Gå til innhold

Hvor mye lommepenger?

Anbefalte innlegg

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (5 minutter siden):

Ok. Jeg tror likevel de fleste foreldre tenker at en ungdom på ferie trenger lommepenger med seg. Ikke for å overleve, men for å ha en fin ferie . 

Og så er det ganske stor forskjell på folk når det gjelder hvor mye penger de trenger å bruke «for å ha en fin ferie».

Anonymkode: ebe52...bdf

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Og så er det ganske stor forskjell på folk når det gjelder hvor mye penger de trenger å bruke «for å ha en fin ferie».

Selvsagt. Lommepenger kan være så mangt.

Skrevet
mamma til adhd gutt<3 skrev (8 minutter siden):

Ok. Jeg tror likevel de fleste foreldre tenker at en ungdom på ferie trenger lommepenger med seg. Ikke for å overleve, men for å ha en fin ferie . 

Det er jeg helt sikker på at du tror, ja.

Anonymkode: cc088...5be

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Tenker du ikke at det trengs lommepenger?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 minutter siden):

Det er rimelig sært å få påspandert tur med dekket flyreise, mat og hotell, og tenke at da trenger ikke ungdommen lommepenger i det hele tatt.

Anonymkode: 45df6...3ac

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 minutter siden):

Det er rimelig sært å få påspandert tur med dekket flyreise, mat og hotell, og tenke at da trenger ikke ungdommen lommepenger i det hele tatt.

Det kommer jo helt an på hvor turen går.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Vi svarer i en tråd som omhandler en tur i Asia. Det hadde for min del blitt noe annet hvis turen gikk til en hytte på fjellet hvor man ikke har noe som helst å bruke penger på.

Skrevet
Anonym bruker skrev (18 minutter siden):

På en sånn tur som hi beskriver så er det utrolig sært og smålig.

Skrevet
Anonym bruker skrev (52 minutter siden):

Lommepenger er sikkert fint å ha med, men ikke fordi den stakkars gutten må få kjøpe «det han ønsker når han ønsker det» for å føle at han får en fin tur, slik enkelte synes å mene.

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Du tror ikke de fleste foreldre tenker det?

Anonymkode: de284...54f

Skrevet
1 hour ago, Anonym bruker said:

Får man påspandert hele turen til barnet sitt, så er noen lommpenger det minste man kan sende med!

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Får man påspandert hele turen til barnet sitt, så er noen lommpenger det minste man kan sende med!

Enig !

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.5.2025 den 21.27):

Vi skal ta med en venn av ungdommen vår på ferie i 2 uker i Asia Vi betaler fly, hotell og mat.
Hvor mye ville dere sendt med ungdommen i lommepenger?

Anonymkode: 3b8f8...fe7

Anonym bruker skrev (På 20.5.2025 den 21.47):

Da trenger jo ungdommen ingenting.

Så hvis du og familien din drar på en all inclusive tur i 2 uker så hadde dere ikke hatt noen lommepenger?

Fly og hotell er jo betalt og alle måltider spiser dere på hotellet. 

Anonymkode: 50f2d...f67

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Så hvis du og familien din drar på en all inclusive tur i 2 uker så hadde dere ikke hatt noen lommepenger?

Fly og hotell er jo betalt og alle måltider spiser dere på hotellet. 

Anonymkode: 50f2d...f67

Jeg har ikke sagt at vi ikke ville tatt med noe, men at vi ikke trengte noe til nødvendige ting. Hvis hi vet at de skal gjøre ting som koster penger er det viktig at hun formidler det til gjesten. Det er jo hun som vet hva slags tur det er og hvilke aktiviteter hun forventer at gjesten betaler.

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Jeg har ikke sagt at vi ikke ville tatt med noe, men at vi ikke trengte noe til nødvendige ting. Hvis hi vet at de skal gjøre ting som koster penger er det viktig at hun formidler det til gjesten. Det er jo hun som vet hva slags tur det er og hvilke aktiviteter hun forventer at gjesten betaler.

Jeg har vært på noen gode all inklusive ferier, også i Thailand. Da har jeg brukt helt minimalt med penger, flere ganger under 200 kr per person i uka.

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Lommepenger er sikkert fint å ha med, men ikke fordi den stakkars gutten må få kjøpe «det han ønsker når han ønsker det» for å føle at han får en fin tur, slik enkelte synes å mene.

Det er da ingen som kommenterer noe om en stakkars gutt? De fleste kommentarene går på at lommepenger trengs for å kunne unne seg litt ekstra , slik de aller fleste gjør på ferie . En is i varmen, kald drikke , spandere noe gøy på kameraten , litt godteri til kvelden, noen suvenirer fra stedet de er på eller små feriegaver. Når vi tok med barnas venner på ferie så hadde besøket med lommepenger og brukte pengene på slike ting som beskrevet over. Vi betalte gjerne noen utflukter og ungdommene noe selv . Jeg hadde blitt ganske så satt ut hvis de kom helt uten penger. De hadde definitivt ikke hatt noe fin tur hvis de stod på siden når mine unnet seg is, drikke , betalte vannaktiviteter eller lignende 

Skrevet

Mange svarer at ungdommen ikke trenger noe lommepenger siden tur, opphold og mat er påstander. Jo han trenger lommepenger, for å ikke se ut som en frekk snylter som ikke har tenkt å bidra noe overhode. Mat og å bo er ikke alt som utgjør en ferie.

Anonymkode: 05c07...f33

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...