Anonym bruker Skrevet 19. mai #26 Skrevet 19. mai Da svarer du at om vennene deres er noen late unnasluntrere betyr ikke det at de får lov til å være det. De skal på skolen hver dag og være der hele skoletiden. En dag skulk hadde gitt minst en uke med krav om betaling for seg hjemme hvis de har penger og ikke noe nett, mobil, lommepenger, desert, snop eller varmtvann om de ikke kunne betale for seg. Skulk er totalt uakseptabelt. Anonymkode: 85991...66e
Anonym bruker Skrevet 19. mai #27 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Av ungdommene det gjelder rundt oss, er det kun ei som har utfordringer. De andre er friske, fine, ungdommer fra tilsynelatende ressurssterke familier. Neida, vi får bare gjenta budskapet. Det er uaktuelt å være hjemme fra skolen for å sole seg, gå til frisøren, bake etc bare fordi de andre får. Anonymkode: 9911f...b99 Og igjen har vi et menneske som tror at alle utfordringer vises utenpå. Man kan jo bli ganske matt. Anonymkode: bc4ee...573
Anonym bruker Skrevet 19. mai #28 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Og igjen har vi et menneske som tror at alle utfordringer vises utenpå. Man kan jo bli ganske matt. Anonymkode: bc4ee...573 Hallo. Jeg kjenner disse familiene og ungdommene ganske godt. Vi er åpne med hverandre, og ingen av dem har orientert om at deres håpefulle har utfordringer som gjør at det er greit å skulke skolen. Som sagt, kun ei. Anonymkode: 9911f...b99
Anonym bruker Skrevet 19. mai #29 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Hallo. Jeg kjenner disse familiene og ungdommene ganske godt. Vi er åpne med hverandre, og ingen av dem har orientert om at deres håpefulle har utfordringer som gjør at det er greit å skulke skolen. Som sagt, kun ei. Anonymkode: 9911f...b99 Du tror ikke på alvor at alle er åpne om diverse utfordringer? Hvordan forklarer foreldrene deres holdning med? Anonymkode: bc4ee...573
Anonym bruker Skrevet 19. mai #30 Skrevet 19. mai Du skriver i hi at du må motivere dem til å gå på skolen? Det må du ikke. Du må( såfremt det ikke er legitime grunner til å være hjemme) bare si at de har vær så god å komme seg avgårde. Det er deres bidrag til samfunnet akkurat nå og ingen sluntrer unna. Anonymkode: fb7d2...90d
Anonym bruker Skrevet 19. mai #31 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Du tror ikke på alvor at alle er åpne om diverse utfordringer? Hvordan forklarer foreldrene deres holdning med? Anonymkode: bc4ee...573 Jeg snakker med en av mødrene som lot datteren sin være hjemme etter et tidlig tannlegebesøk. Hun sa at datteren måtte hvile fordi det var traumatisk. Hun hadde kun hatt en vanlig rutinesjekk, ingenting annet. En annen mor lot datteren sin være hjemme pga hårbleking som gikk galt. Hun kunne jo ikke se sånn ut. Det skal sies at akkurat disse mødrene er mye hjemme selv. Anonymkode: 9911f...b99
Anonym bruker Skrevet 19. mai #32 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Jeg snakker med en av mødrene som lot datteren sin være hjemme etter et tidlig tannlegebesøk. Hun sa at datteren måtte hvile fordi det var traumatisk. Hun hadde kun hatt en vanlig rutinesjekk, ingenting annet. En annen mor lot datteren sin være hjemme pga hårbleking som gikk galt. Hun kunne jo ikke se sånn ut. Det skal sies at akkurat disse mødrene er mye hjemme selv. Anonymkode: 9911f...b99 Er det ikke deilig? Så kan du føle deg så mye bedre enn dem. At det er ekkelt hvor mye du (tror du) vet om familiene bekymrer ikke deg. Anonymkode: bc4ee...573
Anonym bruker Skrevet 19. mai #33 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Selvsagt er det andre grunner til at de har fri enn at de får lov til være hjemme fordi de ikke gidder å møte på skolen. Som sagt så settes det inn ganske kraftig innsats ved mistanke om skulk og skolevegring. Hi virker jo ikke til å være påkoblet virkeligheten i det hele! Anonymkode: b5fc7...bd0 Selvfølgelig så finnes det de som får være hjemme av de grunnene hi nevner, å tro noe annet er bare rart. Anonymkode: d7f5f...881
Anonym bruker Skrevet 19. mai #34 Skrevet 19. mai Gjort? Ingenting, utover å slutte og skylde på andre unger for egne vansker med autoritet. Ungene hadde selvfølgelig ikke blitt hjemme, uavhengig av hva de "krevde." Anonymkode: 3d477...84e
Anonym bruker Skrevet 19. mai #35 Skrevet 19. mai Går seg til når de kommer på videregående. Der er det fravær grense og vurderingsgrunnlag å forholde seg til. Anonymkode: ef6b4...ee2
Anonym bruker Skrevet 19. mai #36 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Går seg til når de kommer på videregående. Der er det fravær grense og vurderingsgrunnlag å forholde seg til. Anonymkode: ef6b4...ee2 Gleder meg! 😂 Anonymkode: 9911f...b99
Anonym bruker Skrevet 19. mai #37 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): Gleder meg! 😂 Anonymkode: 9911f...b99 Du kan ikke vente til de er så store. Hvis de ikke har vent seg til at skolen skal følges opp uansett, før den tid , kommer de sansynlig vis til å droppe ut hvis de i det heletatt kommer inn på en linje de kan tenke seg. Anonymkode: 85991...66e
Anonym bruker Skrevet 19. mai #38 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (20 minutter siden): Gleder meg! 😂 Anonymkode: 9911f...b99 Tror da at unger som får lov til å ha holdninger som du beskriver magisk blir fornuftige når de kommer på vgs? Du står i fare for å få deg en ubehagelig erfaring. Anonymkode: bc4ee...573
Anonym bruker Skrevet 19. mai #39 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (51 minutter siden): Selvfølgelig så finnes det de som får være hjemme av de grunnene hi nevner, å tro noe annet er bare rart. Anonymkode: d7f5f...881 Det finnes mange rare folk, men at det er så mange som hi later til å tro stemmer selvsagt ikke. Anonymkode: bc4ee...573
Anonym bruker Skrevet 19. mai #40 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det finnes mange rare folk, men at det er så mange som hi later til å tro stemmer selvsagt ikke. Anonymkode: bc4ee...573 Men det er jo noe annet enn å påstå at det umulig kan være sånn for noen. Anonymkode: d7f5f...881
Anonym bruker Skrevet 19. mai #41 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (7 minutter siden): Det finnes mange rare folk, men at det er så mange som hi later til å tro stemmer selvsagt ikke. Anonymkode: bc4ee...573 Jeg sa ikke at alle er det. Vi er nok uheldige som har såpass mange rundt oss, bare. Anonymkode: 9911f...b99
Anonym bruker Skrevet 19. mai #42 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jeg sa ikke at alle er det. Vi er nok uheldige som har såpass mange rundt oss, bare. Anonymkode: 9911f...b99 På hvilken måte lønner det seg å sluntre unna, som du skriver i overskriften? Anonymkode: bc4ee...573
Anonym bruker Skrevet 19. mai #43 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (2 minutter siden): På hvilken måte lønner det seg å sluntre unna, som du skriver i overskriften? Anonymkode: bc4ee...573 Det har ingen konsekvenser for de det gjelder. De får seg en deilig fridag hjemme i sola eller en tur til frisøren uten at noen reagerer. Og datteren min «krever» selvsagt det samme som vennene, noe som hun selvsagt ikke får, men som alltid ender i diskusjon. Jeg må bite meg i leppa for å ikke kalle vennene og foreldrene det ene og det andre når jeg VET de skulker. Anonymkode: 9911f...b99
Anonym bruker Skrevet 19. mai #44 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Det har ingen konsekvenser for de det gjelder. De får seg en deilig fridag hjemme i sola eller en tur til frisøren uten at noen reagerer. Og datteren min «krever» selvsagt det samme som vennene, noe som hun selvsagt ikke får, men som alltid ender i diskusjon. Jeg må bite meg i leppa for å ikke kalle vennene og foreldrene det ene og det andre når jeg VET de skulker. Anonymkode: 9911f...b99 Jeg nekter å tro at flesteparten av vennene får lov til å skulke uten konsekvenser, som sagt så vil hjelpeapparatet raskt bli koblet på ved høyt fravær. Jeg tror du lager problemet mye større enn det er. Anonymkode: bc4ee...573
Anonym bruker Skrevet 19. mai #45 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (6 minutter siden): Jeg nekter å tro at flesteparten av vennene får lov til å skulke uten konsekvenser, som sagt så vil hjelpeapparatet raskt bli koblet på ved høyt fravær. Jeg tror du lager problemet mye større enn det er. Anonymkode: bc4ee...573 Jeg sa aldri flesteparten? Isåfall har jeg uttrykt meg uklart. Beklager. Anonymkode: 9911f...b99
Anonym bruker Skrevet 19. mai #46 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (11 timer siden): Vi foreldre har alltid oppmuntret barna til å yte før de kan nyte, men nå faller alt i fisk pga andres late tenåringer. Hva ville dere gjort? Spiller ingen rolle for meg hva andre gjør og ikke gjør. Her i huset går vi på jobb og på skolen, bortsett fra når vi er syke og må holde sengen. Skulk er ikke akseptabelt og min oppgave, som voksen, er å skape selvstendige, produktive og virksomme mennesker som kan bidra og virke ute i samfunnet Anonymkode: 2c8cc...127
pele Skrevet 19. mai #47 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (9 timer siden): Selvsagt er det andre grunner til at de har fri enn at de får lov til være hjemme fordi de ikke gidder å møte på skolen. Som sagt så settes det inn ganske kraftig innsats ved mistanke om skulk og skolevegring. Hi virker jo ikke til å være påkoblet virkeligheten i det hele! Anonymkode: b5fc7...bd0 Eg kjenner ei som lar gutten vere heime etter leirhelg(trøtt) Heime når han har strammet strengen. Når det er skidager(somler seg ikkj til å låne/leige ski). Får game hele dagen.
Anonym bruker Skrevet 19. mai #48 Skrevet 19. mai 8 minutes ago, pele said: Eg kjenner ei som lar gutten vere heime etter leirhelg(trøtt) Heime når han har strammet strengen. Når det er skidager(somler seg ikkj til å låne/leige ski). Får game hele dagen. Sikker på at det ikke ligger noe mer bak, mobbing for eks? Anonymkode: a2302...538
pele Skrevet 20. mai #49 Skrevet 20. mai Anonym bruker skrev (8 timer siden): Sikker på at det ikke ligger noe mer bak, mobbing for eks? Anonymkode: a2302...538 Ganske sikker.
MissSaigon Skrevet 20. mai #50 Skrevet 20. mai Anonym bruker skrev (14 timer siden): Jeg sa aldri flesteparten? Isåfall har jeg uttrykt meg uklart. Beklager. Anonymkode: 9911f...b99 Du skriver "vennene", "de andre", "omringet av" osv, da er det lett å tro at du mener flesteparten. Så akkurat hvor mange av barna dine sine skolevenner er det som får være hjemme kun basert på at de ikke gidder skole? Her har du uansett en jobb å gjøre med dine egne barn, du kan ikke skylde på andre for deres mangel på ansvarsfølelse og innsats.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå