Anonym bruker Skrevet 22. mai #1 Skrevet 22. mai Det er da hennes og andre som bruker hijab sitt eget valg å bruke det! De velger selv å ikke få jobber hvor man ikke ønsker å vise religiøse symboler på jobb! https://www.vg.no/nyheter/i/Mnr26K/nrk-knuste-droemmen-min Anonymkode: 351c0...243
Anonym bruker Skrevet 22. mai #2 Skrevet 22. mai Fra artikkelen : "Vi må stille oss spørsmålet: Hva slags signal sender vi til unge jenter som ser på nyhetene i dag? Skal de forstå at de kan bli alt – men ikke anker?" De kan bli alt så lenge de er ikke bruker religiøse symboler på jobb. Så enkelt er det, bra av NRK. Anonymkode: 0cdf7...2aa
TheWitch Skrevet 22. mai #3 Skrevet 22. mai Når hun selv skriver: For meg er den like naturlig som en blazer eller et slips. Så må det bety at dette også er noe som kan taes av om det ikke passer. Jeg husker det var mye styr når NRK innførte denne regelen for det var ei dame som brukte et gullsmykke som var et kors. Så at det nå kommer noen med enda mer synlige religiøse symboler er hårreisende.
Anonym bruker Skrevet 22. mai #4 Skrevet 22. mai TheWitch skrev (15 minutter siden): Når hun selv skriver: For meg er den like naturlig som en blazer eller et slips. Så må det bety at dette også er noe som kan taes av om det ikke passer. Jeg husker det var mye styr når NRK innførte denne regelen for det var ei dame som brukte et gullsmykke som var et kors. Så at det nå kommer noen med enda mer synlige religiøse symboler er hårreisende. Når er det det ikke passer med slips eller blazer? Hvorfor skal man godta at samfunnet isolerer en del av befolkningen hvis man begynner å forby hijab? Når politibetjenter kan utføre sin jobb med hijab så er det tåpelig å sette grensen ved et religiøst hodeplagg. Anonymkode: fe68d...554
TheWitch Skrevet 22. mai #5 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Når er det det ikke passer med slips eller blazer? Hvorfor skal man godta at samfunnet isolerer en del av befolkningen hvis man begynner å forby hijab? Når politibetjenter kan utføre sin jobb med hijab så er det tåpelig å sette grensen ved et religiøst hodeplagg. Anonymkode: fe68d...554 Politi i uniform får IKKE bruke hijab. Dette er noe de selv velger....i alle fall noen....hijab er dessverre fortsatt tvang for mange. Hijab er dessverre både blitt et politisk og religiøst plagg, i tillegg så har man jenter som blir tvunget til å bære hijab selv i Norge i dag og da er det ikke greit. Det er ikke mange dagene siden jeg så ei jente på 3-4 år med hijab i Oslo nå som det var så varmt og fint.
Anonym bruker Skrevet 22. mai #6 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Når er det det ikke passer med slips eller blazer? Hvorfor skal man godta at samfunnet isolerer en del av befolkningen hvis man begynner å forby hijab? Når politibetjenter kan utføre sin jobb med hijab så er det tåpelig å sette grensen ved et religiøst hodeplagg. Anonymkode: fe68d...554 Det er da ikke samfunnet som isolerer dem? De velger jo dette selv? Anonymkode: 351c0...243
TheWitch Skrevet 22. mai #7 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (13 minutter siden): Når er det det ikke passer med slips eller blazer? Hvorfor skal man godta at samfunnet isolerer en del av befolkningen hvis man begynner å forby hijab? Når politibetjenter kan utføre sin jobb med hijab så er det tåpelig å sette grensen ved et religiøst hodeplagg. Anonymkode: fe68d...554 Om jeg ikke fikk jobb i et muslimsk land fordi jeg gikk med kort shorts og singlet, ville det da vært samfunnet sitt problem?
Anonym bruker Skrevet 22. mai #8 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Når er det det ikke passer med slips eller blazer? Hvorfor skal man godta at samfunnet isolerer en del av befolkningen hvis man begynner å forby hijab? Når politibetjenter kan utføre sin jobb med hijab så er det tåpelig å sette grensen ved et religiøst hodeplagg. Anonymkode: fe68d...554 Ikke meg du spør men det passer vel ikke med slips og blazer som badevakt. Ei heller passer det om du kjører søppel. ER man feks prest, bruker man jo messeklær. Da passer heller ikke blazer og slips. Har du noensinne sett paven med blazer og slips utenpå plagget? Anonymkode: c865b...5ac
Anonym bruker Skrevet 22. mai #9 Skrevet 22. mai TheWitch skrev (Akkurat nå): Om jeg ikke fikk jobb i et muslimsk land fordi jeg gikk med kort shorts og singlet, ville det da vært samfunnet sitt problem? Ja, se for deg at du fikk erstatning fra dette muslimske landet fordi du ble krenket. Kan de ikke bare reise til muslimske land og leve lykkelig der heller? Fatter ikke problemet. Anonymkode: c865b...5ac
Anonym bruker Skrevet 22. mai #10 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Når er det det ikke passer med slips eller blazer? Det er veldig mange yrker hvor man ikke kan bruke slips/blazer! Anonymkode: 351c0...243
Anonym bruker Skrevet 22. mai #11 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (37 minutter siden): Når er det det ikke passer med slips eller blazer? Hvorfor skal man godta at samfunnet isolerer en del av befolkningen hvis man begynner å forby hijab? Når politibetjenter kan utføre sin jobb med hijab så er det tåpelig å sette grensen ved et religiøst hodeplagg. Anonymkode: fe68d...554 De isolerer seg selv, det er ikke samfunet som gjør det. Uniformert politi får ikke gå med hijab. Anonymkode: 0cdf7...2aa
Anonym bruker Skrevet 22. mai #12 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Det er da hennes og andre som bruker hijab sitt eget valg å bruke det! De velger selv å ikke få jobber hvor man ikke ønsker å vise religiøse symboler på jobb! https://www.vg.no/nyheter/i/Mnr26K/nrk-knuste-droemmen-min Anonymkode: 351c0...243 Er hennes eget valg, ja. Bra at NRK setter grenser. Anonymkode: ea1f2...1dd
Anonym bruker Skrevet 23. mai #13 Skrevet 23. mai Anonym bruker skrev (22 timer siden): Når er det det ikke passer med slips eller blazer? Hvorfor skal man godta at samfunnet isolerer en del av befolkningen hvis man begynner å forby hijab? Når politibetjenter kan utføre sin jobb med hijab så er det tåpelig å sette grensen ved et religiøst hodeplagg. Anonymkode: fe68d...554 Du vet at det neste på listen er å godta niqab og burka..... Anonymkode: d54e4...276
Anonym bruker Skrevet onsdag kl 06:14 #14 Skrevet onsdag kl 06:14 Anonym bruker skrev (På 22.5.2025 den 15.06): Når er det det ikke passer med slips eller blazer? Hvorfor skal man godta at samfunnet isolerer en del av befolkningen hvis man begynner å forby hijab? Når politibetjenter kan utføre sin jobb med hijab så er det tåpelig å sette grensen ved et religiøst hodeplagg. Anonymkode: fe68d...554 Fordi det aldri, ALDRI, skal være tvil om at journalister og nyhetsformidlere er nøytrale. Å ikke tillate religiøse eller politiske symboler i jobber der nøytralitet er essensielt er ikke å «isolere deler av befolkningen», altså. Ro ned dramaet. Hensynet til samfunnet skal gå foran enkeltindividers ønske om å bære religiøse og/eller politiske symboler den tiden de er på jobb. Anonymkode: c2ec7...954
TheWitch Skrevet onsdag kl 09:45 #15 Skrevet onsdag kl 09:45 Jeg lurer på hvor mange ville tenkt at en reportasje fra Gaza var nøytral om det ble formidlet av en som brukte kipa.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå