Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eksmann og jeg har barna 50 % hver. Jeg flytta ut januar -24 rett i nabolaget, han bor på familiegården hans. Jeg synes det er vondt at to av barna mine er mye i fjoset på mine veker, de sykler bort og er med i lemming og  forhausting og kommer ikke hjem før seint på kvelden. Det er vanskelig å lage sitt eget liv her borte, jeg har ikke mulighet til å ha dyr slik de er vant til. Jeg er den som alltid har fulgt opp ungene i forhold til aktiviteter og kjøring hit og dit. Det er vondt å se at de vil være der borte selv om jeg vet at det ikke er pga faren, men pga aktivitetene. Guttene det gjelder er 11 og 14 år gamle.Må si jeg gleder meg litt til høsten når vi kan være inne i lag. Er det vanlig å kjenne på dette, eller er jeg veldig egoistisk. 

Anonymkode: aed45...a24

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det er egoistisk, men det er helt er vanlig å kjenne på det du kjenner på og jeg skjønner deg 

Anonymkode: 02cb2...105

Skrevet

Det er ditt valg det. Skjønner barna godt jeg. 

Anonymkode: 256ab...637

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Det er ditt valg det. Skjønner barna godt jeg. 

Hva er mitt valg? At jeg gikk fra mannen ja,men jeg gikk pga psykisk vold. Det var nødvendig. Det gjør vondt uansett om jeg valgte å gå eller ikke. HI

Skrevet

At du føler på litt sjalusi er helt normalt. Han har noe barna er veldig glad i, nemlig gårdsdriften.

Men ikke vis det til barna, bare fortsett som du gjør å følge opp skole, fritidsaktiviteter osv, vær der for dem når de trenger noen å snakke med.

De blir eldre, og jo eldre de blir jo mer ser de verdien av det du gjør for dem også.

Til slutt blir de voksne og kan se tilbake på en oppvekst hvor de fikk lære stell av dyr av pappa, mens en kjærlig og omtenksom mor tok vare på alle deres behov.

De trenger deg også, de bare ser det ikke selv enda.

Anonymkode: d9c0a...649

Skrevet

Helt vanlig at unger i den alderen heller vil holde på med aktiviteter på fritiden enn å være med mor og far

Anonymkode: 93737...412

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Helt vanlig at unger i den alderen heller vil holde på med aktiviteter på fritiden enn å være med mor og far

Anonymkode: 93737...412

Ja, det er greit. Men sårt når det er i lag med faren og farfaren. HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (24 minutter siden):

Ja, det er greit. Men sårt når det er i lag med faren og farfaren. HI

Sånn er det bare. Det burde du visst før du flyttet for deg selv. Det betyr ikke at de er mer glad i far enn de er i deg. Klart det er gøyere på en gård enn i et kjedelig nabolag. 

Skrevet

Har de andre aktiviteter som sport eller sånt som ikke er med faren? Følg de ekstra der😊

Skrevet

Husk at det var du som skilte deg fra far. Ikke de. En av de skal muligens ta over gården en dag og det å drive gård er en livsstil mer enn et yrke. De har det vel i blodet. Tilfeldigvis er far der. Samtidig, så kunne de i den alderen like gjerne vært på fotballøkka, skaterampa eller i kjellerstua hos en kompis hver kveld. Ville du følt det samme om de drev med håndball og pappa var treneren så de så han to kvelder i uka i dine uker? Jeg skjønner godt at du synes det er sårt. De er over den alderen der foreldrene er de foretrukne lekekameratene. De kommer tilbake igjen. 

Anonymkode: 62309...4a7

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.5.2025 den 19.59):

Har de andre aktiviteter som sport eller sånt som ikke er med faren? Følg de ekstra der😊

Ja, det er jeg som følger opp minsten i forhold til fotballkamper, trekking og cuper. Det har jeg alltid gjort. Eldste som er ei jente på 15 år og jeg har og et godt og nært forhold. HI

Skrevet

Selvfølgelig er det vondt å kjenne på. Du fikk din empty nest litt før forberedt, normalt får en tenåringsopprøret først for å være emosjonelt klar for den.

Nei, det er ikke egoistisk å kjenne på det, en følelse er en følelse. Egoisme er å agere på følelse for eget behov på bekostning av andre. Du gjør jo ikke det ved å ha følelser. 

Anonymkode: 384c4...51f

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 22.5.2025 den 17.25):

Eksmann og jeg har barna 50 % hver. Jeg flytta ut januar -24 rett i nabolaget, han bor på familiegården hans. Jeg synes det er vondt at to av barna mine er mye i fjoset på mine veker, de sykler bort og er med i lemming og  forhausting og kommer ikke hjem før seint på kvelden. Det er vanskelig å lage sitt eget liv her borte, jeg har ikke mulighet til å ha dyr slik de er vant til. Jeg er den som alltid har fulgt opp ungene i forhold til aktiviteter og kjøring hit og dit. Det er vondt å se at de vil være der borte selv om jeg vet at det ikke er pga faren, men pga aktivitetene. Guttene det gjelder er 11 og 14 år gamle.Må si jeg gleder meg litt til høsten når vi kan være inne i lag. Er det vanlig å kjenne på dette, eller er jeg veldig egoistisk. 

Slapp av! De ELSKER deg uansett!  

Jeg forstår deg. Men ingen grunn til panikk. 

Anonymkode: c9873...679

Skrevet

Ja, det er gjenkjennelig og veldig sårt.

Jeg prøver å finne på gode ting for meg selv, når barna driver med aktiviteten sin med far. F.eks. café, strikking og skravling pr tlf med venninne, trening, eller serie i sengen. Det går ikke over, men blir litt lettere etterhvert..

Etter 5 år kan jeg faktisk avogtil delta på aktiviteten. Det hadde jeg ALDRI trodd!

Forholdet til far er mindre betent og jeg kan holde avstand (særlig psykisk). Barna blir så glade for at jeg er med og jeg får ta litt del, selv om det aldri blir «min» aktivitet. 

Alt godt og lykke til! 

Skrevet

Kjempe sårt. Vondt og vanskelig å gå fra fulltidsmamma til å bare annen hver uke, og også at de er mye der i dine uker. Prøv tenk at så lenge barna ønsker deg dit og har det bra så holdt ved det. 

Anonymkode: 26dce...b22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...