Anonym bruker Skrevet 20. mai #1 Skrevet 20. mai Vi skal ta med en venn av ungdommen vår på ferie i 2 uker i Asia Vi betaler fly, hotell og mat. Hvor mye ville dere sendt med ungdommen i lommepenger? Anonymkode: 3b8f8...fe7
Anonym bruker Skrevet 20. mai #2 Skrevet 20. mai Da trenger jo ungdommen ingenting. Anonymkode: cc088...5be
Anonym bruker Skrevet 20. mai #3 Skrevet 20. mai Anonym bruker skrev (8 minutter siden): Da trenger jo ungdommen ingenting. Anonymkode: cc088...5be Ungdommer vil jo kjøpe seg noen ting som feks klær, sminke, suvenirer. Anonymkode: 75db0...f36
Anonym bruker Skrevet 20. mai #4 Skrevet 20. mai Det må jo nesten være opp til foreldrene... Er jo vanlig at ungdom jobber for lommepenger. Dere har jo betalt nok. Anonymkode: affd6...cb7
Anonym bruker Skrevet 20. mai #5 Skrevet 20. mai Det spiller vel ingen rolle hva vi ville gjort, alt kommer an på foreldrene til hn dere tar med. I dagens verden sender man vel heller ikke med lommepenger, men fyller heller opp kontoen ved behov. Anonymkode: 24549...66a
Anonym bruker Skrevet 21. mai #6 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (6 timer siden): Ungdommer vil jo kjøpe seg noen ting som feks klær, sminke, suvenirer. Anonymkode: 75db0...f36 Det vil de sikkert, men det er ikke nødvendigheter så det er jo ikke noe dere som vertskap trenger bekymre dere for.ingen trenger å shoppe på en ukes ferie der alt nødvendig er betalt. Anonymkode: cc088...5be
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 21. mai #7 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (10 timer siden): Vi skal ta med en venn av ungdommen vår på ferie i 2 uker i Asia Vi betaler fly, hotell og mat. Hvor mye ville dere sendt med ungdommen i lommepenger? Anonymkode: 3b8f8...fe7 Jeg ville nok sendt med 5000 kr. Jeg ville insistert på at ungdommen tok med vennen sin på en morsom aktivitet som min betalte for også . Nå vet jeg ikke alder på ungdommen, men leie av SUP, vannskuter, moped etc . Alt utifra alder.
Annesmiltillivet Skrevet 21. mai #8 Skrevet 21. mai Jeg ville også sendt med 4-5000 (om jeg hadde mulighet) Selv om alt er betalt, er det godt å ha sine egne penger. Så man kan kjøpe en is når man vil, betale for billiarden eller kjøpe seg noe når man er rundt å kikker. Jeg hadde nok også sagt at ungdommen kunne spandert noe på den andre, en aktivitet e.l. Kjipt å dra om man ikke kan kjøpe seg noe man selv ønsker når man ønsker. Samt, hadde nok hatt en prat med foreldrene til de som hadde tatt med min ungdom og snakket om lommepenger.
Anonym bruker Skrevet 21. mai #9 Skrevet 21. mai mamma til adhd gutt<3 skrev (9 timer siden): Jeg ville nok sendt med 5000 kr. Jeg ville insistert på at ungdommen tok med vennen sin på en morsom aktivitet som min betalte for også . Nå vet jeg ikke alder på ungdommen, men leie av SUP, vannskuter, moped etc . Alt utifra alder. Det er jo en helt vill sum å bruke på tull på bare 14 dager! Anonymkode: cc088...5be
Anonym bruker Skrevet 21. mai #10 Skrevet 21. mai Annesmiltillivet skrev (8 timer siden): Kjipt å dra om man ikke kan kjøpe seg noe man selv ønsker når man ønsker. Ja, stakkars stakkars den norske ungdommen som får påspandert ferietur til Thailand og ikke kan kjøpe seg noe han ønsker når han ønsker seg det!! 😭😭😭 Hjelpes, en del privilegerte mennesker trenger perspektiv… Anonymkode: ebe52...bdf
Anonym bruker Skrevet 21. mai #11 Skrevet 21. mai Ville sendt med 5000,- til aktiviteter, severdigheter, transport (tog, buss, trikk etc. i byen/stedet dere skal til), penger til å spandere is/snacks på vertskapet og kompisen, litt shopping mm. Anonymkode: 59c6b...533
Anonym bruker Skrevet 21. mai #12 Skrevet 21. mai Jeg hadde sendt med kr 100,- per dag Anonymkode: 8f1cc...0b2
Anonym bruker Skrevet 21. mai #13 Skrevet 21. mai Enig i 4-5000. Ikke sikkert hen bruker opp alt, men det er bedre å ha med for mye enn for lite. Anonymkode: 6a998...cd7
Anonym bruker Skrevet 21. mai #14 Skrevet 21. mai Men det er vel foreldrene hans som skal sende med lommepenger, ikke dere? Anonymkode: 449d5...f15
Anonym bruker Skrevet 21. mai #15 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Men det er vel foreldrene hans som skal sende med lommepenger, ikke dere? Anonymkode: 449d5...f15 Det er kun du og meg som har leseforståelse her... Anonymkode: affd6...cb7
Anonym bruker Skrevet 21. mai #16 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (På 20.5.2025 den 21.47): Da trenger jo ungdommen ingenting. Anonymkode: cc088...5be Ja det er skikkelig gøy å være med en annen familie på tur og ikke ha noe lommepenger. Ikke kan du kjøpe is når de gjør det. Være med på museum, båttur, fornøyelsespark eller annet? Det er bare å glemme, ev. må familien spandere det også. Det er ganske frekt å ikke ha med lommepenger når en annen familie tar deg med til utlandet og spanderer både billetter, opphold og mat. Du kan da være sikker på at det er siste gang du får være med de noen steder. Blir man tatt med på slikt har man med rikelig med lommepenger og har heller med en del av det hjem igjen også Anonymkode: 05c07...f33
Anonym bruker Skrevet 21. mai #17 Skrevet 21. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Det er kun du og meg som har leseforståelse her... Anonymkode: affd6...cb7 Tror ikke det… Anonymkode: 24549...66a
Anonym bruker Skrevet 22. mai #18 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (7 timer siden): Ja det er skikkelig gøy å være med en annen familie på tur og ikke ha noe lommepenger. Ikke kan du kjøpe is når de gjør det. Være med på museum, båttur, fornøyelsespark eller annet? Det er bare å glemme, ev. må familien spandere det også. Det er ganske frekt å ikke ha med lommepenger når en annen familie tar deg med til utlandet og spanderer både billetter, opphold og mat. Du kan da være sikker på at det er siste gang du får være med de noen steder. Blir man tatt med på slikt har man med rikelig med lommepenger og har heller med en del av det hjem igjen også Anonymkode: 05c07...f33 Ungdommen trenger ingenting, men om det er for å betale for tilsvarende det hi og familien pleier å gjøre regner jeg med at hun vet bedre enn oss hva de pleier å bruke. Anonymkode: cc088...5be
Anonym bruker Skrevet 22. mai #19 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (På 20.5.2025 den 21.47): Da trenger jo ungdommen ingenting. Anonymkode: cc088...5be Klart det trengs penger til andre ting enn hotell, mat og fly. Er det virkelig det eneste du bruker penger på når du reiser? Anonymkode: 45df6...3ac
Anonym bruker Skrevet 22. mai #20 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (8 timer siden): Det er kun du og meg som har leseforståelse her... Anonymkode: affd6...cb7 Tydeligvis ikke. Anonymkode: 45df6...3ac
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. mai #21 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (På 20.5.2025 den 21.47): Da trenger jo ungdommen ingenting. Anonymkode: cc088...5be Hvem tenker du skal betale for aktiviteter, is, snacks, opplevelser, buss, taxi , shopping og generelt alt man finner på når man er på ferie ?
Anonym bruker Skrevet 22. mai #22 Skrevet 22. mai 2.000 kr. Så ville jeg snakket med foreldrene som skal ha ungdommen min med og spurt hvor mye jeg skulle vipse til ting de bestiller og betaler med sitt kort. Helt naturlig at de kjøper inngangsbilletter o.l til hele reisefølget. Anonymkode: 57825...94d
Anonym bruker Skrevet 22. mai #23 Skrevet 22. mai det er få tallet som har råd til og spandere en sånn tur på andres unger, og når den personen er så heldig og få være med så bør dem i det minste ordne lommepanger selv Anonymkode: 72de8...b1d
Anonym bruker Skrevet 22. mai #24 Skrevet 22. mai mamma til adhd gutt<3 skrev (9 timer siden): Hvem tenker du skal betale for aktiviteter, is, snacks, opplevelser, buss, taxi , shopping og generelt alt man finner på når man er på ferie ? Det er forskjell på å trenge penger og å ha lyst på penger. Når alt det viktige er betalt ér det bare luksusforbruket igjen. Hvis HI har planlagt aktiviteter foreslår jeg at hun forteller gjesten om det slik at de kan tilpasse lommepenger til det eller e entuelt droppe aktiviteter om det er for dyrt. Anonymkode: cc088...5be
mamma til adhd gutt<3 Skrevet 22. mai #25 Skrevet 22. mai Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Det er forskjell på å trenge penger og å ha lyst på penger. Når alt det viktige er betalt ér det bare luksusforbruket igjen. Hvis HI har planlagt aktiviteter foreslår jeg at hun forteller gjesten om det slik at de kan tilpasse lommepenger til det eller e entuelt droppe aktiviteter om det er for dyrt. Anonymkode: cc088...5be Ok. Jeg tror likevel de fleste foreldre tenker at en ungdom på ferie trenger lommepenger med seg. Ikke for å overleve, men for å ha en fin ferie .
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå