Anonym bruker Skrevet 20. mai #1 Skrevet 20. mai Har fått en nabo fra Thailand, veldig koselig dame, som lager fantastisk god mat 😍 Vi har hatt noen felles grillsituasjoner i sameiet her, dugnad o.l, og hun kommer med disse grillspydene som har en så god marinade. Hun lager også stekt ris med en veldig god smak. Smaken kjenner jeg igjen fra Thai-restauranter. Har bedt om oppskrift, som hun villig deler, og det meste er jo greit, som egg for å mykgjøre kjøttet, soyasaus, oystersaus osv. Men så kommer det jeg lurer på, hun bruker det hun oversetter til norsk et buljongpulver. Jeg spør om jeg kan kjøpe det i innvandrerbutikkene, men nei, sier hun, de har det nesten aldri. Hun kjøper masse når hun er i Thailand. Spurte da ei som kjenner Thai-restauranten hvor de fikk dette pulveret fra, og hun sa at eierne var i Thailand et par ganger i året og kjøpte med seg masse. Om dette buljongpulveret er så populært, og er det som gir den gode smaken spesielt på marinaden. Hvorfor får vi ikke tak i det i Norge? Noen som kan hjelpe meg forstå? Anonymkode: 387ac...2cc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå