Gå til innhold

Begeret rant over i dag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nesten 30 grader på kokvarm kollektivtransport. Hentet barna. Måtte smøre to ivrige barn som ville bade i sprederen etter å ha fylt opp bassenget og blåst det opp med munnen, iført jobbantrekk. Minsten helte ut solkrem i bassenget mens eldste fikk skrudd opp slangen så det sprutet vann over jobbklær og på elektriske duppeditter og ned i jobbvesken. Det var fullstendig anerki. Min bedre halvdel kommanderte og kommenterte meg fra sidelinjen « så ta fra han slaaaangen. Hoy! Forstår du ikke hva jeg sier..ta fra han slangen».

Der stod jeg med solkrem i hendene med jobbklær på, klar til å smøre med blod på den andre hånden på grunn av en negl som hadde fliset seg. Jeg fikk tak i slangen og sprutet litt på partneren min fordi jeg var så forbannet på han. Jeg fikk ingen hjelp. Han hadde fritidsklær og kunne fint steppet inn. Han kom hjem lenge før meg.

Jeg hater tanken på å miste besinnelsen slik jeg gjorde. Var det over streken? Mine foreldre hadde aldri gjort sånn, og hva lærer jeg barna mine. Hvordan mestre slike situasjoner. 

Anonymkode: 0e093...546

Fortsetter under...

Skrevet

Be barna vente til du har fått landet, be mannen ta seg av barna mens du kler deg om og kjøp deg en pumpe til bassenget. 

Ellers så har ikke barn vondt av å se at foreldre har følelser og både kan bli sint, lei og trist. 

Anonymkode: 531f7...18c

Skrevet

Haha. Huff. Kjenner meg igjen. Kan aldri huske mamma klikket, selv har jeg mistet det minst ti ganger. Men så er jeg nok en dårligere mor enn min mamma var. Ingen sammenligning for øvrig til deg og din mor 😅

Anonymkode: 099aa...213

Skrevet

Men hvorfor fikk du ikke den udugelige mannen din til å blåse opp det bassenget mens du skiftet på både deg selv og barna?

Si til barna at det blir ingen bading før pappa blåser opp bassenget om han protesterer på oppgaven og stikk derifra om barna lager sirkus som følge av mannens latskap. Stikk. Gå. Forsvinn en halvtime mens mannen kjenner på konsekvensen av sitt eget valg.

Snakk om å kun såre seg selv og sine egne følelser her da.. 

Anonymkode: 678be...cb2

Skrevet

Hvorfor i alle dager ble ting gjort i den rekkefølgen?

Skjønner at du ble forbannet fordi mannen ikke hjalp til, det hadde jeg også blitt, men du tok jo noen rare valg selv også.

Anonymkode: 20741...e21

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Nesten 30 grader på kokvarm kollektivtransport. Hentet barna. Måtte smøre to ivrige barn som ville bade i sprederen etter å ha fylt opp bassenget og blåst det opp med munnen, iført jobbantrekk. Minsten helte ut solkrem i bassenget mens eldste fikk skrudd opp slangen så det sprutet vann over jobbklær og på elektriske duppeditter og ned i jobbvesken. Det var fullstendig anerki. Min bedre halvdel kommanderte og kommenterte meg fra sidelinjen « så ta fra han slaaaangen. Hoy! Forstår du ikke hva jeg sier..ta fra han slangen».

Der stod jeg med solkrem i hendene med jobbklær på, klar til å smøre med blod på den andre hånden på grunn av en negl som hadde fliset seg. Jeg fikk tak i slangen og sprutet litt på partneren min fordi jeg var så forbannet på han. Jeg fikk ingen hjelp. Han hadde fritidsklær og kunne fint steppet inn. Han kom hjem lenge før meg.

Jeg hater tanken på å miste besinnelsen slik jeg gjorde. Var det over streken? Mine foreldre hadde aldri gjort sånn, og hva lærer jeg barna mine. Hvordan mestre slike situasjoner. 

Anonymkode: 0e093...546

Hva tenker du barna sitter igjen med år du godtar en slik freerider av en udugelig mann? Jeg ble så mye lykkeligere og faktisk mindre stresset og sliten når jeg ble kvitt ham. Det stresser mer med en voksen der som ikke bidrar og ikke bryr seg enn å gjøre alt selv fordi det er bare deg. Og barna lærer jo at far bare sitter der mens mor må gjøre alt og tåle alt. 

Anonymkode: 439ba...672

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...