Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

De svakeste blant oss er og har alltid vært muslimer. Burde det innføres et forbud mot å fornærme muslimer for å forhindre rasisme? Rasister pleier si ting på en måte som er til for å fornærme muslimer. For eksempel:

Anonymkode: 6bc00...0e7

Fortsetter under...

Skrevet

Nei

Anonymkode: 88e5d...5de

Skrevet

Nei

Anonymkode: 73a0f...e2f

Skrevet

Ja, de eneste som er mot det er rasister. "Min frihet slutter der din begynner", muslimer burde også ha frihet til å slippe å utsettes for rasisme og hets, faktisk.

Anonymkode: 0ac6a...f38

Skrevet

Nei

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De svakeste blant oss er og har alltid vært muslimer.

Er de virkelig det?

Anonymkode: fd2ee...ecb

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

De svakeste blant oss er og har alltid vært muslimer. Burde det innføres et forbud mot å fornærme muslimer for å forhindre rasisme? Rasister pleier si ting på en måte som er til for å fornærme muslimer. For eksempel:

Er det ikke rasistisk å si at muslimer er svake?

Anonymkode: 45de7...8eb

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Er det ikke rasistisk å si at muslimer er svake?

Anonymkode: 45de7...8eb

Nei det er ikke rasistisk å si at muslimer er den svake part når vi tillater hets og hat mot muslimer. Men det er rasistisk å forsvare hets og hat mot muslimer.

Skrevet

Hva med å i samme øyeblikk forby å kalle noen for jævla hore (gjett religion på han som kalte meg det denne uka) 

Anonymkode: 6921e...b87

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Hva med å i samme øyeblikk forby å kalle noen for jævla hore (gjett religion på han som kalte meg det denne uka) 

Anonymkode: 6921e...b87

Whataboutisme.

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

De svakeste blant oss er og har alltid vært muslimer

Nå ble jeg litt overrasket.

På verdensbasis tror jeg faktisk noen av de rikeste i verden tilhører den religionen.

Anonymkode: a483d...557

Skrevet

Da må det gå begge veier. Har dere hørt unger ute i friminuttet? De er verst! Disser Norge , hvitinger. Kulturen vår. 

Anonymkode: a5910...445

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 timer siden):

Jeg tror egentlig du mener det motsatte av det du skriver. Og jeg er enig. Muslimer er ingen svak gruppe, men mange av dem bruker begrepet for å unngå legitim kritikk.

Anonymkode: 2f886...5e0

Skrevet

Muslimer er ikke en svak gruppe, og de er ikke en rase. Så hva rasisme har med dette å gjøre skjønner jeg ikke. Muslimer i Norge skal innrette seg det norske samfunnet. Det er mange grunner til at Norge er et velstående og fredelig samfunn, og det skyldes blant annet at vi aldri har hatt muslimer i landet. Vi ser jo tydelig hvordan tilstanden er i muslimske land. Slik vil vi ikke ha det i Norge. Det gir oss ikke rett til å fornærme noen, heller ikke muslimer, men vi kan forklare dem våre regler, og forvente at de følger dem. Blir de fornærmet av det kan de enten innrette seg etter norske regler, eller reise hjem.

Anonymkode: f825f...82c

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Muslimer er ikke en svak gruppe, og de er ikke en rase. Så hva rasisme har med dette å gjøre skjønner jeg ikke. Muslimer i Norge skal innrette seg det norske samfunnet. Det er mange grunner til at Norge er et velstående og fredelig samfunn, og det skyldes blant annet at vi aldri har hatt muslimer i landet. Vi ser jo tydelig hvordan tilstanden er i muslimske land. Slik vil vi ikke ha det i Norge. Det gir oss ikke rett til å fornærme noen, heller ikke muslimer, men vi kan forklare dem våre regler, og forvente at de følger dem. Blir de fornærmet av det kan de enten innrette seg etter norske regler, eller reise hjem.

Helt enig! Vi nordmenn er så idiotisk høflige og veloppdragne at vi utsletter oss selv for å imøtekomme kulturer som er menneskefientlige og undertrykkende. En slags misforstått inkluderingsgreie og viktig for å bli sett på som ikke-rasistiske. Så misforstått!! Det er IKKE rasisme å sette grenser, å si tydelig fra om hvordan det norske samfunnet og kulturen er, og hvordan vi ønsker at samfunnet skal være! Vi har gjennom generasjoner arbeidet for frihet, menneskesyn, kvinnesyn, likestilling, velferdsstaten og en grunnlov vedtatt av folket. At muslimer "ikke liker" våre verdier, skal vi ikke bare ignorere, men like viktig: gi klar og tydelig beskjed om at er verdier vi ønsker og skal vegne om!

Skrevet
Anonym bruker skrev (27 minutter siden):

Veldig bra skrevet.

Anonymkode: fd2ee...ecb

Skrevet
Anonym bruker skrev (På 20.5.2025 den 20.23):

De svakeste blant oss er og har alltid vært muslimer. 

Hvilken gruppe som er svakest avhenger utelukkende av kontekst. På en gjennomsnittlig skole i Groruddalen er det ikke muslimer som er den svake part, men heller Ole som trolig er den eneste ikke-muslimske på skolen. Selv på skolen der barnet mitt går, der max 10 prosent av elevmassen er muslimer, er ikke-muslimene den svake part. De få muslimene som er der terroriserer resten av elevene med vold, bråk og trusler.

En som vokser opp som eneste muslim i er bittelite samfunn avsondret fra resten av landet derimot, er den svake part.

Anonymkode: c8393...16c

Skrevet

Ikke mye svake part de der. På ungdomsskolen her går de rundt og banker opp, truer og stjeler. De er langt i fra flertall, er en skole på bygda. Men de herjer på skolen og spyr om seg med dårlig stemning og dritt. Ikke mye svake part her.

Anonymkode: da63b...133

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...