Anonym bruker Skrevet 21. mai #1 Skrevet 21. mai Er det slik at den som jobber turnus har krav på å styre alt samvær? Han har barna minst og jobber turnus, så vi har tilpasset oss ham og de er hos ham innimellom når han har litt fri. Han var ikke villig til å tilpasse sin jobbhverdag noe for å endre turnus for å kunne se dem mer eller på en bedre måte for barna. Nå mener han at han også skal styre ferier slik at han kan velge feriedager først så han trenger ta ut minst mulig feriedager. Jeg har ikke lyst på dette, men heller at vi bytter på første og andre del av ferien annenhvert år for forutsigbarhet; han synes jeg er urimelig. For meg blir antall feriedager likt uansett hvilken del jeg tar. Men hvorfor er det bare vi som alltid skal måtte tilpasse oss til hans behov? Anonymkode: adfec...0c8
Anonym bruker Skrevet 21. mai #2 Skrevet 21. mai I mitt hode er det sånn at man prøver å tilrettelegge best mulig om en eks-partner jobber turnus, men ikke for enhver pris. Det spørs jo hvor mye eksen kan styre turnusen sin og om den er uforenelig med at ungene er der. Går det an for ham å endre turnus? Det blir feil at du alltid skal jenke deg når det gjelder ferie, i alle fall så lenge han ikke har en jobb hvor han MÅ ta ferie på et gitt tidspunkt. Men det høres det ikke ut som gjelder her. Går han ikke med på det, så får du dra ham med på familievernkontoret eller hvor dere nå kan få hjelp. Anonymkode: bd2ec...7f8
Anonym bruker Skrevet 21. mai #3 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (48 minutter siden): I mitt hode er det sånn at man prøver å tilrettelegge best mulig om en eks-partner jobber turnus, men ikke for enhver pris. Det spørs jo hvor mye eksen kan styre turnusen sin og om den er uforenelig med at ungene er der. Går det an for ham å endre turnus? Det blir feil at du alltid skal jenke deg når det gjelder ferie, i alle fall så lenge han ikke har en jobb hvor han MÅ ta ferie på et gitt tidspunkt. Men det høres det ikke ut som gjelder her. Går han ikke med på det, så får du dra ham med på familievernkontoret eller hvor dere nå kan få hjelp. Anonymkode: bd2ec...7f8 Han vil ikke endre på turnus. Han kan innimellom bytte noen dager, går hvertfall fint når han vil noe, men når det gjelder samvær er det vi som må tilpasse oss ham. De kan ikke være hos ham på jobbdager. Han må ikke ta ferie på et visst tidspunkt nei, men han får ikke alltid fri om han spør. Anonymkode: adfec...0c8
Anonym bruker Skrevet 21. mai #4 Skrevet 21. mai Å tilpasse seg turnus når det kommer til samvær er helt vanlig. Eksmannen til søsteren min jobber turnus og de legger samværsplaner for 8 uker om gangen når turnusen hans kommer. Det er nok litt forskjell fra bransje til bransje hvor lange turnuser man får, men i helsevesenet får de vel for et år? Eksmannen til søsteren min jobber i et stort logistikkselskap og har tre skift og turnus som varer i 8 uker om gangen. Søsteren min er lærer, og har en veldig forutsigbar arbeidstid, så samværet settes etter hans turnus. Men ferieloven krever jo at alle tar ut ferie, det kommer ikke mannen din heller utenom. Det er ikke alltid man kan bestemme at man skal ha sen og tidlig ferie annenhvert år, så han kan jo ikke gå inn i en avtale med deg som arbeidsgiveren hans kanskje ikke kan følge opp.... Han har vel krav på å få vite sin ferie 2 mnd etter at den tas ut eller noe sånt, så ferien med barna deres må jo settes når hans og din arbeidsgiver har gitt klarsignal for når ferien kan tas. Det er ikke alltid så lett å legge en kabal med eksen, jeg har all mulig forståelse for det, men arbeidsgiverne deres har faktisk noe de skulle sagt de også. Anonymkode: 9bdef...5b9
Anonym bruker Skrevet 21. mai #5 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (23 minutter siden): Å tilpasse seg turnus når det kommer til samvær er helt vanlig. Eksmannen til søsteren min jobber turnus og de legger samværsplaner for 8 uker om gangen når turnusen hans kommer. Det er nok litt forskjell fra bransje til bransje hvor lange turnuser man får, men i helsevesenet får de vel for et år? Eksmannen til søsteren min jobber i et stort logistikkselskap og har tre skift og turnus som varer i 8 uker om gangen. Søsteren min er lærer, og har en veldig forutsigbar arbeidstid, så samværet settes etter hans turnus. Men ferieloven krever jo at alle tar ut ferie, det kommer ikke mannen din heller utenom. Det er ikke alltid man kan bestemme at man skal ha sen og tidlig ferie annenhvert år, så han kan jo ikke gå inn i en avtale med deg som arbeidsgiveren hans kanskje ikke kan følge opp.... Han har vel krav på å få vite sin ferie 2 mnd etter at den tas ut eller noe sånt, så ferien med barna deres må jo settes når hans og din arbeidsgiver har gitt klarsignal for når ferien kan tas. Det er ikke alltid så lett å legge en kabal med eksen, jeg har all mulig forståelse for det, men arbeidsgiverne deres har faktisk noe de skulle sagt de også. Anonymkode: 9bdef...5b9 Ja, men det kan jo ikke være riktig at han skal bestemme alle ferier hvert år? Jeg får jo da aldri planlagt eller bestilt noe feks om jeg ikke vet før rett før ferien om han tar/får fri eller ikke. Ikke noe problem for meg å ta dem om han ikke får fri. Må jo kunne gå an for de med turnus også å tilpasse seg annethvert år? Vi er jo slaver etter turnusen hans hver dag hele året uten at det noensinne settes pris på at vi er fleksible for ham, og nå med den forferdelige samværsplanen som ikke gir ro for noen, bare mye "fri" for ham. Turnusen hans styrer jo hele livet vårt. Jeg vet aldri langt fram i tid hvordan han jobber, litt pga at han ikke gidder informere meg. Han er et mareritt å samarbeide med. Anonymkode: adfec...0c8
Anonym bruker Skrevet 21. mai #6 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (27 minutter siden): Å tilpasse seg turnus når det kommer til samvær er helt vanlig. Eksmannen til søsteren min jobber turnus og de legger samværsplaner for 8 uker om gangen når turnusen hans kommer. Det er nok litt forskjell fra bransje til bransje hvor lange turnuser man får, men i helsevesenet får de vel for et år? Eksmannen til søsteren min jobber i et stort logistikkselskap og har tre skift og turnus som varer i 8 uker om gangen. Søsteren min er lærer, og har en veldig forutsigbar arbeidstid, så samværet settes etter hans turnus. Men ferieloven krever jo at alle tar ut ferie, det kommer ikke mannen din heller utenom. Det er ikke alltid man kan bestemme at man skal ha sen og tidlig ferie annenhvert år, så han kan jo ikke gå inn i en avtale med deg som arbeidsgiveren hans kanskje ikke kan følge opp.... Han har vel krav på å få vite sin ferie 2 mnd etter at den tas ut eller noe sånt, så ferien med barna deres må jo settes når hans og din arbeidsgiver har gitt klarsignal for når ferien kan tas. Det er ikke alltid så lett å legge en kabal med eksen, jeg har all mulig forståelse for det, men arbeidsgiverne deres har faktisk noe de skulle sagt de også. Anonymkode: 9bdef...5b9 Vi kan ikke lage ny plan hver 8 uke, vi har nå brukt 6 mnd på å få på plass dette, og han har fortsatt ikke signert for han endrer stadig noe... Anonymkode: adfec...0c8
Anonym bruker Skrevet 21. mai #7 Skrevet 21. mai Jeg jobber turnus og den er tilpassa i forhold til nå jeg har barna, f.eks jobber jeg ikke kveld eller helg de ukene jeg har barna (har de 50%). Men i forhold til sommerferie så har vi anna kvart år tidlig og seint ferie, det er det vanskelig å gjøre noe med. Anonymkode: 7cea9...cdb
Anonym bruker Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Jeg jobber turnus og den er tilpassa i forhold til nå jeg har barna, f.eks jobber jeg ikke kveld eller helg de ukene jeg har barna (har de 50%). Men i forhold til sommerferie så har vi anna kvart år tidlig og seint ferie, det er det vanskelig å gjøre noe med. Anonymkode: 7cea9...cdb Ja, men da har du jo tilpasset deg og kan ha de 50/50. Min vil ikke det og har de derfor kun når han har fridager. Anonymkode: adfec...0c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå