Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #1 Skrevet 19. mai 2025 Jeg er så dum at jeg ikke greier å hjelpe 4.klassingen min meg lekser engang. Vel og merke er det mye idioti i skolen i dag, med ipad og "kryss av for riktig svar, det er flere alternativer" der vi tenker at 3 svar er riktige men så viser det seg det er feil fordi enda et idiotisk alternativ kan tolkes på hundre måter slik at det blir riktig. Men ja, mye ligger på meg likevel. Hvis jeg skal starte på bunn, og bli smartere. Hvor begynner jeg? En bra app? Penn og papir? Finner jeg som privatperson oversikt over hva pensum inneholder for hvert trinn på barneskolen? Anonymkode: 07e33...a7e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #2 Skrevet 19. mai 2025 Kan du ikke bare følge 4.klassingen din da? Les ukeplanen så fort den kommer ut, les leksene, google temaene osv. Anonymkode: 415c1...26c
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #3 Skrevet 19. mai 2025 Anonym bruker skrev (10 minutter siden): Kan du ikke bare følge 4.klassingen din da? Les ukeplanen så fort den kommer ut, les leksene, google temaene osv. Anonymkode: 415c1...26c Jeg er tydeligvis for dum til å skrive innlegg her inne også. Jeg klarer ikke å hjelpe 4.klassingen min, må begynne helt på bunnen. Dvs å følge 4.klassingen er jo ikke en løsning. Anonymkode: 07e33...a7e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #4 Skrevet 19. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Jeg er tydeligvis for dum til å skrive innlegg her inne også. Jeg klarer ikke å hjelpe 4.klassingen min, må begynne helt på bunnen. Dvs å følge 4.klassingen er jo ikke en løsning. Anonymkode: 07e33...a7e Så dum er du ikke. Anonymkode: 94418...53e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #5 Skrevet 19. mai 2025 Anonym bruker skrev (12 minutter siden): Så dum er du ikke. Anonymkode: 94418...53e Takk. Men det er ikke langt unna sannheten. Kan kanskje begynne på 2.trinn hvis jeg legger godviljen til 😐 La merke til det på 17.mai også, ble sittende å snakke med noen jeg ikke kjenner så godt, og jeg kunne ikke delta i samtalen under flere av temaene. Hun ene sa noe så enkelt som at putin er gal. Og jeg er såpass kunnskapsløs at jeg turte ikke si verken det ene eller det andre. Hun andre dro inn Trump, og jeg satt der like kunnskapsløs og stille. Det lyser dumhet av meg. Jeg isolerer meg nettopp pga dette, og det gjør jo ikke saken bedre. Anonymkode: 07e33...a7e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #6 Skrevet 19. mai 2025 Du kan jo gjøre mye selv. Følg med på nyheter, les artikler og bla i bøkene til barna. Ikke gjør deg dummere enn du er. Å diskutere storpolitikk på arrangementer er det ingen som trenger. Anonymkode: 98cb2...888
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #7 Skrevet 19. mai 2025 Anonym bruker skrev (39 minutter siden): Takk. Men det er ikke langt unna sannheten. Kan kanskje begynne på 2.trinn hvis jeg legger godviljen til 😐 La merke til det på 17.mai også, ble sittende å snakke med noen jeg ikke kjenner så godt, og jeg kunne ikke delta i samtalen under flere av temaene. Hun ene sa noe så enkelt som at putin er gal. Og jeg er såpass kunnskapsløs at jeg turte ikke si verken det ene eller det andre. Hun andre dro inn Trump, og jeg satt der like kunnskapsløs og stille. Det lyser dumhet av meg. Jeg isolerer meg nettopp pga dette, og det gjør jo ikke saken bedre. Anonymkode: 07e33...a7e Politikk og da særlig verdenspolitikk kan ikke barna noe særlig om heller om det er en trøst. Men vil du ha nyheten enkelt forklart ser du på Supernytt på NRK, veldig enkelt å forstå. Så ser du dagsrevyen etterpå og bygger litt mer på steinene. Skal du snakke med folk om ting som skjer i nyhetsbildet må du se nyheter. Anonymkode: 415c1...26c
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #8 Skrevet 19. mai 2025 Anonym bruker skrev (1 time siden): Du kan jo gjøre mye selv. Følg med på nyheter, les artikler og bla i bøkene til barna. Ikke gjør deg dummere enn du er. Å diskutere storpolitikk på arrangementer er det ingen som trenger. Anonymkode: 98cb2...888 Takk. Nei kanskje ikke, men opplever slike situasjoner stadig vekk 😐 Anonymkode: 07e33...a7e
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #9 Skrevet 19. mai 2025 Les aviser og se nyheter. Så vil du kunne følge med på de samtalene. Anonymkode: b5fbd...0e8
the amazing spidermamma Skrevet 19. mai 2025 #10 Skrevet 19. mai 2025 (endret) Du er ikke dum (du skriver f. eks godt norsk uten skrivefeil) , men kanskje du trenger å fylle opp noen kunnskapshull? Hvis du vil begynne på begynnelsen, så går det an å kjøpe skolebøker for grunnskolen og begynne der. Jeg tror du kan mer enn du tror, men f. eks matte løser de av og til på andre måter enn jeg lærte, i hvert fall. Lurt å følge med på nyheter på radio, og f. eks nyhetsmorgen på NRK, da får du med deg en del av det som skjer i verden, uten at det er altfor vanskelig å følge med på. Endret 19. mai 2025 av the amazing spidermamma
Anonym bruker Skrevet 19. mai 2025 #11 Skrevet 19. mai 2025 the amazing spidermamma skrev (1 time siden): Du er ikke dum (du skriver f. eks godt norsk uten skrivefeil) , men kanskje du trenger å fylle opp noen kunnskapshull? Hvis du vil begynne på begynnelsen, så går det an å kjøpe skolebøker for grunnskolen og begynne der. Jeg tror du kan mer enn du tror, men f. eks matte løser de av og til på andre måter enn jeg lærte, i hvert fall. Lurt å følge med på nyheter på radio, og f. eks nyhetsmorgen på NRK, da får du med deg en del av det som skjer i verden, uten at det er altfor vanskelig å følge med på. Takk, det skal jeg gjøre 🙂 Anonymkode: 07e33...a7e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #12 Skrevet 20. mai 2025 Sjekk ut diverse nettressurser for barnetrinnet. Du kan begynne med pensum fra 2. trinn og fortsette derfra. Ta bilde av bøkene til barna og øv hjemme. You tube har mange god instruksjonsvideoer. Anonymkode: 5eaba...9b7
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #13 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (3 timer siden): Sjekk ut diverse nettressurser for barnetrinnet. Du kan begynne med pensum fra 2. trinn og fortsette derfra. Ta bilde av bøkene til barna og øv hjemme. You tube har mange god instruksjonsvideoer. Anonymkode: 5eaba...9b7 ❤️ Anonymkode: 07e33...a7e
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #14 Skrevet 20. mai 2025 Anonym bruker skrev (På 19.5.2025 den 15.52): Jeg er tydeligvis for dum til å skrive innlegg her inne også. Jeg klarer ikke å hjelpe 4.klassingen min, må begynne helt på bunnen. Dvs å følge 4.klassingen er jo ikke en løsning. Anonymkode: 07e33...a7e Men hva nøyaktig er det du ikke klarer å hjelpe til med?. Er det matte, naturfag eller norsk gramatikk, vil jeg anbefale lærebøkereller youtube tutorial. På andre områder holder det kanskje å følge litt med på nyhetene. Anonymkode: bb3fa...0bc
Anonym bruker Skrevet 20. mai 2025 #15 Skrevet 20. mai 2025 Duolingo har mattekurs, engelskkurs og notekurs. Alt er gratis. Anonymkode: 851e2...a2f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå