Gå til innhold

Hvor mye reker kjøper du per person?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal ha de på skiver.

Anonymkode: 13b56...6c8

Skrevet

Kommer litt an på hvem det er snakk om.

Mannen min kan fint spise 7-800 gram alene han, om det bare er loff og reker liksom.

Men "regelen" er vel 500 gram pr pers, det er jo mye svinn i skallet.

Anonymkode: ee817...428

Skrevet

Kommer litt an på selskapet og om de er storspisere. Men det regnes 500g pr person. 

Skrevet

500 gram. 

Anonymkode: 0aab0...cc9

Skrevet

500 g pr/pers + litt ekstra. 

Anonymkode: ed5ce...0ca

Skrevet

Spørs hvem som kommer, storspisere, menn osv. Min erfaring er at 500 g per pers er for lite. Her er det vanlig å lage «høye rekesmørbrød, og gjerne maule litt reker også. 500 g reker, det er mye av de 500 g som er skall også…

Kjøp heller litt for mye enn for lite eller ikke regn akkurat. Vær raus!!

Anonymkode: 0ec96...cce

Skrevet

Jeg ser an om det er venninnegjengen eller menn. Vi spiser mye mer enn 500g per pers

Skrevet

Det kommer litt an på størrelsen på rekene også. Jo større reker, jo mindre av vekta er skall.  Jeg pleier å beregne 500 g til damer og 700 til menn. 

Skrevet

Jeg kjøper 500g pr person, og så plusser jeg på litt til. 1kg eller to ekstra, alt etter hvor mange jeg handler til. 

Anonymkode: 7e9b6...510

Skrevet

Dagen dummeste spørsmål til dere: Når man kjøper reker i frysedisken på butikken, skal disse bare tines, pilles og spises, eller skal de behandles på noen måte først?  🙈

Anonymkode: 4b577...d74

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Dagen dummeste spørsmål til dere: Når man kjøper reker i frysedisken på butikken, skal disse bare tines, pilles og spises, eller skal de behandles på noen måte først?  🙈

Du får ikke kjøpt ukokte reker her i Norge tror jeg, så de er kokt også fryst ned 

Bare å tine og spise.

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Du får ikke kjøpt ukokte reker her i Norge tror jeg, så de er kokt også fryst ned 

Bare å tine og spise.

Man får kjøpt ukokte reker i Norge jo, men ikke hos de vanlige matbutikkene, de er kokte.

Anonymkode: 61909...93c

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Bare å tine og spise.

Takk! 😊

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...