Anonym bruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Kommer litt an på hvem det er snakk om. Mannen min kan fint spise 7-800 gram alene han, om det bare er loff og reker liksom. Men "regelen" er vel 500 gram pr pers, det er jo mye svinn i skallet. Anonymkode: ee817...428
Sommerkroppen 2029 Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Kommer litt an på selskapet og om de er storspisere. Men det regnes 500g pr person.
Anonym bruker Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai 500 g pr/pers + litt ekstra. Anonymkode: ed5ce...0ca
Anonym bruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai Spørs hvem som kommer, storspisere, menn osv. Min erfaring er at 500 g per pers er for lite. Her er det vanlig å lage «høye rekesmørbrød, og gjerne maule litt reker også. 500 g reker, det er mye av de 500 g som er skall også… Kjøp heller litt for mye enn for lite eller ikke regn akkurat. Vær raus!! Anonymkode: 0ec96...cce
TinaK 1990 Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai Jeg ser an om det er venninnegjengen eller menn. Vi spiser mye mer enn 500g per pers
Himmel og hav Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai Det kommer litt an på størrelsen på rekene også. Jo større reker, jo mindre av vekta er skall. Jeg pleier å beregne 500 g til damer og 700 til menn.
Anonym bruker Skrevet 24. mai #9 Skrevet 24. mai Jeg kjøper 500g pr person, og så plusser jeg på litt til. 1kg eller to ekstra, alt etter hvor mange jeg handler til. Anonymkode: 7e9b6...510
Anonym bruker Skrevet 24. mai #10 Skrevet 24. mai Dagen dummeste spørsmål til dere: Når man kjøper reker i frysedisken på butikken, skal disse bare tines, pilles og spises, eller skal de behandles på noen måte først? 🙈 Anonymkode: 4b577...d74
Anonym bruker Skrevet 24. mai #11 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Dagen dummeste spørsmål til dere: Når man kjøper reker i frysedisken på butikken, skal disse bare tines, pilles og spises, eller skal de behandles på noen måte først? 🙈 Anonymkode: 4b577...d74 Du får ikke kjøpt ukokte reker her i Norge tror jeg, så de er kokt også fryst ned Bare å tine og spise. Anonymkode: ee817...428
Anonym bruker Skrevet 24. mai #12 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Du får ikke kjøpt ukokte reker her i Norge tror jeg, så de er kokt også fryst ned Bare å tine og spise. Anonymkode: ee817...428 Man får kjøpt ukokte reker i Norge jo, men ikke hos de vanlige matbutikkene, de er kokte. Anonymkode: 61909...93c
Anonym bruker Skrevet 24. mai #13 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du får ikke kjøpt ukokte reker her i Norge tror jeg, så de er kokt også fryst ned Bare å tine og spise. Anonymkode: ee817...428 Takk! 😊 Anonymkode: 4b577...d74
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå