Gå til innhold

Har kjøpt ny bil - bekjent spurte om hun kunne låne bil til å frakte sykkel

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått meg flunka ny Range Rover Defence. Selv har hun liten Mini cooper. Så spurte hun om hun kunne låne min bil for å frakte sykkel, hun var redd for å skrape opp sin egen bil. Er det virkelig mulig?

Anonymkode: 1b9da...a5a

Skrevet

Ja, det er det jo åpenbart. Din bil er større, så jeg skjønner jo tankegangen. Da svarer du bare nei, og at du også er redd for å ripe opp din bil.

Anonymkode: 5fb46...bfa

Skrevet

"Jeg skjønner redselen din, jeg kjenner på det samme nå som jeg har kjøpt helt ny bil. Så jeg har lite lyst til å låne den ut for et slikt formål dessverre". Akkurat det ville jeg svart. 

Skrevet

Selvsagt er det mulig, du forteller det jo selv. At det er rart og kjempefrekt er jo en annen ting.

Skrevet

Jeg har alltid sykkel på henger, nettopp fordi jeg er redd for å ripe opp bilen min. Så dette hadde vært uaktuelt for meg. Hadde lånt bort hengeren eventuelt. 

Anonymkode: e3e62...b7f

Skrevet

Frekt er det vel ikke, det var vel et spørsmål, ikke en kommando? Men jeg hadde ikke lånt bort min nye bil til å frakte en sykkel.  I alle fall ikke til en som hadde bil selv og grunnen var å ikke skrape opp sin egen bil.

Anonymkode: 68382...35f

Skrevet

Synes synd på dere som går rundt og er redde for å bruke bilen deres fordi den kanskje får en ripe. En bil er en bruksting. Når det er sagt, er det merkelig at hun ikke da heller kan bruke sin egen bil.

Anonymkode: f861e...6dd

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

Synes synd på dere som går rundt og er redde for å bruke bilen deres fordi den kanskje får en ripe. En bil er en bruksting. Når det er sagt, er det merkelig at hun ikke da heller kan bruke sin egen bil.

Jeg tenker at du kan spare medfølelsen din til mer trengende enn det. Jeg har en bil som verken er ny eller dyr, men jeg tar jo godt vare på den og prøver å unngå riper og bulker. Det er faktisk helt normalt å prøve å holde tingene sine i orden og fine. 

Anonymkode: 62555...438

Skrevet
Anonym bruker skrev (20 minutter siden):

Mye kjekkere å lage skraper i andres bil enn i egen bil. Det må du også skjønne. Bilen hennes har verdi kr 150 000,-. Min er helt ny, så dette er ikke annet enn frekt. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Mye kjekkere å lage skraper i andres bil enn i egen bil. Det må du også skjønne. Bilen hennes har verdi kr 150 000,-. Min er helt ny, så dette er ikke annet enn frekt. 

Det kan jo tenkes at hun vil låne din siden den er større og det er mindre fare for riper, så du trenger jo ikke ta helt av heller. 

Men helt ok å si nei, selvsagt. 

Skrevet
MissSaigon skrev (7 minutter siden):

Det kan jo tenkes at hun vil låne din siden den er større og det er mindre fare for riper, så du trenger jo ikke ta helt av heller. 

Men helt ok å si nei, selvsagt. 

Det er ikke mulig å frakte voksen sykkel i min bil heller, uten å skrape den opp. Å ta av er vel litt overdrevet?

Folk eier ikke skam, det er problemet.

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Det er ikke mulig å frakte voksen sykkel i min bil heller, uten å skrape den opp. Å ta av er vel litt overdrevet?

Folk eier ikke skam, det er problemet.

Selvsagt er det mulig. Man bare polstrer med tepper rundt. 

Skrevet

Hva skal du med en så stor bil om du ikke vil frakte store ting? Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper så "fine" biler at de ikke vil bruke dem.

Anonymkode: 0188b...ef9

Skrevet
Anonym bruker skrev (25 minutter siden):

Hva skal du med en så stor bil om du ikke vil frakte store ting? Jeg skjønner meg ikke på folk som kjøper så "fine" biler at de ikke vil bruke dem.

Jo, jeg vil bruke den, jeg vil bare ikke låne den bort. Men ja, kanskje hun kan låne din bil?

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Jo, jeg vil bruke den, jeg vil bare ikke låne den bort. Men ja, kanskje hun kan låne din bil?

Med unntak av at jeg ikke vet hvem det er så kunne hun godt det.

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Jeg ville aldri lånt bort den nye bilen min til noen som ikke vil ripe opp sin egen bil. Hvis noen skulle ripet opp den nye bilen min, skulle det vært meg. 

Hi sin bekjente kan ripe opp sin egen bil, det er jo ikke noe problem det?

Anonymkode: a5670...1e2

Skrevet

Sykkelstativ på hengerfestet. 

Anonymkode: fb1c7...c1c

Skrevet

Synes faktisk ikke det var greit å spørre heller jeg da. Litt skamvett er greit å ha. 

Anonymkode: aa7c9...1de

Skrevet
11 hours ago, Anonym bruker said:

Har fått meg flunka ny Range Rover Defence. Selv har hun liten Mini cooper. Så spurte hun om hun kunne låne min bil for å frakte sykkel, hun var redd for å skrape opp sin egen bil. Er det virkelig mulig?

Ja

Anonymkode: fb2e7...937

Skrevet
3 hours ago, Anonym bruker said:

Man kjøper vel ikke bil for at andre skal bruke den?

Skrevet

Hvor trenger du å låne bil for å frakte en sykkel? Kan hun ikke bare sykle på den da?

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Hvor trenger du å låne bil for å frakte en sykkel? Kan hun ikke bare sykle på den da?

Helt enig med deg. Eller hun kan frakte den på buss. Skjønner ikke hvordan det er mulig å bare spørre en bekjent om slik, bare fordi hun vet jeg har fått ny bil, virker det som. Helt absurd men hun var helt seriøs. Fikk den lange sms en.

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 timer siden):

Jeg tenker at du kan spare medfølelsen din til mer trengende enn det. Jeg har en bil som verken er ny eller dyr, men jeg tar jo godt vare på den og prøver å unngå riper og bulker. Det er faktisk helt normalt å prøve å holde tingene sine i orden og fine. 

Anonymkode: 62555...438

Fine 😂😂😂 selv har jeg en over gjennomsnittlig dyr bil, og kunne ikke brydd meg mindre. Måte på prippenhet.

Anonymkode: 13326...4ff

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Fine 😂😂😂 selv har jeg en over gjennomsnittlig dyr bil, og kunne ikke brydd meg mindre. Måte på prippenhet.

Anonymkode: 13326...4ff

Du har egentlig kjøpt bilen for å kunne låne den ut til andre du?

Skrevet

Jeg forstår jo hva hun kan ha tenkt. Hun har tenkt at du har en større bil som passer til transport. Hun tenker nok at bilen din er så stor at du kan frakte sykkelen uten at bilen (eller sykkelen) blir skadet på noe vis. Det er jo ikke slik at hun spørre om å få låne din bil fordi hun ikke vil skape sin bil, men synes det er greit å skrape din. 

Spørsmålet hennes er ikke frekt, men det er kanskje litt kunnskapsløst og klønete formulert. Hun har nok trodde at det var enklere for deg å frakte sykkelen enn det virker å være. 

Om jeg hadde hatt stor bil og sykkelen  hadde fått plass inni hadde jeg tatt den med. Hadde jeg hatt hengerfeste og sykkelstativ kunne jeg også tatt den med. Jeg hadde nok vært mer skeptisk til å frakte den på taket. Da måtte noen kyndige ha festet den. Hadde jeg ikke hatt plass inne i bilen, hengerfeste og sykkelstativ eller noen kyndige til å feste den på taket hadde jeg sagt at det ikke lot seg gjøre å frakte sykkelen forsvarlig. Da måtte hun funnet en annen løsning 

Anonymkode: 6ac95...3ef

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...