Gå til innhold

Budsjett

Anbefalte innlegg

Skrevet

En voksen og 3 barn, en på barnetrinnet, en på ungdomskolen og en på videregående.

Etter at boliglån, fellesutgifter, strøm, forsikringer, mobil/internett/TV og tilsvarende faste utgifter er betalt, hvor mye bør man ha igjen til resten?
Med resten tenker jeg på lommepenger, klær, mat og andre variable utgifter

Anonymkode: b3a1c...969

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Sjekk Sifo sitt referansebudsjett, det er det bankene bruker når de sier ja eller nei til lån.

Du kan klare deg på mindre, men det er likevel en grei rettesnor.

Anonymkode: 21ef7...076

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Sjekk Sifo sitt referansebudsjett, det er det bankene bruker når de sier ja eller nei til lån.

Du kan klare deg på mindre, men det er likevel en grei rettesnor.

Anonymkode: 21ef7...076

Jeg vet jeg kan sjekke SIFO, men jeg lurer på deres erfaring.
Skal ikke søke om lån.
Er veldig mange rundt oss som har gått fra hverandre den siste tiden, tenkte det kunne være greit å regne på om jeg vil klare å beholde huset dersom det går galt med oss

Skrevet

Hvem av barna er partneren din? Er dere 1 voksen eller 2? Skjønner ikke

Anonymkode: 65172...18a

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 minutter siden):

Hvem av barna er partneren din? Er dere 1 voksen eller 2? Skjønner ikke

Ingen, meg, en voksen og 3 barn hvor en på barnetrinnet, en på ungdomskolen og en på videregående

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Ingen, meg, en voksen og 3 barn hvor en på barnetrinnet, en på ungdomskolen og en på videregående

Er veldig mange rundt oss som har gått fra hverandre den siste tiden, tenkte det kunne være greit å regne på om jeg vil klare å beholde huset dersom det går galt med oss, dette jeg stusset over. 
Vi er 2 på ungdomsskolen og en voksen. Har ca. 7000 etter alt er betalt av faste utgifter. Funker helt greit. Kan selvsagt ikke unne oss dyre ferieturer eller annen luksus, men vi har mat på bordet hver dag og ungene kjenner bare denne livsstilen, så de er fornøyd. Vi sløser aldri på unødvendig ting, det var det første vi måtte kutte ut da mannen og jeg gikk fra hverandre. Kutt ut dyre vaner om du har det, ta en prat med barna om økonomien er trang, de aller fleste barn i den alderen har forståelse for at aleneforeldre ikke alltid har mye til overs.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Er veldig mange rundt oss som har gått fra hverandre den siste tiden, tenkte det kunne være greit å regne på om jeg vil klare å beholde huset dersom det går galt med oss, dette jeg stusset over. 
Vi er 2 på ungdomsskolen og en voksen. Har ca. 7000 etter alt er betalt av faste utgifter. Funker helt greit. Kan selvsagt ikke unne oss dyre ferieturer eller annen luksus, men vi har mat på bordet hver dag og ungene kjenner bare denne livsstilen, så de er fornøyd. Vi sløser aldri på unødvendig ting, det var det første vi måtte kutte ut da mannen og jeg gikk fra hverandre. Kutt ut dyre vaner om du har det, ta en prat med barna om økonomien er trang, de aller fleste barn i den alderen har forståelse for at aleneforeldre ikke alltid har mye til overs.

Tusen takk.
Vi har også mistet noen i vår alder den siste tiden.
Ønsker bare å regne på om jeg vil klare å beholde huset dersom jeg blir alene med barna.
Litt som en trygghet å vite det.

HI

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

En voksen og 3 barn, en på barnetrinnet, en på ungdomskolen og en på videregående.

Etter at boliglån, fellesutgifter, strøm, forsikringer, mobil/internett/TV og tilsvarende faste utgifter er betalt, hvor mye bør man ha igjen til resten?
Med resten tenker jeg på lommepenger, klær, mat og andre variable utgifter

Tja..har du bil? Driver barna med idrett eller annet som du regner inn under «variable»? Har du egen buffer til vedlikehold på huset eller er det nybygg så du ikke trenger å tenke på det? Mye kan velte den budsjettposten ..

for meg og to ungdommer er «mat» 10-12000 i mnd, det er store ungdommer som spiser mye og driver med idrett, er mye på farta så litt penger går ut til ferdig mat de kjøper på veien i løpet av dagen. 

Anonymkode: 20053...98d

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...