Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er nok hypokonder av meg, men virkelig redd nå. 

Oppdaget først en kul midt på nakken, så oppdager jeg en til akkurat der nakken starter ( litt bak øret men også loddrett samme sted som den andre) . Tror de er bevegelige litt, ikke vonde. 

Hadde litt feber igår og er litt forkjølet. 

Bør jeg til legen… tenker det verste med en gang🙈

Anonymkode: 0c5c6...14c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Mest sannsynelig ingenting, men er vel greit å ta en sjekk hos legen? (ingen her på forumet kan svare deg om hva det er)

Anonymkode: e8e2d...c46

Skrevet

Ebola. Garantert ebola

Anonymkode: 244c9...a8d

Skrevet

Kan det være lymfeknuter? I og med at du er litt syk så kan det skje at de hovner opp. Uansett er sikkert en legetime lurt. 

Anonymkode: 392c4...b69

Skrevet

Ikke ta det som skrives så seriøst. Prat med legen. En god lege har også forståelse for det med å frykte det verste.

Anonymkode: 02fcb...a32

Skrevet

ingen som har vært bort i dette?

Skrevet
1 minute ago, Anonym bruker said:

Mange inkludert meg selv har vært bort i dette, men det hjelper ikke for din situasjon? Kan jo være alt fra kviser til svulst, så hvis du er usikker og redd gå til legen

Skrevet (endret)
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Jo jeg har også kuler der. 

Ta det med ro. Er de bevegelige og ikke veldig store, så høres det ut som lymfekjertler. Vi har kjempe mange av de langs halsen på begge sidene. Jeg var selv til legen med de for flere år siden, har den ene enda ☺️ 

De hovner gjerne opp litt med forkjølelser/allergier osv

Endret av J_29
Skrevet
Anonym bruker skrev (13 minutter siden):

Mange inkludert meg selv har vært bort i dette, men det hjelper ikke for din situasjon? Kan jo være alt fra kviser til svulst, så hvis du er usikker og redd gå til legen

Kviser ligger på overflaten om ikke det er innebygd kvise da. Det pleier man jo ikke å få der. De er ømme om de er innebygd. 

Skrevet

kjennes mer som lymfeknuter 

Skrevet
J_29 skrev (13 minutter siden):

Jo jeg har også kuler der. 

Ta det med ro. Er de bevegelige og ikke veldig store, så høres det ut som lymfekjertler. Vi har kjempe mange av de langs halsen på begge sidene. Jeg var selv til legen med de for flere år siden, har den ene enda ☺️ 

De hovner gjerne opp litt med forkjølelser/allergier osv

ble det enkel sjekk hos legen, eller måtte du gjennom grundige undersøkelser. takk for beroligende svar🙏

Skrevet

Jeg får kuler på hals/nakke hver gang jeg er forkjøla. Sønnen min får det veldig ofte pga allergi. 

Men med det sagt så sjekker du ting hos legen når du er redd eller usikker. Legen er der nettopp for å hjelpe. 

Det er mye bedre å få en sjekk som viser seg å bare være en filleting, enn å ikke ville være til bry og så var det noe alvorlig. 

Anonymkode: fbfff...714

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Oppdaget først en kul midt på nakken, så oppdager jeg en til akkurat der nakken starter ( litt bak øret men også loddrett samme sted som den andre) . Tror de er bevegelige litt, ikke vonde. 

Nei, høres ut som hovne lymfekjertler. Ikke uvanlig hvis du har en infeksjon

Anonymkode: eddc2...647

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Høres ut som ømme lymfeknuter . Normalt at de er større når du er forskjøla. 

Anonymkode: 061d0...6c9

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jo, jeg får hovne lymfeknuter når jeg blir syk av eks halsbetennelse, korona eller kraftige forkjølelser. Hevelsen går ned når jeg blir frisk, dvs noen dager etter sykdommen er over. 

Anonymkode: 7b7e6...8ee

Skrevet

Kan vare vanlige fettkuler også. 

Anonymkode: 568e6...35b

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 timer siden):

Ebola. Garantert ebola

Anonymkode: 244c9...a8d

Tenkte jeg og. Eventuelt en lei snue. Det kan også gi hovne lymfeknuter.

Anonymkode: d188e...1f9

Skrevet

Dere som har hatt det, hvor langt tid tok det før de begynte å forsvinne?

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Jeg får veldig lett hovne lymfer, gjerne mange når jeg er forkjølet, har feber, har tatovert meg osv. De varer som regel et par dager lenger enn symptomene på eventuell sykdom.

Med det sagt, når du er så bekymret er det bedre å ringe helsepersonell. Jeg tror at uansett hva vi sier vil det bare dempe angsten akkurat i det du leser det, og så blir du sittende å tenke videre etterpå. Ville ringt legekontoret, forklart situasjonen, og så hørt på rådene derfra i stedet fra ukjente på nett.

Ønsker deg både god bedring og lykke til :)

Anonymkode: 38c1d...392

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Barna har hatt det i alle år. Gikk aldri bort. Men det går bra. 

Skrevet

Bestill time hos legen. 

Sannsynligvis er det en hoven lymfekjertel, eventuelt en kvise eller lignende. 

Jeg får lett hovne lymfeknuter når jeg blir syk, de forsvinner av seg selv når jeg blir frisk igjen.  

Heldigvis går det aller meste over av seg selv, men ring fastlegen din så slipper du å være redd.  

Anonymkode: 28efb...c79

Skrevet

De forsvinner ca 2 uker etter jeg er ferdig med infeksjonen. 

Anonymkode: 7b7e6...8ee

Skrevet

Det er nok aller mest sannsynlig at drt er hovne lymfeknuter. Men om du er engstelig, så bestiller du en legetime. Det er viktig og ta vare på den psykiske helsen også 🥰

Anonymkode: cea8d...343

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.5.2025 den 21.00):

Det høres ut som hovne lymfeknuter, noe som er helt normalt når man har en infeksjon, er forkjølet ol, så prøv å ikke være redd,men ta en tur til legen og sjekk for sikkerhetsskyld.

Anonymkode: c7939...eb4

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Barna har hatt det i alle år. Gikk aldri bort. Men det går bra. 

Jeg har også en som ikke er gått helt tilbake til normal størrelse, bare krympet noe . Den vises ikke, men jeg kan kjenne den. Visste ikke at jeg hadde den før den hovnet opp første gang. Fint med litt kunnskap om kroppen.

Anonymkode: e38fb...201

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...