Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #1 Skrevet 20. mai 2025 50% nedpriset. Lappen va klistra over forbruksdato. Solvinden kyllingkjøttboller og pepper pizza kebabkjøtt av lam og storfe. Behjelpelig har siste forbruksdah den 18 mai...... Jeg trodde det var typ i dag, ikke fler dager siden. Står ikke best før ofte god etter. Er det lureri? Med 50 % på kyllingboller som gikk ut for 2 daga sia? Anonymkode: 7eafc...7fa
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #2 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): 50% nedpriset. Lappen va klistra over forbruksdato. Solvinden kyllingkjøttboller og pepper pizza kebabkjøtt av lam og storfe. Behjelpelig har siste forbruksdah den 18 mai...... Jeg trodde det var typ i dag, ikke fler dager siden. Står ikke best før ofte god etter. Er det lureri? Med 50 % på kyllingboller som gikk ut for 2 daga sia? Anonymkode: 7eafc...7fa Det er ikke lureri, men ofte er det dårlige rutiner. I butikkene kan man tidt og ofte finne produkter som har passert "siste forbruksdato". Av og til med mye også. De har bare ikke ryddet dem bort enda. Varene var nok priset ned før denne datoen var passet, men ikke ryddet bort/kastet etterpå. Du kan gå tilbake til butikken å få pengene tilbake. Anonymkode: c0f9b...314
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #3 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (20 minutter siden): 50% nedpriset. Lappen va klistra over forbruksdato. Solvinden kyllingkjøttboller og pepper pizza kebabkjøtt av lam og storfe. Behjelpelig har siste forbruksdah den 18 mai...... Jeg trodde det var typ i dag, ikke fler dager siden. Står ikke best før ofte god etter. Er det lureri? Med 50 % på kyllingboller som gikk ut for 2 daga sia? Anonymkode: 7eafc...7fa "Typ i dag"? Hvor har du lært å snakke? Anonymkode: 84c72...23e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #4 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (36 minutter siden): "Typ i dag"? Hvor har du lært å snakke? Anonymkode: Jeg lærte å snakke hjemme og i barnehagen, i nærmiljøet, skolen, ja sånn omtrent som deg. Det jeg lærte i tilegg, var å ikke bry meg så hardt om ting jeg finner rart, eller underlig, eller dumt hos andre. Og aller viktigst, ikke komme med slike kommentarer. Anonymkode: 7eafc...7fa
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #5 Skrevet 20. mai 2025 Var dette på kiwi? At de klistrr nedpriset lappen over datoen er en skikkelig uting, jeg synes det er lureri, har vondt for å tro at det er tilfeldig. Ser det stadig vekk. Anonymkode: c13a4...7c3
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #6 Skrevet 20. mai 2025 Gå tilbake. Man skal ikke spise kjøtt og kylling som har gått ut for flere dager siden! Har opplevd det her også, særlig på Meny, at ting har gått ut for lenge siden. Noen butikker har rydding i datohylla langt ned på prioriteringslisten dessverre, så du må følge med selv. En gang fant jeg servelat som hadde gått ut for en uke siden og sa fra. Anonymkode: 206a4...0bb
amandine Skrevet 20. mai 2025 #7 Skrevet 20. mai 2025 Det er i jo o ikke lureri, du kjøper jo det du vil og vurderer som bra. Jeg hadde aldri kjøpt kylling eller ferdig marinert kjøtt som var ute på dato. Derimot ville jeg kjøpt rent storfekjøtt eller ost uten problemer.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #8 Skrevet 20. mai 2025 amandine skrev (18 minutter siden): Det er i jo o ikke lureri, du kjøper jo det du vil og vurderer som bra. Jeg hadde aldri kjøpt kylling eller ferdig marinert kjøtt som var ute på dato. Derimot ville jeg kjøpt rent storfekjøtt eller ost uten problemer. Hvis de setter nedsatt lappen over datoen, så vil jeg si det er forsøk på lureri. Anonymkode: c13a4...7c3
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #9 Skrevet 20. mai 2025 Siste forbruksdag, betyr siste forbruksdag. Etter det skal ikke maten spises, og absolutt ikke selges. Ta det med tilbake til butikken! Det kan selvfølgelig hende at maten er spisbar, men den sjansen bør man ikke ta om man ikke har veldig godt greie på mat. "Best før" der i mot kan ofte spises i opptil flere dager etterpå. Anonymkode: 0c102...824
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #10 Skrevet 20. mai 2025 amandine skrev (28 minutter siden): Det er i jo o ikke lureri, du kjøper jo det du vil og vurderer som bra. Jeg hadde aldri kjøpt kylling eller ferdig marinert kjøtt som var ute på dato. Derimot ville jeg kjøpt rent storfekjøtt eller ost uten problemer. De har ikke lov å selge kjøtt etter det har gått ut på dato, det skal selges før eller senest samme dag. Mye som kan spises etter "best før" da, men ikke kjøtt som er merket med "siste forbruksdag". Anonymkode: 206a4...0bb
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #11 Skrevet 20. mai 2025 Det er forskjell på best før og siste forbruksdato. Siste forbruksdato er lettbedervelig mat, som du kan bli syk av å spise. Gå tilbake og få igjen pengene.Butikken har ikke lov til å selge etter at siste forbruksdag er passert. Anonymkode: 3a516...1af
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #12 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): "Typ i dag"? Hvor har du lært å snakke? Anonymkode: 84c72...23e Det er helt vanlig å ordlegge seg slik. Hvordan har du klart å ikke få med deg det? Anonymkode: 4a847...594
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #13 Skrevet 20. mai 2025 6 hours ago, amandine said: Det er i jo o ikke lureri, du kjøper jo det du vil og vurderer som bra. Jeg hadde aldri kjøpt kylling eller ferdig marinert kjøtt som var ute på dato. Derimot ville jeg kjøpt rent storfekjøtt eller ost uten problemer. Produkter merket med siste forbruksdag er ikke lov å selge etter den datoen Anonymkode: e6451...8c3
amandine Skrevet 20. mai 2025 #14 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Produkter merket med siste forbruksdag er ikke lov å selge etter den datoen Anonymkode: e6451...8c3 Det endrer jo ikke at man har fritt valg. Man trenger ikke gå ut fra at noen har prøvd å lure en, jeg ville gått ut fra at det var en glipp fra butikkens side og gjort dem oppmerksom på det.
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #15 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (6 timer siden): Hvis de setter nedsatt lappen over datoen, så vil jeg si det er forsøk på lureri. Anonymkode: c13a4...7c3 Eller et hendig uhell. HI burde jo uansett ha sjekket datoen før kjøpet ble gjennomført Anonymkode: 9fd77...e40
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2025 #16 Skrevet 26. mai 2025 Irriterende at 50% klistremerker er satt OVER forbruksdato....og kiwi er stygg der, har bitt meg merke i det no..... de står å klistrer for hånd. Må jo undre om det er bevist?? Anonymkode: 7eafc...7fa
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2025 #17 Skrevet 26. mai 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Irriterende at 50% klistremerker er satt OVER forbruksdato....og kiwi er stygg der, har bitt meg merke i det no..... de står å klistrer for hånd. Må jo undre om det er bevist?? Anonymkode: 7eafc...7fa Jeg tror det er bevisst, har opplevd det så mange ganger på kiwi. Og pirker jeg vekk tilbudslappen, så har nesten alltid maten gått up på dato. Anonymkode: c13a4...7c3
Anonym bruker Skrevet 26. mai 2025 #18 Skrevet 26. mai 2025 Anonym bruker skrev (På 20.5.2025 den 12.53): "Typ i dag"? Hvor har du lært å snakke? Anonymkode: 84c72...23e Har du vokst opp bak en låve? Anonymkode: 494b0...7c3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå