Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som er overvektig; har du søkt hjelp og isåfall hvilken hjelp fikk du?  Har du operert? Prøvd slankesprøyte?

Anonymkode: 3a100...f22

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Du som er overvektig; har du søkt hjelp og isåfall hvilken hjelp fikk du?  Har du operert? Prøvd slankesprøyte?

Jeg fikk mysimba. Gikk ned 13 kilo. Men nå har det stått stille i mange måneder 

Anonymkode: fbd23...3a8

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Jeg fikk mysimba. Gikk ned 13 kilo. Men nå har det stått stille i mange måneder 

Hvilken pris per mnd? Bivirkninger? Glad for at den hjalp deg.

Skrevet

Har vært på på kurs på overvektsklinikk, fullstendig bortkastet.

Anonymkode: fd721...335

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Vil si noe om hvorfor det var bortkastet?

Skrevet

jeg prøvde pillene først og dem funket nesten ikke, så fikk jeg time til ernæring ekspert det funket dårlig så ble det sprøyter og dem funket bra til jeg ikke kunne gå på dem lenger

Anonymkode: 6ce4b...654

Skrevet

Har gått ned 35 kg med sprøyter. Helt supert hjelpemiddel 😁

Anonymkode: 7cc75...a69

Skrevet

sprøytene er drit dyre men operasjon tror jeg blir dekket 

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

jeg prøvde pillene først og dem funket nesten ikke, så fikk jeg time til ernæring ekspert det funket dårlig så ble det sprøyter og dem funket bra til jeg ikke kunne gå på dem lenger

Hvorfor kunne du ikke gå på dem lengre? Har du holdt vekta nede?

Skrevet
Anonym bruker skrev (17 minutter siden):

Har gått ned 35 kg med sprøyter. Helt supert hjelpemiddel 😁

Anonymkode: 7cc75...a69

Ingen bivirkninger? Mistet du apetitten bare?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Hvorfor kunne du ikke gå på dem lengre? Har du holdt vekta nede?

jeg kan ikke gå på den nå siden jeg er gravid, jeg er langt fra mitt mål på vekta så blir enten sprøyter eller operasjon når det har gått 2-3år 

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

jeg kan ikke gå på den nå siden jeg er gravid, jeg er langt fra mitt mål på vekta så blir enten sprøyter eller operasjon når det har gått 2-3år 

Gratulerer med baby i magen;) da har du en plan. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Selvsagt er det bortkastet. De forteller deg bare en haug med ting du vet fra før tenker jeg... 

Anonymkode: e247e...911

Skrevet
Anonym bruker skrev (43 minutter siden):

sprøytene er drit dyre men operasjon tror jeg blir dekket 

Det kommer helt an på om man er tjukk nok. Og så må man vise at man vil gå ned i vekt ved faktisk å gå ned i vekt uten hjelpemiddel. Så det er ikke bare bare. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Det kommer helt an på om man er tjukk nok. Og så må man vise at man vil gå ned i vekt ved faktisk å gå ned i vekt uten hjelpemiddel. Så det er ikke bare bare. 

jeg hadde bmi på 41 så jeg vil virkelig si at jeg er mer enn stor nok da. det er ingen som får de sprøytene jeg gikk på dekket. det er noen andre spøyter som kun folk med diabetes som får dekket

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

jeg hadde bmi på 41 så jeg vil virkelig si at jeg er mer enn stor nok da. det er ingen som får de sprøytene jeg gikk på dekket. det er noen andre spøyter som kun folk med diabetes som får dekket

Glemte å skrive at det var operasjon jeg mente, ikke sprøytene. Sprøytene får man ikke dekket som vanlig overvektig. Og det er legen som avgjør om du er stor nok for å få dekket operasjon. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Hvilken pris per mnd? Bivirkninger? Glad for at den hjalp deg.

På blåresept betaler jeg 500 kr for 3 måneder. Bivirkning i begynnelsen er kvalme. Men det gikk over ganske fort. Jeg fikk veldig mye overskudd og energi av de. Men litt dumt at de ikke virker lengere. Men jeg går fortsatt på de pga fibromyalgi 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Glemte å skrive at det var operasjon jeg mente, ikke sprøytene. Sprøytene får man ikke dekket som vanlig overvektig. Og det er legen som avgjør om du er stor nok for å få dekket operasjon. 

ja det stemmer, man blir henvist til sykelig overvektig klinikk og det er ca 1 år ventetid

Skrevet

Jeg begynte på pillene, men ble så kvalm og dårlig at jeg ikke klarte å fortsette. Forsøkte sprøyter (Wegovy), men ble kjempe syk der også. Såpass at jeg ble lagt inn på sykehuset med betennelse i galleblæren og nyrestein. Gikk ikke ned noe særlig på noen av dem.

Deretter bestemte jeg meg for å begynne på lavkarbo. Spiser lunsj kl 1130 og middag til middagstid, og har gått ned 11 kilo på åtte uker. Det er beinhardt, men motiverende når man ser resultater. Jeg har foreløpig gått fra 95 til 84 kg siden mars. 

Anonymkode: cc0bc...c57

Skrevet

Jeg ble diagnostisert med overspiserslidelse i forbindelse med utredning for adhd, og skulle henvises til behandling for dette, men det ble unødvendig fordi adhd-medisinene rett og slett fikset problemet. Bare etter få dager mistet jeg helt det sinnsyke fokuset jeg hadde hatt på mat, og jeg kjente normal metthetsfølelse etter en passe mengde mat. I tillegg forsvant søtsuget helt en periode. Det kom litt tilbake, men da i mer normal form slik at jeg er tilfreds etter noen biter med noe søtt. Gikk ned 32 kilo på et år og har hatt stabil vekt siden. 

Anonymkode: bc789...758

Skrevet
Anonym bruker skrev (48 minutter siden):

Jeg ble diagnostisert med overspiserslidelse i forbindelse med utredning for adhd, og skulle henvises til behandling for dette, men det ble unødvendig fordi adhd-medisinene rett og slett fikset problemet. Bare etter få dager mistet jeg helt det sinnsyke fokuset jeg hadde hatt på mat, og jeg kjente normal metthetsfølelse etter en passe mengde mat. I tillegg forsvant søtsuget helt en periode. Det kom litt tilbake, men da i mer normal form slik at jeg er tilfreds etter noen biter med noe søtt. Gikk ned 32 kilo på et år og har hatt stabil vekt siden. 

Anonymkode: bc789...758

Fantastisk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...