Gå til innhold

Hvor sosiale er deres gutter som skal starte på ungdomsskolen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Har en sønn på snart 13 som skal begynne på ungdomsskolen. Har hatt en fin gjeng å henge med og har vært sosial ofte i mange år. Merker nå at han er mere hjemme, på rommet sitt. Virker glad og fornøyd. Lærer har ikke merket noe. Han forteller lite, sier alt er ok. Vanlig? Eller bør jeg være bekymret? Når han ikke vil si noe så er det ikke så lett å evt støtte han heller. 

Anonymkode: e6c4d...5f0

Skrevet

Sånn er det med min start 13-åring å. Han har venner på skolen, og finner jo på ting med kompiser innimellom. Men det kan gå uker i mellom. Har ikke noe stort behov for å være sosial på fritiden, tror det holder med skoledagen. Gamer litt med kompiser da, men er absolutt ikke hver dag det heller. Spent på hvordan det sosiale utvikler seg i løpet av ungdomsskolen. 

Anonymkode: c3e97...dde

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Sånn er det med min start 13-åring å. Han har venner på skolen, og finner jo på ting med kompiser innimellom. Men det kan gå uker i mellom. Har ikke noe stort behov for å være sosial på fritiden, tror det holder med skoledagen. Gamer litt med kompiser da, men er absolutt ikke hver dag det heller. Spent på hvordan det sosiale utvikler seg i løpet av ungdomsskolen. 

Men har det endret seg, eller har han alltid vært sånn? :)

Skrevet

Mitt barn og, venner på skolen som han er sosial med, med lite på fritiden. Glad og fornøyd. 
Hører at det faktisk er vanlig å være mer for seg selv på fritiden, kan jo vær pga det blir mye sosialt på skolen og at de er slitne etter skolen….

Anonymkode: 97941...0b4

Skrevet
Anonym bruker skrev (23 timer siden):

Men har det endret seg, eller har han alltid vært sånn? :)

Tja, det har nok godt litt opp og ned. Er nok mindre sosial nå enn før, men har aldri vært den som er borte hos kompiser hver dag heller. Blir ofte mer sosial vår/sommer, men enn så lenge i år har det vært lite. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...