Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:10 #1 Skrevet mandag kl 19:10 Hva gjør man da? Jeg ble syk og hadde lite inntekt, hadde ikke sjans til å fokusere på økonomi. Nå er jeg tilbake i jobb og tjener greit, men de vil ikke godta avtale med meg. Jeg har sendt veldig mange brev frem og tilbake og får bare avslag etter avslag. Nå tekkes det av lønn. Sist mnd satt jeg igjen med 300,- kr etter trekk. Anonymkode: 486a1...4d0
Anonym bruker Skrevet mandag kl 19:56 #2 Skrevet mandag kl 19:56 Du har gjeld og det er ikke deres problem. Anonymkode: 2f301...a18
Anonym bruker Skrevet mandag kl 20:09 #3 Skrevet mandag kl 20:09 Anonym bruker skrev (11 minutter siden): Du har gjeld og det er ikke deres problem. Anonymkode: 2f301...a18 Det blir jo det dersom de ikke får pengene sine tilbake. Slik det er nå risikerer de at jeg blir så kronisk syk at jeg ikke klarer jobbe og at jeg i verste fall får gjeldsordning slik at de kun får minimalt og resten blir slettet. Jeg ønsker å gjøre opp for meg, men da innenfor rimelighetens grenser. Anonymkode: 486a1...4d0
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #4 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (På 19.5.2025 den 21.10): Hva gjør man da? Jeg ble syk og hadde lite inntekt, hadde ikke sjans til å fokusere på økonomi. Nå er jeg tilbake i jobb og tjener greit, men de vil ikke godta avtale med meg. Jeg har sendt veldig mange brev frem og tilbake og får bare avslag etter avslag. Nå tekkes det av lønn. Sist mnd satt jeg igjen med 300,- kr etter trekk. Anonymkode: 486a1...4d0 300 kr? Du skal sitte igjen med et minimumsbeløp til livsopphold, det er ikke lov å trekker all lønn. Det bør du ta med arbeidsgiver. Veldig synd at ikke de svarer deg opp, det er til beste for alle at du får en levelig nedbetalingsplan. Kan du kontakte nav gjeldsrådgivning? Kanskje de kan hjelpe deg. Anonymkode: 8d87b...6e3
Anonym bruker Skrevet 5 timer siden #5 Skrevet 5 timer siden Anonym bruker skrev (10 minutter siden): 300 kr? Du skal sitte igjen med et minimumsbeløp til livsopphold, det er ikke lov å trekker all lønn. Det bør du ta med arbeidsgiver. Veldig synd at ikke de svarer deg opp, det er til beste for alle at du får en levelig nedbetalingsplan. Kan du kontakte nav gjeldsrådgivning? Kanskje de kan hjelpe deg. Anonymkode: 8d87b...6e3 Arbeidsgiver får ikke gjort noe med det. Ring namsmannen, de skal sitte med oversikt på dette. Og lag en oversikt over hva du får inn, hva utgiftene er og evt leiekontrakt. Det kan hende de ber om å få oversendt siste lønnsslipper og oversikt over kostnader med evt leiekontrakt. Min eks hadde samme problemet, to stk som trakk samtidig og ingenting igjen på lønn. Namsmannen ordnet opp og satte ned trekket/utsatte det ene så han satt igjen med nok til livsopphold. Forferdelig situasjon for deg å stå i, man kan bli syk av mindre Anonymkode: 90160...abe
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #6 Skrevet 4 timer siden Anonym bruker skrev (På 19.5.2025 den 21.10): Hva gjør man da? Jeg ble syk og hadde lite inntekt, hadde ikke sjans til å fokusere på økonomi. Nå er jeg tilbake i jobb og tjener greit, men de vil ikke godta avtale med meg. Jeg har sendt veldig mange brev frem og tilbake og får bare avslag etter avslag. Nå tekkes det av lønn. Sist mnd satt jeg igjen med 300,- kr etter trekk. Anonymkode: 486a1...4d0 Det er de to instansene som man dessverre ikke kommer noen vei med å forhandle med. Men du har rett på å få satt ned lønnstrekket til en sum som gjør at du sitter igjen med penger til livsopphold. Dokumenter dine inntekter. Anonymkode: 1950a...12a
Anonym bruker Skrevet 4 timer siden #8 Skrevet 4 timer siden Har vært i samme situasjon HI. Hadde egentlig økonomi på stell og bare 250 000 igjen av studielånet. For over ti år siden veltet økonomien pga livshendelser, og etter noen år gikk studielånet permanent til statens innkrevingssentral og de siste 6 årene har jeg betalt ned på et studielån hos SI som nå er på 420 000 pga ekstra høy rente og gebyrer fordi jeg ikke hadde sjangs til å ha råd til å betale det i en lengre periode tidligere. Levde på noe tilsvarende sosialhjelp de årene, men inntekten var likevel ikke lav nok ifølge lånekassen til å gi meg rentefritak (de satsene de har for det er helt i utakt med gjeldssystemet ellers). Anonymkode: 1950a...12a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå