Gå til innhold

Skal linbukser strykes eller skal de være litt ruglete?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja dumt spm men jeg er ingen moteløve og aner ikke hva som er vanlig. Har aldri lagt merke til hva andre gjør heller 🙈

Anonymkode: 3e914...098

Skrevet

Det kommer litt an på, noen ganger stryker jeg de og andre ganger ikke. Det kommer kanskje litt an hva jeg skal og hvor krøllete og skrukkete de er. 

Anonymkode: b4ff9...d26

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det kommer litt an på, noen ganger stryker jeg de og andre ganger ikke. Det kommer kanskje litt an hva jeg skal og hvor krøllete og skrukkete de er. 

Anonymkode: b4ff9...d26

Takk for svar. Da går jeg for ustrøket i dag. Synes det var ganske fint 😊

Skrevet

De bør strykes. De blir krøllete uansett, men det er tydelig forskjell på strøkne og ustrøkne. Ustrøkne ser litt mer sjuskete ut. 

Anonymkode: 28f42...46e

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

De bør strykes. De blir krøllete uansett, men det er tydelig forskjell på strøkne og ustrøkne. Ustrøkne ser litt mer sjuskete ut. 

Finnes det virkelig folk på under 70 år som stryker klær?

Anonymkode: f97f6...2f1

Skrevet

Stryker de alltid. De krøller jo igjen, men tar de alltid nystrøket på.

Anonymkode: b7717...e98

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 minutter siden):

Du går i skrukkete bluser, har skrukkete duker på bordene, mannen din går i dress med skrukkete skjorte under osv?

Her i huset har nå både voksne og barn klær som trenger stryking. Ikke så mye hverdagsklær, men av penklær er det mye som må strykes.

Skrevet

Jeg stryker ikke mine, men jeg bruker noen sekunder ekstra når jeg henger dem opp etter vask ved å liksom strekke litt i stoffet slik at de tørker uten å bli skrukkete. 

Anonymkode: d54cc...58f

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Hvis du vasker en skjorte og den er krøllete? Lekkert?

Jeg stryker og jeg er 31 år.

Anonymkode: 3425d...35e

Skrevet

Selvfølgelig stryker jeg klær som er krøllete; skjorter av bomull og lin blant annet 

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Ja dumt spm men jeg er ingen moteløve og aner ikke hva som er vanlig. Har aldri lagt merke til hva andre gjør heller 🙈

Jeg hater lin. Er sååå stygt når de blir krøllete

Anonymkode: d0561...747

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig. Stryking er liksom ikke noe som går av moten. 

Skrevet

De er penere strøket, selv om de krøller igjen. Mer komfortable også, ikke så stive. Men de funker uansett. Og krøller på lin er luksuskrøller.

Skrevet

Lin faller så fint når det er strøket, så jeg ville absolutt strøket dem.

Skrevet (endret)

Jeg kaster de i strykeprogram i tørketrommelen. Da blir det mer naturlig, og ikke strøkne. Foldene blir mindre synlige. Stryker dem ikke, om de strykes blir skjoldene super synlige.

Endret av Rhapsody in blue
Skrevet

Nå er det jo ikke alle som bruker skjorter da. Har fint lite klær som trengs stryking, iallfall hverdagsklær. Er ikke vanskelig å unngå en gang…

Anonymkode: 0ba84...15b

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Du går i skrukkete bluser, har skrukkete duker på bordene, mannen din går i dress med skrukkete skjorte under osv?

Her i huset har nå både voksne og barn klær som trenger stryking. Ikke så mye hverdagsklær, men av penklær er det mye som må strykes.

Bluser og duker? Hehe, som sagt er jeg ikke over 70... mannen bruker heller ikke dress ofte, og det som er UNDER dressjakka er det da ingen som ser?

Vi har ikke klær som må strykes, hva skulle det være?

Skrevet

Skjorter brukes sjelden. De ristes jo opp og henges til tørk på henger, det er mer enn bra nok. 

Skrevet
TinaK 1990 skrev (3 timer siden):

Selvfølgelig stryker jeg klær som er krøllete; skjorter av bomull og lin blant annet 

Hvordan får du til å få så krøllete klær? Tørker du dem i en haug?

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Hvordan får du til å få så krøllete klær? Tørker du dem i en haug?

Selvfølgelig ikke, men skjorter skal etter min mening strykes. Jeg bruker lite skjorter, men mannen minnet 19 åringen stryker

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Nå er det jo ikke alle som bruker skjorter da. Har fint lite klær som trengs stryking, iallfall hverdagsklær. Er ikke vanskelig å unngå en gang…

Anonymkode: 0ba84...15b

Da har du nok stort sett klær i kunstmaterialer, naturmaterialer som bomull og lin blir skrukkete både i vask og ved bruk. 

Jeg stryker mye mer om sommeren, da bruker jeg mye kjole, tynne topper/bluser/skjorter i lin, silke (strykes sjelden, og da kun med minst mulig varme) og bomull. 

Lin stryker jeg alltid! Det er stor forskjell på måten de blir skrukkete på om de er strøket eller ikke. 

Anonymkode: c5243...806

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Bluser og duker? Hehe, som sagt er jeg ikke over 70... mannen bruker heller ikke dress ofte, og det som er UNDER dressjakka er det da ingen som ser?

Vi har ikke klær som må strykes, hva skulle det være?

Nei, jeg er heller ikke over 70 😅

Av de klærne som er i bruk for tiden som trenger stryking er bl.a linskjorte/bluse og noen kjoler. Selv om de ristes og strekkes før de tørker på henger gjør det bare at de er lettere å stryke, ikke at de ikke trenger stryking 

Mannen min bruker heller ikke dress så ofte, men 17.mai er en dag han alltid bruker det. Og er det varmt tar han av seg jakken når vi f.eks spiser....

Han kan også ha på seg f.eks dongeribukse og en skjorte en lørdagskveld. Da er selvfølgelig skjorten strøket.

Jeg har ikke strykebrettet fremme hver uke, men likevel jevnlig. Sist i går fordi 17 åringen min skulle i bursdag og kjolen hun ville ha på var litt skrukkete etter å ha hengt noen måneder i skapet. Det var hun selv som ville stryke den litt....

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Jeg at hver 17.mai at flere tenker dette, men det det på ingen måte bra ut når bunadsskjorta det ut som den har ligget krøllet sammen til en ball siden sist den ble brukt, det samme med skjorter til dress.

Jeg stryker heller ikke daglig, men her blir selvfølgelig skjorter og en del kjoler strøket, i tillegg til alt av lin. 

Anonymkode: 65241...f2e

Skrevet

Jeg stryker selvsagt alle klær som skal strykes. Skjorter, "bluser", duker, bunadsskjorte og forkle, linklær etc. Lin må strykes, selv om det krøller ved bruk. Å si at "ingen ser hva som er under dressjakken" er så slurvete at jeg har ikke ord!! Er det det at folk i dag ikke kan stryke, eller er folk så late? Seinest 17. Mai så jeg barn og voksne med klær som var ustrøkne, og det er nesten sånn at jeg lurer på om de eller foreldrene er evneveike! Tenker om dem at de nok er litt i samme gate som donut-mam på Tiktok. Totalt uegnet til å klare seg selv i hverdagen!

Anonymkode: 87c46...9aa

Skrevet

Å aldri stryke klær er jo bare rart. Enkelte sommerkjoler, skjørt, bluser, og selvsagt penklær,trenger en runde med jernet. 

Og med mindre man vil se ut som en dass, stryker man så klart finskjorta under dressjakka. I det minste foran og kragen, altså det som faktisk synes. 

Å gå med skrukkete klær (og da mener jeg ikke lin), vitner om at man ikke helt klarer voksenlivet og må reise hjem til mamma for å få vasket klær, ellers går det litt på skakke. 

Anonymkode: f948a...a9c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...