Gå til innhold

Dere som er ufør med ett barn som snart fyller 18

Anbefalte innlegg

Skrevet

Eller har fylt 18... hvordan går det økonomisk? Min blir straks 18 og da mister jeg 9000 i mnd. (Barnetrygd, bidrag og barnetillegg) forstår ikke hvordan vi skal klare oss! Han går på skole og mestrer ikke jobb i tillegg

Anonymkode: f27f8...28f

Skrevet

Så lenge han går på videregående er far pliktig til å betale bidrag men da direkte til han. Du kan også søke om bostøtte. 

Anonymkode: 8606d...288

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Så lenge han går på videregående er far pliktig til å betale bidrag men da direkte til han. Du kan også søke om bostøtte. 

Stemmer det, til og med når de er lærlinger hvis de tjener under 200.000 kr i året. 

Anonymkode: 8fe6b...8e2

Skrevet

Det er en overgang, ingen tvil om det.

Men barnet må søke om bidrag selv, og får det direkte på egen konto.

Regner med barnet har stipend? Om han/hun pga diagnoser ikke klarer jobbe ved siden av skolen kan det ha krav på utvidet stipend.

Anonymkode: 9b127...d5c

Skrevet
Anonym bruker skrev (21 minutter siden):

Det er en overgang, ingen tvil om det.

Men barnet må søke om bidrag selv, og får det direkte på egen konto.

Regner med barnet har stipend? Om han/hun pga diagnoser ikke klarer jobbe ved siden av skolen kan det ha krav på utvidet stipend.

Det med utvidet stipend gjelder vel for høyere utdanning? Eller gjelder det vgs også? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Det med utvidet stipend gjelder vel for høyere utdanning? Eller gjelder det vgs også? 

Det er jeg ikke helt sikker på faktisk, men det står vel greit på nettsiden til lånekassen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...