Gå til innhold

Dette med dating og når vere åpen om økonomi..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kommer fra en velstående familie, utenlandsk. 
Født og oppvokst i Norge, men familieformuen stammer fra annet land og er ikke kjent i Norge. 
Dermed er det godt skjult hvilken formue jeg faktisk har. 
Nå har jeg møtt en mann, vi har vært sammen i nærmere 9 mnd og vi ser for oss en fremtid sammen. 
Jeg har en helt vanlig jobb, i skole og fremstår som en helt vanlig jente. I mine besteforeldres hjemland er det helt annerledes, og nok noe av grunnen til at jeg velger å bo i Norge her jeg er oppvokst. 
Jeg ønsker ikke å bli sett, plassert på en høy hest og få oppmerksomheten som følger med den statusen jeg da har i et annet land. 
Så er mitt «dilemma», hvordan etter hvert si dette til min fremtidige mann i fremtiden om det nå skulle bli oss to ? Har ingen garanti for hverken det ene eller andre. Men dette er første gang jeg kjenner på at dette kan vere noe jeg kan gå videre med etter ulykken for fire år siden. 
Barn fra tidligere er nå 5 år, og hennes pappa døde før hun fylte 1 år. 

det høres jo ut som et luksus problem, men ønsker en mann som elsker meg og mitt barn, og ikke familieformuen. For jeg trenger ikke jobbe, men det ønsker jeg virkelig. Og er da selvfølgelig redd for å bli utnyttet. 

Anonymkode: be8d1...9f9

Skrevet

Det er jo litt rart at du ikke alt har fortalt om familien din. Ikke akkurat at hvor rike de er, men at det kommer naturlig inn i samtalen at de har stort hus, reiser mye e.l?

Når dere har vært sammen i 9 mnd har han vel vist ganske bra at det er deg han liker. Jeg tror du overtenker dette, og at hvis du venter for lenge så vil han føle at du har holdt noe skjult fordi du ikke stoler på han (noe som han jo da ville ha rett i) 

Skrevet

Er det en familieformue, er det jo strengt tatt ikke "dine penger". De står vel ikke i ditt navn? Dermed kan du enkelt og greit fortelle kjæresten at familien din eier en bedrift (eller hva det nå er) i X land, og at du (og datteren din) nok med tid og stunder kommer til å arve noe av dette. Nøyaktig sum er ikke så viktig, og det vet du vel heller ikke før dagen kommer når du arver.

Anonymkode: 8c79b...fe7

Skrevet

At du ikke er fattig vet han jo allerede, du kommer fra en velstående familie og navnet ditt får barnepensjon fra nav i tillegg til at du er i jobb.

Noe mer trenger du da hverken snakke om eller fortelle.

Om det er sånn at du kan få litt penger fra familieformuen når du evt kjøper bolig sammen med han tar dere det da.

Sønnen min er samboer med ei fra en velstående familie, men det påvirker ikke hverdagen deres i stor grad. Hun har en svindyr bil, og da de kjøpte hus valgte de å gjøre det sånn av hun la noen millioner på bordet også lånte de noen millioner. Så brukte de advokat til å fordele eierbrøk i huset, hun eier større del enn han, men lånet betaler de 50/50 så min sønn bygger seg opp litt kapital han også. Hun har en 80% vanlig jobb i det offentlige også får hun litt ekstra penger av sin far for bidragene sine i familiebedriften. 

Det er mange rike i dette landet, de fleste har helt ok partnere som ikke er lykkejegere. Ikke overtenk dette.

Anonymkode: ffc6d...470

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

At du ikke er fattig vet han jo allerede, du kommer fra en velstående familie og navnet ditt får barnepensjon fra nav i tillegg til at du er i jobb.

Noe mer trenger du da hverken snakke om eller fortelle.

Om det er sånn at du kan få litt penger fra familieformuen når du evt kjøper bolig sammen med han tar dere det da.

Sønnen min er samboer med ei fra en velstående familie, men det påvirker ikke hverdagen deres i stor grad. Hun har en svindyr bil, og da de kjøpte hus valgte de å gjøre det sånn av hun la noen millioner på bordet også lånte de noen millioner. Så brukte de advokat til å fordele eierbrøk i huset, hun eier større del enn han, men lånet betaler de 50/50 så min sønn bygger seg opp litt kapital han også. Hun har en 80% vanlig jobb i det offentlige også får hun litt ekstra penger av sin far for bidragene sine i familiebedriften. 

Det er mange rike i dette landet, de fleste har helt ok partnere som ikke er lykkejegere. Ikke overtenk dette.

Anonymkode: ffc6d...470

Hæ?

Anonymkode: 27e24...665

Skrevet

Jeg har en indisk venninne som "er helt normal" - altså jeg så henne verken som rik eller fatiig. Tenker jo sjelden over hva folk tjener om de ikke viser det frem veldig. Hun og mannen kom til Norge som voksne pga jobben hans, vi hadde barn i samme bhg og ble godt kjent. Litt etter litt kom det frem at de var velstående, igjen tenkte ikke mye over det. Helt til en dag jeg faktisk forstod hva det ville si å være så rike som de var. Det var virkelig familie formue, tjenere, sjåfører, kokker, livvakter og barnepassere i hjemlandet. Privatfly, svømmebasseng, tennis bane, flere gjestehus ++ Altså en helt annen type rik en det jeg tenker på som rik. Hun elsket livet i Norge og at ingen viste noe om dette - hun sa at for første gang følte hun at hun fikk venner som likte henne for henne. Hun måtte jobbe dugnad som alle andre og syntes det var så morsomt. Poenget mitt er at om du er denne typen rik - så forstår jeg at du har ønsket å ikke fortelle det med en gang. Men - om du nå føler at dette er en person du ønsker å gå videre serisøt med, så fortell det. Jo lenger det går mens dere er seriøse, jo mer kan han føle at du ikke stolte på han den dagen du forteller det... Uansett så herlig at du har funnet kjærligheten igjen etter tapet av pappaen til barnet ditt! 

Anonymkode: 9de34...400

Skrevet

«For meg er en av de beste tingene ved å bo i Norge at jeg defineres ut fra hvem jeg selv er, og ikke familien min. Besteforeldrene mine har veldig mye penger, og det har gjort at jeg har tvilt på hvorfor folk vil være venner med meg» 

Han vil nok lure på hvor mye penger det er snakk om, men etter ni mnd har han vel vist at det er deg han liker uansett. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 timer siden):

Jeg har en indisk venninne som "er helt normal" - altså jeg så henne verken som rik eller fatiig. Tenker jo sjelden over hva folk tjener om de ikke viser det frem veldig. Hun og mannen kom til Norge som voksne pga jobben hans, vi hadde barn i samme bhg og ble godt kjent. Litt etter litt kom det frem at de var velstående, igjen tenkte ikke mye over det. Helt til en dag jeg faktisk forstod hva det ville si å være så rike som de var. Det var virkelig familie formue, tjenere, sjåfører, kokker, livvakter og barnepassere i hjemlandet. Privatfly, svømmebasseng, tennis bane, flere gjestehus ++ Altså en helt annen type rik en det jeg tenker på som rik. Hun elsket livet i Norge og at ingen viste noe om dette - hun sa at for første gang følte hun at hun fikk venner som likte henne for henne. Hun måtte jobbe dugnad som alle andre og syntes det var så morsomt. Poenget mitt er at om du er denne typen rik - så forstår jeg at du har ønsket å ikke fortelle det med en gang. Men - om du nå føler at dette er en person du ønsker å gå videre serisøt med, så fortell det. Jo lenger det går mens dere er seriøse, jo mer kan han føle at du ikke stolte på han den dagen du forteller det... Uansett så herlig at du har funnet kjærligheten igjen etter tapet av pappaen til barnet ditt! 

Anonymkode: 9de34...400

Nå er det jo en del land der det nesten er normalen og forventet om familien eier et firma.

Anonymkode: a8548...e2a

Skrevet

Synes dette høres ut som trolling. 
Hvis det er slik at dere har høy status i hjemlandet så er jo dette informasjon som sprer seg til Norge. Noen som kjenner til dere sier det til noen osv osv. 

Dessuten er det underlig å date så lenge uten å komme inn på oppvekst og familie. 

Anonymkode: bc8c5...0f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...