Anonym bruker Skrevet 23. mai #1 Skrevet 23. mai Hvordan har dere gjort det dere med ungdommer / unge voksne som skal operere? Jeg vil jo gjerne være på sykehuset men har dere brukt feriedag eller fri uten lønn eller hvordan er det? Det er snakk om tre til fire dager. Anonymkode: d2c29...b6d
Anonym bruker Skrevet 23. mai #2 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Hvordan har dere gjort det dere med ungdommer / unge voksne som skal operere? Jeg vil jo gjerne være på sykehuset men har dere brukt feriedag eller fri uten lønn eller hvordan er det? Det er snakk om tre til fire dager. Anonymkode: d2c29...b6d Man har jo ikke omsorgsdager lenger, så enten må man bruke avspasering, fri uten lønn, feriedag eller hvis man er heldig og har en grei arbeidsgiver så kan man få fri i slike tilfeller, evt jobbe noe hjemmefra. Anonymkode: 94237...bbd
Anonym bruker Skrevet 23. mai #3 Skrevet 23. mai Jeg ville fått fri med lønn av arbeidsgiver (velferdspermisjon). Anonymkode: 1bbef...be9
Anonym bruker Skrevet 23. mai #4 Skrevet 23. mai Du trenger jo ikke sitte å holde han/hun i hånda til en hver tid. Anonymkode: d3458...9f6
Anonym bruker Skrevet 23. mai #5 Skrevet 23. mai Velferdspermisjon. Du har ikke krav på lønn, men noen arbeidsgivere gir det. Anonymkode: 91a8c...73a
Anonym bruker Skrevet 23. mai #6 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du trenger jo ikke sitte å holde han/hun i hånda til en hver tid. Anonymkode: d3458...9f6 Nei men han skal operere svulst i hjernen så tenker de første dagene vil jeg gjerne være der. HI Anonymkode: d2c29...b6d
Anonym bruker Skrevet 23. mai #7 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (35 minutter siden): Jeg ville fått fri med lønn av arbeidsgiver (velferdspermisjon). Anonymkode: 1bbef...be9 Det samme gjorde vi Anonymkode: 6050c...44d
Anonym bruker Skrevet 23. mai #8 Skrevet 23. mai Hadde fått fri med velferdspermisjon. Anonymkode: 7c04b...502
Anonym bruker Skrevet 23. mai #9 Skrevet 23. mai Mitt barn hadde en stor operasjon som 16-åring. Da fikk jeg pleiepenger. Det var viktig at en av oss foreldre var der både på sykehuset og hjemme da ungdommen ville trenger mye hjelp. Om vi ikke hadde vært der, ville det krevd mer av personalet på sykehuset og ungdommen ville måtte være innskrevet lenger. Hør med legene om pleiepenger kan være aktuelt for dere. Er det ikke aktuelt vil jeg tro at permisjon med lønn, om arbeidsgiver har mulighet til det, eller permisjon uten lønn ofte vil være løsningen i slike tilfeller Anonymkode: f7b60...1d1
Anonym bruker Skrevet 23. mai #10 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (33 minutter siden): Du trenger jo ikke sitte å holde han/hun i hånda til en hver tid. Anonymkode: d3458...9f6 For en teit ting å si. Når barnet ditt blir alvorlig syk vil du være der selv om det har passert 12 år og du ikke får sykt-barn penger lenger. Jeg valgte faktisk å ta fri fra jobb et par dager da sønnen min ble alvorlig syk som 19 åring. Anonymkode: 91a8c...73a
Anonym bruker Skrevet 23. mai #11 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Nei men han skal operere svulst i hjernen så tenker de første dagene vil jeg gjerne være der. HI Anonymkode: d2c29...b6d Hør med arbeidsgiver hva som er mulig. Ellers tenker jeg kanskje pleiepenger fra nav kan være en mulighet? Det er jo tross alt en rimelig alvorlig operasjon.... Masse lykke til!! Anonymkode: b552a...1c7
MissSaigon Skrevet 23. mai #12 Skrevet 23. mai Som flere sier så har du rett på velferdspermisjon uten lønn i inntil 10 dager pr år. Mange arbeidsgivere tilbyr likevel lønn i enkelte situasjoner. Pleiepenger er vel noe man kan søke om han blir pleietrengende i eget hjem, men det er jeg ikke helt sikker på. Lykke til ❤️
MissSaigon Skrevet 23. mai #13 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du trenger jo ikke sitte å holde han/hun i hånda til en hver tid. Anonymkode: d3458...9f6 Dum eller bare ond?
Anonym bruker Skrevet 23. mai #14 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Du trenger jo ikke sitte å holde han/hun i hånda til en hver tid. Anonymkode: d3458...9f6 Så lenge noen har vært i narkose eller fått legemidler som påvirker en mye, skal de ha tilsyn hele tiden et visst antall timer. Dette gjelder uansett alder. Da jeg ble operert for endometriose og sendt hjem i 14-tiden, måtte mannen min ta fri fra jobb fordi jeg skulle ha tilsyn de første 12 timene. Anonymkode: bac80...055
Anonym bruker Skrevet 23. mai #15 Skrevet 23. mai MissSaigon skrev (11 minutter siden): Som flere sier så har du rett på velferdspermisjon uten lønn i inntil 10 dager pr år. Mange arbeidsgivere tilbyr likevel lønn i enkelte situasjoner. Pleiepenger er vel noe man kan søke om han blir pleietrengende i eget hjem, men det er jeg ikke helt sikker på. Lykke til ❤️ Det er legene som søker om pleiepenger. I vårt tilfelle ble det søkt om pleiepenger fra ungdommen ble kjørt inn på operasjonssalen til noen uker etter operasjonen. Første uken var det innleggelse på sykehus der en forelder også fikk være der (kost og losji), de to neste var hjemme. I mange tilfeller er det tydelige retningslinjer opp mot diagnose og hvor lang rekonvalesensen forventes å være og pleiebehovet under denne. I tillegg har det betydning hvor lenge pasienten er på intensivavdelingen og om det er mulig for pårørende å være her. Også hvordan det er med enerom i ettertid. Hør med legene på sykehuset om pleiepenger er mulig og hvordan forløpet og prosessene etter operasjonen forventes å være. Anonymkode: f7b60...1d1
Anonym bruker Skrevet 23. mai #16 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (4 timer siden): Nei men han skal operere svulst i hjernen så tenker de første dagene vil jeg gjerne være der. HI Anonymkode: d2c29...b6d Her har alder alt å si. Er personen under 18 år er dette en selvsagt sak for pleiepenger, https://www.nav.no/pleiepenger-barn#hvem Over 18 år er det vanskeligere, da er det vel stort sett velferdspermisjon (eller ferie, avspasering osv). Egenmeldingsdager eller sykedager er helt på grensen, med mindre barnet sin sykdom gjør deg så preget at du selv er å regne som syk. Anonymkode: e256e...150
Anonym bruker Skrevet 23. mai #17 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvordan har dere gjort det dere med ungdommer / unge voksne som skal operere? Jeg vil jo gjerne være på sykehuset men har dere brukt feriedag eller fri uten lønn eller hvordan er det? Det er snakk om tre til fire dager. Anonymkode: d2c29...b6d Du får vel ikke blitt med alle dager uten å ta ferie, men selve operasjonsdagen kan du sikkert slke velferdsperm Anonymkode: aca98...169
Anonym bruker Skrevet 23. mai #18 Skrevet 23. mai Inne helt det samme kanskje, men min ble lagt inn med alvorlig infeksjon. Jeg fikk fri med lønn i 4 dager. Anonymkode: a1430...2f5
Anonym bruker Skrevet 23. mai #19 Skrevet 23. mai Fikk velferdspermisjon da dattera skulle operere, hun var da 16 år. Var med hele dagen på operasjonsdagen på sykehuset og dagen etter pga hun måtte passes på på natta etterpå Anonymkode: e8915...69c
Anonym bruker Skrevet 23. mai #20 Skrevet 23. mai du burde virkelig fått fri med lønn. min søster tok seg fri med lønn når jeg var syk og ikke det at hun brydde en drit om at jeg var syk hun tok bare og utnyttet systemet Anonymkode: 467f3...fda
Anonym bruker Skrevet 23. mai #21 Skrevet 23. mai Min 17-åring opererte i fjor. Jeg fikk velferdspermisjon med lønn på selve operasjonsdagen. I dagene etterpå byttet jeg og mannen på å ha hjemmekontor. Anonymkode: 36d80...f91
Anonym bruker Skrevet 24. mai #22 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (På 23.5.2025 den 7.51): Du trenger jo ikke sitte å holde han/hun i hånda til en hver tid. Anonymkode: d3458...9f6 HI, ikke hør på folk som svarer slikt. Klart du som forelder skal være der gir barnet ditt gjennom noe slikt, uansett alder. Lykke til:) Anonymkode: 68647...f5e
Anonym bruker Skrevet 24. mai #23 Skrevet 24. mai Anonym bruker skrev (På 23.5.2025 den 7.32): Hvordan har dere gjort det dere med ungdommer / unge voksne som skal operere? Jeg vil jo gjerne være på sykehuset men har dere brukt feriedag eller fri uten lønn eller hvordan er det? Det er snakk om tre til fire dager. Anonymkode: d2c29...b6d Du kan søke velferdspermisjon noen dager, eventuelt uten lønn, så slipper du å bruke ferie. Jeg fikk 2 dager velferdsperm med lønn da min datter skulle operere, var da dagen hun skulle på sykehus og dagen etter( sa da til leder, at hun ikke fikk sove alene pga eventuelle komplikasjoner og da vil jeg som er med henne være våken den natta. Så viss hun mente at jeg ikke skulle ha fri dagen etterpå, så var alternativet å gå på jobb, men ikke klare å være « på». ) Anonymkode: e8915...69c
Anonym bruker Skrevet 24. mai #24 Skrevet 24. mai On 5/23/2025 at 7:51 AM, Anonym bruker said: Du trenger jo ikke sitte å holde han/hun i hånda til en hver tid. Anonymkode: d3458...9f6 For en dritt forelder du høres ut som Anonymkode: 97cce...fe2
Anonym bruker Skrevet 24. mai #25 Skrevet 24. mai Sønnen var lagt inn på sykehus en måned da han var 15. Vi fikk velferdspermisjon med lønn da. Anonymkode: 34cb2...945
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå