Anonym bruker Skrevet 22. mai 2025 #1 Skrevet 22. mai 2025 Gikk dere ned i vekt? Jeg er på 79 kg og nå må det gjøres noe. Trivselsvekt er vel 70 kg kanskje, så ikke mange kg ned, men vanskelige kg. Leste litt om periodisk faste og startet på tirsdag. Jeg spiser da mellom 12-20. Det har gått overraskende bra, kjenner at jeg er litt fysen og sulten etter kl 20, men det går bra. Av aktivitet så er det tur med hunden, av og til i noe tempo, men mest snusing da hun er en beagle og de bruker nesa hele tiden. Vet jeg burde trene litt, men er helt utkjørt etter jobb (som er stillesittende). Har lavt stoffskifte, lav folat og d-vitamin, så mye av grunnen til slitenheten ligger deg, pluss en stressende jobb psykisk. Jeg veier meg om morgenen og på tirsdag var jeg 79 kg og i dag 77,4 kg. Hvordan er det mulig da? Er vel vann som er borte, men allikevel. Hvordan funker fasten for dere? Anonymkode: a4474...424
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2025 #2 Skrevet 22. mai 2025 Jeg har det ganske likt som deg, og forsøkte periodisk faste i tre måneder. Gikk ned …. 1 kilo! Jeg måtte jobbe veldig med meg selv også, så det var ikke noe for meg. Det kan jo godt hende det går bedre for deg. Anonymkode: 16f59...629
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2025 #4 Skrevet 22. mai 2025 Jeg spiser alltid sånn, og går ikke ned i vekt av det. Det er to grunner til at det kan funke, du holder langtidsblodsukkeret ganske stabilt så om du er insulinresistent fungerer insulinet bedre. Om du er en som småspiser "fra du står opp til du legger deg" får du et kortere spisevindu og dermed færre kalorier i døgnet. Anonymkode: 55593...a94
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2025 #5 Skrevet 22. mai 2025 Det fungerer for meg, men bare om jeg ikke spiser like mye som før. Anonymkode: 30522...2fb
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2025 #6 Skrevet 22. mai 2025 Takk for svar dere. Jeg er en litt sånn småspiser, fra jeg kommer hjem fra jobb og til jeg legger meg. Kanskje jeg får i meg mindre kalorier hvis jeg da klarer å holde meg til spisevinduet, spiser uansett ikke mer til middag f.eks. Helgene er verst, jeg er veldig glad i sjokolade og potetgull, så denne helgen skal jeg prøve meg uten, så får vi se hvordan det går... Hi Anonymkode: a4474...424
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2025 #7 Skrevet 22. mai 2025 Anonym bruker skrev (34 minutter siden): Takk for svar dere. Jeg er en litt sånn småspiser, fra jeg kommer hjem fra jobb og til jeg legger meg. Kanskje jeg får i meg mindre kalorier hvis jeg da klarer å holde meg til spisevinduet, spiser uansett ikke mer til middag f.eks. Helgene er verst, jeg er veldig glad i sjokolade og potetgull, så denne helgen skal jeg prøve meg uten, så får vi se hvordan det går... Hi Anonymkode: a4474...424 Ofte sprekker man om man er for streng, bedre å unne seg litt og unngå total sprekk. Tenk over det, hvilken sjokoladebit er best, den første eller den tiende? Vi er så innstilt på kilopris og mest mulig for pengene, men når det kommet til sjokolade er det ikke sånn Kjøp en liten eventursjokolade og kos deg med den. Da får du sjokoladesmaken uten å overspise. Anonymkode: 55593...a94
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2025 #8 Skrevet 22. mai 2025 Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Ofte sprekker man om man er for streng, bedre å unne seg litt og unngå total sprekk. Tenk over det, hvilken sjokoladebit er best, den første eller den tiende? Vi er så innstilt på kilopris og mest mulig for pengene, men når det kommet til sjokolade er det ikke sånn Kjøp en liten eventursjokolade og kos deg med den. Da får du sjokoladesmaken uten å overspise. Anonymkode: 55593...a94 Jeg vet, har jo prøvd uten det før, går ikke så lang tid før man sprekker gitt. Er som du sier, man ser på kiloprisen, men må slutte med det på akkurat sjokolade. Takk for tips. Hi Anonymkode: a4474...424
Anonym bruker Skrevet 22. mai 2025 #9 Skrevet 22. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Takk for svar dere. Jeg er en litt sånn småspiser, fra jeg kommer hjem fra jobb og til jeg legger meg. Kanskje jeg får i meg mindre kalorier hvis jeg da klarer å holde meg til spisevinduet, spiser uansett ikke mer til middag f.eks. Helgene er verst, jeg er veldig glad i sjokolade og potetgull, så denne helgen skal jeg prøve meg uten, så får vi se hvordan det går... Hi Anonymkode: a4474...424 Jeg drikker sjokolademelk nesten hver dag, går likevel ned i vekt. Du må finne den veien som passer best for deg, om det er totalnekt på snop eller om du spiser noe må du kjenne på, Anonymkode: 30522...2fb
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå