Anonym bruker Skrevet 24. mai #26 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Å aldri stryke klær er jo bare rart. Enkelte sommerkjoler, skjørt, bluser, og selvsagt penklær,trenger en runde med jernet. Og med mindre man vil se ut som en dass, stryker man så klart finskjorta under dressjakka. I det minste foran og kragen, altså det som faktisk synes. Å gå med skrukkete klær (og da mener jeg ikke lin), vitner om at man ikke helt klarer voksenlivet og må reise hjem til mamma for å få vasket klær, ellers går det litt på skakke. Anonymkode: f948a...a9c Sønnen min på 21 år er faktisk helt evneveik når det kommer til stryking 🙈 Men han bor bare en halvtime herfra, så han kommer hjem og spør pent om jeg kan stryke skjorta hans og takker veldig pent for hjelpen etterpå. Jeg lukker øynene for galskapen i det, og gleder meg over at han kommer hjem jeg da, og stryker med glede 😂 Kanskje han lærer seg å stryke, eller gidder er vel mer riktig å si, for han er ikke evneveik egentlig, om han en dag begynner å bruke skjorte oftere enn julebordet og 17.mai. For det kunne ikke falle han inn å gå med skrukkete skjorte faktisk. Anonymkode: b7717...e98
Anonym bruker Skrevet 24. mai #27 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Sønnen min på 21 år er faktisk helt evneveik når det kommer til stryking 🙈 Men han bor bare en halvtime herfra, så han kommer hjem og spør pent om jeg kan stryke skjorta hans og takker veldig pent for hjelpen etterpå. Jeg lukker øynene for galskapen i det, og gleder meg over at han kommer hjem jeg da, og stryker med glede 😂 Kanskje han lærer seg å stryke, eller gidder er vel mer riktig å si, for han er ikke evneveik egentlig, om han en dag begynner å bruke skjorte oftere enn julebordet og 17.mai. For det kunne ikke falle han inn å gå med skrukkete skjorte faktisk. Anonymkode: b7717...e98 Pappa brukte skjorte hver dag på jobb og da jeg var hjemme en sommer som student, lurte han på om ikke jeg kunne hjelpe han med å stryke en skjorte fot det kunne han ikke. Vanligvis strøk mamma skjortene hans og de få gangene hun var borte noen dager uten pappa, pleide hun å stryke ferdig skjorter nok til alle dagene hun var borte. Jeg ga han beskjed om at jeg heller aldri hadde lært å stryke skjorter, men at jeg hadde klart å lære meg det ved å prøve meg frem, si det kunne han også gjøre😂 Mulig sønnen din går for samme løsning, mamma kan gjøre det til han blir gift/ får samboer, da kan hun gjøre det😄 Anonymkode: 65241...f2e
Anonym bruker Skrevet 24. mai #28 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (10 timer siden): Da har du nok stort sett klær i kunstmaterialer, naturmaterialer som bomull og lin blir skrukkete både i vask og ved bruk. Jeg stryker mye mer om sommeren, da bruker jeg mye kjole, tynne topper/bluser/skjorter i lin, silke (strykes sjelden, og da kun med minst mulig varme) og bomull. Lin stryker jeg alltid! Det er stor forskjell på måten de blir skrukkete på om de er strøket eller ikke. Anonymkode: c5243...806 Nop, har både bomull og lin og sliter ikke med at det blir skrukkete så lenge det inne blir liggende lenge i maskina og det blir godt strukket og rista før oppheng. Anonymkode: 0ba84...15b
Anonym bruker Skrevet 24. mai #29 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (23 timer siden): Finnes det virkelig folk på under 70 år som stryker klær? Anonymkode: f97f6...2f1 Oi. Heldigvis tyder denne tråden på at det er du som skiller deg ut her. Ikke de som stryker. Mannen stryker skjorte hver morgen før jobb. Hender han glatter over buksene også. Jeg stryker mine klær flere dager i uka, kjoler og skjorter, linbukser… noen t-skjorter stryker jeg også, det ser så mye mer velstelt ut. Og så stryker jeg kjøkkenhåndklær, så de ligger flatt og fint i skuffen, og henger pent når de er i bruk. Jeg er 40, men har hatt samme stryke-vaner siden jeg flyttet hjemmefra da jeg var 18. Lurer litt på hvordan dere ser ut på kontoret, i selskap, på julaften, 17. mai osv, hvis dere aldri bruker strykejern…🤷🏻♀️ Anonymkode: abed7...0de
Anonym bruker Skrevet 24. mai #30 Skrevet 24. mai Man trenger da ikke stryke linbukser. De skal jo være lett krøllete. Tror aldri jeg har sett noen i slette linbukser Anonymkode: e85e4...d1f
Anonym bruker Skrevet 24. mai #31 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (5 minutter siden): Man trenger da ikke stryke linbukser. De skal jo være lett krøllete. Tror aldri jeg har sett noen i slette linbukser Anonymkode: e85e4...d1f Nei, det var dette som slo meg også. Jeg brukte buksa ustrøket, og den så egentlig veldig fin ut synes jeg. Den ble sånn naturlig fluffy, men ikke direkte krøllete. Er usikker på hva jeg gjør neste gang. Jeg må prøve å se hva de rundt meg gjør 😅 Jeg stryker absolutt bunadsskjorten min i lin, både vel og lenge, men det er jo ikke den looken man har på linbuksa? Eller er det det? Jeg legger virkelig ikke merke til andre sine klær 🙈 HI Anonymkode: 3e914...098
Anonym bruker Skrevet 24. mai #32 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (29 minutter siden): Nei, det var dette som slo meg også. Jeg brukte buksa ustrøket, og den så egentlig veldig fin ut synes jeg. Den ble sånn naturlig fluffy, men ikke direkte krøllete. Er usikker på hva jeg gjør neste gang. Jeg må prøve å se hva de rundt meg gjør 😅 Jeg stryker absolutt bunadsskjorten min i lin, både vel og lenge, men det er jo ikke den looken man har på linbuksa? Eller er det det? Jeg legger virkelig ikke merke til andre sine klær 🙈 HI Anonymkode: 3e914...098 Da synes jeg du skal fortsette å gjøre det enkelt og gå med den ustrøket. Tror 95% gjør det selv om svarene i denne tråden tilsier noe annet. (Her inne må man følge saueflokken ellers er man både det ene og det andre. 😂) Anonymkode: e85e4...d1f
Anonym bruker Skrevet 24. mai #33 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (9 timer siden): Jeg stryker selvsagt alle klær som skal strykes. Skjorter, "bluser", duker, bunadsskjorte og forkle, linklær etc. Lin må strykes, selv om det krøller ved bruk. Å si at "ingen ser hva som er under dressjakken" er så slurvete at jeg har ikke ord!! Er det det at folk i dag ikke kan stryke, eller er folk så late? Seinest 17. Mai så jeg barn og voksne med klær som var ustrøkne, og det er nesten sånn at jeg lurer på om de eller foreldrene er evneveike! Tenker om dem at de nok er litt i samme gate som donut-mam på Tiktok. Totalt uegnet til å klare seg selv i hverdagen! Anonymkode: 87c46...9aa Anonym bruker skrev (8 timer siden): Å aldri stryke klær er jo bare rart. Enkelte sommerkjoler, skjørt, bluser, og selvsagt penklær,trenger en runde med jernet. Og med mindre man vil se ut som en dass, stryker man så klart finskjorta under dressjakka. I det minste foran og kragen, altså det som faktisk synes. Å gå med skrukkete klær (og da mener jeg ikke lin), vitner om at man ikke helt klarer voksenlivet og må reise hjem til mamma for å få vasket klær, ellers går det litt på skakke. Anonymkode: f948a...a9c Tenk å være så liten at noe så trivielt som stryking får man til å føle seg stor og mye bedre enn andre 🤣 Anonymkode: d8551...5b6
Anonym bruker Skrevet 24. mai #34 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (56 minutter siden): Man trenger da ikke stryke linbukser. De skal jo være lett krøllete. Tror aldri jeg har sett noen i slette linbukser Anonymkode: e85e4...d1f Saken er jo at lin ikke er slett lenger enn det tar å komme ut av huset, men man ser absolutt forskjell på strøket og ustrøket. Anonymkode: c5243...806
Anonym bruker Skrevet 24. mai #35 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (52 minutter siden): Nei, det var dette som slo meg også. Jeg brukte buksa ustrøket, og den så egentlig veldig fin ut synes jeg. Den ble sånn naturlig fluffy, men ikke direkte krøllete. Er usikker på hva jeg gjør neste gang. Jeg må prøve å se hva de rundt meg gjør 😅 Jeg stryker absolutt bunadsskjorten min i lin, både vel og lenge, men det er jo ikke den looken man har på linbuksa? Eller er det det? Jeg legger virkelig ikke merke til andre sine klær 🙈 HI Anonymkode: 3e914...098 Bukse og skjorte er to forskjellige ting i min verden i behov for en stryk. Men nå er jeg ingen flittig tilhenger av skikk og bruk, mulig du ikke bør høre på meg 😅 det er nok mer krøllete snipp som fanger oppmerksomheten til min innebygde ocd. Håndsteamer fungerer forresten meget godt på lin. Har strykejern selv, men testet en på hotell. Magi 🤩 Anonymkode: f7897...f69
Anonym bruker Skrevet 24. mai #36 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (46 minutter siden): Tenk å være så liten at noe så trivielt som stryking får man til å føle seg stor og mye bedre enn andre 🤣 Anonymkode: d8551...5b6 For et patetisk og pinlig forsøk. Man blir jo litt lattermild, man blir jo det. Herrefred! Anonymkode: c5243...806
Anonym bruker Skrevet 24. mai #37 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Oi. Heldigvis tyder denne tråden på at det er du som skiller deg ut her. Ikke de som stryker. Mannen stryker skjorte hver morgen før jobb. Hender han glatter over buksene også. Jeg stryker mine klær flere dager i uka, kjoler og skjorter, linbukser… noen t-skjorter stryker jeg også, det ser så mye mer velstelt ut. Og så stryker jeg kjøkkenhåndklær, så de ligger flatt og fint i skuffen, og henger pent når de er i bruk. Jeg er 40, men har hatt samme stryke-vaner siden jeg flyttet hjemmefra da jeg var 18. Lurer litt på hvordan dere ser ut på kontoret, i selskap, på julaften, 17. mai osv, hvis dere aldri bruker strykejern…🤷🏻♀️ Anonymkode: abed7...0de Sorry, men tror ikke folk som stryker kjøkkenhåndklærne sine hører mer til normalen enn de som ikke stryker til hverdags. Det spørs vel litt på klesstil tenker jeg, jeg har minimalt med klær som trenger stryking, kler meg pent og er på ingen måte sjuskete. Unngår rett og slett bare å kjøpe plagg som krever stryking. Det betyr ikke at jeg ikke stryker bunadsskjorta. Men det er stort sett en gang i året. Anonymkode: 0ba84...15b
Anonym bruker Skrevet 24. mai #38 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (3 minutter siden): For et patetisk og pinlig forsøk. Man blir jo litt lattermild, man blir jo det. Herrefred! Anonymkode: c5243...806 Å kalle folk som ikke stryker for evneveike og si at de ikke klarer voksenlivet og er ute av stand til å klare seg i hverdagen er absolutt pinlig og patetisk, enig i det. Anonymkode: d8551...5b6
Sommer er best Skrevet 24. mai #39 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (21 timer siden): Bluser og duker? Hehe, som sagt er jeg ikke over 70... mannen bruker heller ikke dress ofte, og det som er UNDER dressjakka er det da ingen som ser? Vi har ikke klær som må strykes, hva skulle det være? Anonymkode: f97f6...2f1 Jeg har mange kjoler og skjørt som jeg bruker framover nå og selvfølgelig stryker jeg de.
Anonym bruker Skrevet 24. mai #40 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Å kalle folk som ikke stryker for evneveike og si at de ikke klarer voksenlivet og er ute av stand til å klare seg i hverdagen er absolutt pinlig og patetisk, enig i det. Anonymkode: d8551...5b6 Det er du som er pinlig, i tilfelle du ikke skjønte det (men du prøvde deg vel på å være litt sazzy. Du bomma der også) Anonymkode: c5243...806
Anonym bruker Skrevet 24. mai #41 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (13 timer siden): Jeg stryker selvsagt alle klær som skal strykes. Skjorter, "bluser", duker, bunadsskjorte og forkle, linklær etc. Lin må strykes, selv om det krøller ved bruk. Å si at "ingen ser hva som er under dressjakken" er så slurvete at jeg har ikke ord!! Er det det at folk i dag ikke kan stryke, eller er folk så late? Seinest 17. Mai så jeg barn og voksne med klær som var ustrøkne, og det er nesten sånn at jeg lurer på om de eller foreldrene er evneveike! Tenker om dem at de nok er litt i samme gate som donut-mam på Tiktok. Totalt uegnet til å klare seg selv i hverdagen! Anonymkode: 87c46...9aa Ja, stryker man ikke klær er man evneveik. Dagens😅 Anonymkode: f97f6...2f1
Anonym bruker Skrevet 24. mai #42 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er du som er pinlig, i tilfelle du ikke skjønte det (men du prøvde deg vel på å være litt sazzy. Du bomma der også) Anonymkode: c5243...806 Ahh, jeg blir sååå såret og vonbroten av en som forsvarer hetsing. Anonymkode: d8551...5b6
Anonym bruker Skrevet 24. mai #43 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Ja, stryker man ikke klær er man evneveik. Dagens😅 Anonymkode: f97f6...2f1 Har du hørt om noen dumme som vet at de er dumme…? Anonymkode: c5243...806
Anonym bruker Skrevet 25. mai #44 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (10 timer siden): Ja, stryker man ikke klær er man evneveik. Dagens😅 Anonymkode: f97f6...2f1 Egentlig....ja? Når man ikke evner å ivareta et normalt hushold i voksen alder, som å forstå hva som er vanlig mht det å ta vare på klær, er man nettopp evneveik! Anonymkode: 87c46...9aa
Anonym bruker Skrevet 25. mai #45 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Egentlig....ja? Når man ikke evner å ivareta et normalt hushold i voksen alder, som å forstå hva som er vanlig mht det å ta vare på klær, er man nettopp evneveik! Anonymkode: 87c46...9aa Artig. Men å uttrykke deg på en adekvat måte i voksen alder er ikke en forventning? Så lenge buksa er nystrøket, er allting bra. Anonymkode: f7897...f69
Anonym bruker Skrevet 25. mai #46 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Artig. Men å uttrykke deg på en adekvat måte i voksen alder er ikke en forventning? Så lenge buksa er nystrøket, er allting bra. Anonymkode: f7897...f69 Men i alle dager 😂😂 Anonymkode: c5243...806
Anonym bruker Skrevet 25. mai #47 Skrevet 25. mai Jeg syns de bør strykes etter vask men så blir de naturlig krøllet i bruk. Det ser veldig ustelt ut med krøllene etter vask. Men de strekene som kommer av bruk er liksom en del av utseendet med lin. Anonymkode: 0477d...bbe
Anonym bruker Skrevet 25. mai #48 Skrevet 25. mai Fascinerende at nesten alle her faktisk sier at de stryker linbuksene sine. Altså. Enten er dere 70+ alle dere her i tråden, eller så juger dere. Ingen, absolutt ingen, rundt meg stryker linbuksene sine. De er alle naturlig ruglete, som de skal være. Anonymkode: e85e4...d1f
amandine Skrevet 25. mai #49 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (På 24.5.2025 den 0.10): Bluser og duker? Hehe, som sagt er jeg ikke over 70... mannen bruker heller ikke dress ofte, og det som er UNDER dressjakka er det da ingen som ser? Vi har ikke klær som må strykes, hva skulle det være? Anonymkode: f97f6...2f1 Såpass.
Anonym bruker Skrevet 25. mai #50 Skrevet 25. mai Anonym bruker skrev (7 timer siden): Egentlig....ja? Når man ikke evner å ivareta et normalt hushold i voksen alder, som å forstå hva som er vanlig mht det å ta vare på klær, er man nettopp evneveik! Anonymkode: 87c46...9aa Er det mulig. Selv om man ikke har eller ser behov for stryking så kan man vel være fullt i stand til å «ivareta et normalt hushold». Folk er forskjellige! Noen har klær som krever stryking, andre gidder ikke det, har klær som ikke trenger stryking og prioriterer andre ting enn å stå med strykejernet til hverdags. Det betyr IKKE at noen er evneveike av den grunn. Det eneste som er evneveikt her er voksne damer som ikke har skjønt at deres smak og måte å gjøre på ikke nødvendigvis er fasiten her i verden. Anonymkode: 0ba84...15b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå