Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #1 Skrevet 21. mai 2025 Kom i en litt uventet krangel med kjæresten i går. Vi har nylig flyttet sammen, og har et barn hver fra tidligere. Før vi flyttet sammen ble vi enige om romfordeling til barna, slik at det ikke skulle bli krangling mellom barna. Det er 2 fine, romslige soverom, der det ene er ca 1-2 kvm større enn det andre. Jeg forslo at hans datter kunne ta det største soverommet siden hun har flyttet lengst fra sin barnehagekrets. Når vi flyttet inn nå denne uken, og jeg innredet rommet til sønnen min, oppdaget jeg at det er altfor trangt på rommet hans (da han nylig har fått en dobbeltseng i gave), som jo tar litt mye plass. I tillegg har han slrivepult m/stol og en kommode til klær. Samt noen kasser med div, bøker, lego osv. Det ble såpass trangt at skuffene på kommoden ikke lot seg åpne, og det ble svært liten plass for skrivebordsplassen. Jeg ymtet frempå til min kjæreste at vi kanskje kunne bytte om på rommene til barna. (Datteren hans har ikke vært her enda, og vet ikke hvilket rom som er hennes). Slik at han får plass til tingene sine. Hans datter har en vanlig enkeltseng og kun en kommode og litt leker. Hun er mye yngre enn min sønn. Når jeg ymtet frempå med dette, klikket det for kjæresten min. Han ble kjempe sint, mente at jeg skjemmer bort barnet mitt, og at jeg heller må dra å kjøpe nye møbler (seng/kommode) til han. Hva tenker dere her? Jeg ble litt overrasket over den reaksjonen😅 Anonymkode: 04dfc...1fc
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #2 Skrevet 21. mai 2025 Ehhhh.... Er detteså lurt egentlig? Veldig spesielt av han. Anonymkode: 56ee8...df3
*Miss Marple* Skrevet 21. mai 2025 #3 Skrevet 21. mai 2025 Jeg tenker at jeg hadde tatt dette som et tegn fra gudene om at samboerskap er svært lite lurt! Aldri i verden om jeg hadde flyttet sammen med en som reagerte slik ved den første lille bump.Â
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #4 Skrevet 21. mai 2025 Eldste barn må få det største rommet. Han reagerte med å si at du skjemmer ut barnet ditt ved å få det største rommet, men tenker ikke på at det gjelder datteren hans også da eller? Jeg hadde pakket med meg tingene mine og flyttet ut igjen, sukk. Anonymkode: 9581d...3f7
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #5 Skrevet 21. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Kom i en litt uventet krangel med kjæresten i går. Vi har nylig flyttet sammen, og har et barn hver fra tidligere. Før vi flyttet sammen ble vi enige om romfordeling til barna, slik at det ikke skulle bli krangling mellom barna. Det er 2 fine, romslige soverom, der det ene er ca 1-2 kvm større enn det andre. Jeg forslo at hans datter kunne ta det største soverommet siden hun har flyttet lengst fra sin barnehagekrets. Når vi flyttet inn nå denne uken, og jeg innredet rommet til sønnen min, oppdaget jeg at det er altfor trangt på rommet hans (da han nylig har fått en dobbeltseng i gave), som jo tar litt mye plass. I tillegg har han slrivepult m/stol og en kommode til klær. Samt noen kasser med div, bøker, lego osv. Det ble såpass trangt at skuffene på kommoden ikke lot seg åpne, og det ble svært liten plass for skrivebordsplassen. Jeg ymtet frempå til min kjæreste at vi kanskje kunne bytte om på rommene til barna. (Datteren hans har ikke vært her enda, og vet ikke hvilket rom som er hennes). Slik at han får plass til tingene sine. Hans datter har en vanlig enkeltseng og kun en kommode og litt leker. Hun er mye yngre enn min sønn. Når jeg ymtet frempå med dette, klikket det for kjæresten min. Han ble kjempe sint, mente at jeg skjemmer bort barnet mitt, og at jeg heller må dra å kjøpe nye møbler (seng/kommode) til han. Hva tenker dere her? Jeg ble litt overrasket over den reaksjonen😅 Anonymkode: 04dfc...1fc Dere har ikke tenkt på at barna vokser eller? Det rommet blir jo for lite tydeligvis uansett til et barn større enn baby? Og, klikker han for dette, løp.  Anonymkode: 01105...477
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #6 Skrevet 21. mai 2025 En gjør det som passer best. Dersom den enes møbler ikke passer på det minste rommet, og den andres møbler gjør det, så gir løsningen seg selv. Veldig spesielt å være så lite fleksibel som kjæresten din. Anonymkode: c75b5...cf6
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #7 Skrevet 21. mai 2025 Er deres rom større? Kanskje dere må bytte med barnet om mannen står på sitt i forhold til eget barn. Anonymkode: c75b5...cf6
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #8 Skrevet 21. mai 2025 Man lar ikke en mann med et sånt reaksjonsmønster være stefar for barnet sitt. Så enkelt altså. Menn som blir fly forbanna og ikke kan snakke normalt om ting vil ikke jeg ha rundt barna mine ihvertfall.. Anonymkode: af891...4c4
Mostly Harmless Skrevet 21. mai 2025 #9 Skrevet 21. mai 2025 Hvem som skal ha hvilket rom, er forsÃ¥vidt mindre viktig, men hvordan dere kommuniserer rundt en slik konflikt er avgjørende. Det finnes potensielt mange gode løsninger for hvordan innrede rommene, men dere skal slite med Ã¥ komme frem til dem om diskusjonen starter i skyttergraven med mistenksomhet og kritikk fremfor samarbeid.Â
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #10 Skrevet 21. mai 2025 Dette hadde jeg kommet meg unna først som sist, der kom de ekte følelsene hans for sønnen din fram… Anonymkode: 00297...ef8
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #11 Skrevet 21. mai 2025 Dere hadde inngått en avtale om romfordelingen. Da er det klart han blir sur når du går vekk fra den. Det bil jo være mer naturlig at dere kjøper møbler det er plass til enn at det skal gå ut over hans barn at ditt barn får en stor gave. Når det er sagt bør han kunne si fra på normalt vis at han ikke vil endre avtalen og du bør respektere hans nei uten mer diskusjon. Anonymkode: 4df97...48a
Anonym bruker Skrevet 21. mai 2025 #12 Skrevet 21. mai 2025 La meg først kommentere på romproblemet: Dette er egentlig umulig å svare på. I utgangspunktet tenker jeg at det minste barnet skal ha det største rommet siden mindre barn ofte har flere leker enn større barn og trenger derfor mer plass. Men er er det snakk om mine og dine barn, og det gjør det litt vanskeligere. Har dere begge barna deres 50/50, hvis ikke, hvor ofte er barnet ditt hos sin far, og hans datter hos dere? Dersom for eksempel ditt barn bare er hos sin far hver annen helg, og hans datter bare hos dere hver annen helg skal din sønn sine behov gå først siden det er hos dere han er mest, og deres hjem er et sekundærhjem for datteren hans. Dersom dere begge har barna 50/50, har du er godt samarbeid men far til barnet ditt, kan det være en mulighet at den store sengen står hos hans far, og sengen han har hos far står hos dere? Vil det kunne være en løsning på plassmanglen? Syns egentlig det var litt rart i utgangspunktet at dere fordelte rommene uten å måle om det var plass først, men det er sikker t bare meg. Så litt om forholdet mellom deg og din nye samboer: Vil du virkelig bo sammen med en som bare blir sint, og ikke ønsker en saklig diskusjon når det kommer opp noe som ikke passer han? Anonymkode: edd95...520
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå