. Anonymkode: 73125...c83
Anonym bruker Skrevet 24. mai #22 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (8 timer siden): hadde hun vært min datter så hadde hun ikke fått gått rundt som en reklame for idiotisk oppførsel og slappe foreldre. Helt riktig. Anonymkode: f626f...bc4
Anonym bruker Skrevet 24. mai #23 Skrevet 24. mai Ikke fjern den, selv om du er tydelig på aldersgrenser og hvorfor de finnes. Kanskje til og med ta henne med til et piecingstudio og få dem til å se på det, i forhold til nerver etc. Da kan jeg garantere deg at hun får en lekse av voksne som hun egentlig synes er kule, som kanskje kan ha en virkning på at hun ikke finner på noe mer å pierce 😉 Men ikke ta den ut, da skaper du hat, og det er dumt (hilsen hun som fant på mye rart som tenåring, men som nå har en god jobb i staten, familie, hus og barn. En tenåringsstil definerer ikke hva du blir her i verden). Anonymkode: 755f8...4aa
Anonym bruker Skrevet 24. mai #24 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Ikke fjern den, selv om du er tydelig på aldersgrenser og hvorfor de finnes. Kanskje til og med ta henne med til et piecingstudio og få dem til å se på det, i forhold til nerver etc. Da kan jeg garantere deg at hun får en lekse av voksne som hun egentlig synes er kule, som kanskje kan ha en virkning på at hun ikke finner på noe mer å pierce 😉 Men ikke ta den ut, da skaper du hat, og det er dumt (hilsen hun som fant på mye rart som tenåring, men som nå har en god jobb i staten, familie, hus og barn. En tenåringsstil definerer ikke hva du blir her i verden). Anonymkode: 755f8...4aa Og - hehe, prøv å gjett hva som er tenåringsopprøret her i huset 🙈 Å se helt motsatt ut enn det jeg gjorde på samme alder😅Det er så posh at jeg holder på å dø😂 Men hun er det hun har blitt oppdratt til likevel, ta egne valg er en viktig verdi hos oss. Og akkurat nå er hun der i livet at det er viktigere at egne valg er noe annet enn våres, selv om de er kliss lik valgene til vennene🥰 Anonymkode: 755f8...4aa
Anonym bruker Skrevet 24. mai #25 Skrevet 24. mai Får narkomanvibber av folk med hull i nesa, men bedre på barn enn voksne. Forhåpentligvis tar hun den ut før hun blir voksen 😅 Anonymkode: 7537c...e0d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå