Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #1 Skrevet 21. mai 2025 Fordi han må passe på valpen sin! Den er ca et halvt år, men ikke vant til å være alene. De har tilbud om hundepass, men det er ikke aktuelt fordi hunden bare har truffet dem noen få ganger (4-5-6 ganger). Det er kun snakk om dagstur, så hunden hadde vært hos andre i maks 8-10 timer. Konfirmanten er kjempeskuffet og jeg er både oppgitt og rasende. Hundene betyr mer for dem enn både barn og barnebarn, men akkurat en konfirmasjon trodde jeg faktisk at de ville prioritere. Ikke minst er det frustrerende at de har visst om både dato og lokasjon i flere måneder, men venter med å gi beskjed til samme uke som seremonien er. Overreagerer jeg eller er det så horribelt som jeg mener? Anonymkode: f280d...dbc
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #2 Skrevet 21. mai 2025 Kjempeskuffet, oppgitt og rasende er vel nesten bare fornavnet.... Jeg hadde blitt fly forbanna, og selvfølgelig vanvittig skuffa. Som man reder så ligger man..... regner med at de oppdrar hunden sånn at den kan ta vare på dem i alderdommen også da... for å sette det litt på spissen. Og begge må være hjemme å passe på bikkja? Anonymkode: d2e4f...59c
LME1001 Skrevet 21. mai 2025 #3 Skrevet 21. mai 2025 Hadde vært fly forbannet. Og sagt det meget tydelig til ham.
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #4 Skrevet 21. mai 2025 Jeg hadde sagt det som du sier, barnet er skuffet og du er skuffet. Ikke skrik, ikke noe styr, si det som det er. Jeg hadde nok kuttet ut besteforelderen men uten å true, jeg hadde gjort det for all fremtid, høres ut som om han ikke er noe å ha på uansett. Forsøk å inviter annen som kan være istedenfor ham denne viktige dagen? Anonymkode: ce7ac...bb0
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #5 Skrevet 21. mai 2025 Jeg tenker ærlig talt at folk som bruker hundene sine som unnskyldning for å slippe sosiale ting sliter psykisk. Har en sånn i familien vår også, storebroren til mannen min. Han kommer riktignok da, men sitter med jakke på i et hjørne og må straks gå for bikkja sitter enten i bilen eller er hjemme alene, og det kan den ikke være lange stunden. Selvfølgelig er det helt unormalt, ingen friske og oppegående mennesker setter relasjonen med hunden foran relasjonen med nær familie. Jeg hadde ikke giddet gjøre noe stort ut av det, hadde sagt til bestefar at både du og barnet er skuffet over at han ikke kommer og så latt det være med det. Folk er som de er, og de "maler sin egen kake" eller hva det nå heter. Man regner ikke med sånne mennesker, og man strekker seg ikke veldig langt for å tekkes dem heller. Hadde sagt til konfirmanten at det var leit, jeg forstår at han er skuffet, men bestefar er bestefar, og han får vi ikke endret. Vi får være så glad i han som vi klarer med alle hans feil og mangler, og ellers ikke gi dette så mye oppmerksomhet. Ingen vits i å dyrke negative følelser og baksnakke bestefar mer enn nødvendig, det tjener ingen av dere på. Anonymkode: ea440...23e
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #6 Skrevet 21. mai 2025 Hadde det vært min far ville jeg ikke blitt overrasket. Han prioriterer kun samboeren sin, hennes barn og hennes barnebarn. Er vant til det. Om min stefar ikke hadde kommet ville jeg trodd det hadde rabla for ham eller at han var blitt syk. Han stiller alltid opp❤️ Anonymkode: df455...122
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #7 Skrevet 21. mai 2025 Hadde selvfølgelig vært VELDIG forbanna, men aller mest veldig skuffet. Og mest på konfirmantens vegne, som så gjerne ville hatt ham der. Når hunder blir viktigere enn familien, da er det bare å gi opp. Dere får bare la være å invitere ham på noe som helst mer, og la all kontakt være opp til ham. Så får han sitte der aleine med bikkja si. Anonymkode: f99c8...ba5
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #8 Skrevet 21. mai 2025 Det er absolutt siste gang han blir invitert eller inkludert i noe fra vår side. Det er ikke snakk om verken demens, sosial angst eller andre forståelige grunner, han er bare så selvsentrert og tankeløs. Heldigvis kommer bestemor og de andre besteforeldrene, så vi blir en god gjeng uansett. Men trist for bestemor som må svare for hvorfor han ikke er der. Folk kommer selvsagt til å tro at han er syk, for det er eneste grunnen til at normale mennesker uteblir fra en slik anledning. hi Anonymkode: f280d...dbc
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #9 Skrevet 21. mai 2025 Kan han ikke ta med valpen da? Er jo bare å lukke dørene så den ikkje stikker av? Bruke bur etc. en valp skal ikke stå i veien for en konfirmasjon. En valp er ikke et menneske barn. Den tåler å pli passet av andre. Jeg har også valp, og det er noen tenåringsjenter som går tur med den av og til. Hunden happy - kjenner de ikke - går jo bra Anonymkode: 7a28a...6f3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå