Anonym bruker Skrevet 19. mai #1 Skrevet 19. mai Så, hva mener dere om dette? Vi bor i et område med eneboliger, men sånn sett ganske mange eneboliger nær hverandre. I går satt jeg ute på min terrasse og slappet av med en bok da noen fra et hus litt bortenfor tydeligvis hadde tatt med seg radio og høyttalere ut og hadde volumet såpass høyt på at det var umulig å stenge det ute. Jeg har ikke noe imot litt lyder, som at noen klipper en plen, det er litt banking her og der i noen minutter, unger som ler og koser seg, eller voksne for den saks skyld, litt skal man regne med. Derimot synes jeg faktisk det er ugreit å ha musikk på høyttalere ute på terrassen, i hvert fall såpass høyt at alle rundt hører det godt, og i flere timer. Det går fint an å ha musikken på inne og døren åpen slik at man hører den selv, men at det er lite eller ingenting som siger videre, eller bruke hodetelefoner eller earbuds. Er det innafor å be naboer dempe musikken, eller er det en av de tingene man bare må akseptere? Dette er på dagtid, ikke om kvelden. Anonymkode: b3662...b36
MissSaigon Skrevet 19. mai #3 Skrevet 19. mai Man må nok akseptere det så lenge de holder seg innenfor tidspunktet man har lov å lage lyd, men det er likevel ikke greit. Spesielt nå som alle har mulighet til øretelefoner er det svært unødvendig.
Anonym bruker Skrevet 19. mai #4 Skrevet 19. mai Folk som anser det som sin soleklare rett å påtvinge andre egen musikk og lyd burde tvangssendes ut av tettbygde strøk. Anonymkode: 13f17...daf
Anonym bruker Skrevet 19. mai #5 Skrevet 19. mai Det er ikke ulovlig på noe vis. Men helt klart ufin oppførsel. Ikke langt fra her jeg bor er en lavblokk, jeg går ofte forbi den når jeg skal til skogen med bikkja. I 1.etg der bor det en godt voksen mann som sitter på balkongen/verandaen så fort sola viser deg, med radioen på NRK, kjempehøyt. Hele blokka må høre på hans radio når de er ute. Her er det en snakkis, flere har nevnt det, at sånn gjør man bare ikke. Så jeg er veldig på din side i dette. Det går jo an å si det til han, at han er i ferd med å bli gatas irritasjonsmoment, kanskje er han en type som bryr seg? Anonymkode: df4c7...a4d
Anonym bruker Skrevet 19. mai #6 Skrevet 19. mai Våre ene naboer er eller rettere sagt var sånn. De er ikke i jobb noen av dem og sitter ute når første solstråle kommer med musikk høyt på. I tillegg er gjerne den ene inne og den andre ute og de har lange lange samtaler med hverandre med skriking. Til slutt ga mannen beskjed. På en fin måte. Han jobber på hjemmekontor og det ble til slutt umulig å konsentrere seg. De har skjerpa seg veldig. Anonymkode: 3e6f0...7c8
Anonym bruker Skrevet 19. mai #8 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (21 minutter siden): Det må man godta. Anonymkode: 56aec...b11 Man bør ikke måtte godta det når det finnes en million ulike typer headset å velge i. Hvorfor påtvinge lyden sin på andre? Anonymkode: 13f17...daf
Anonym bruker Skrevet 19. mai #9 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (1 time siden): Man bør ikke måtte godta det når det finnes en million ulike typer headset å velge i. Hvorfor påtvinge lyden sin på andre? Anonymkode: 13f17...daf Fordi det er hyggeligere å høre musikk sammen. Headsett kan man bruke om man krever stillhet. Anonymkode: 56aec...b11
Anonym bruker Skrevet 19. mai #10 Skrevet 19. mai Jeg elsker å høre folk rundt meg. Barnesikring, motorsag, høytrykksspyler og gressklipper er velkommen hos meg alle dager i året. Men andres musikk gjør meg gal etter få minutter. Det er min store skrekk å få naboer som tar med høytalern ut. Har jeg på musikk når jeg jobber ute har jeg enten på headsett eller går noen meter unna høytaleren for å sjekket at det ikke høres utenfor tomta. Anonymkode: f33f4...81f
Anonym bruker Skrevet 19. mai #11 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (Akkurat nå): Barnesikring Barnesikring... pokkers autokorrektur. Anonymkode: f33f4...81f
Anonym bruker Skrevet 19. mai #12 Skrevet 19. mai Det er vel ikke ulovlig, men dårlig folkeskikk å påtvinge andre egen musikk. Anonymkode: fb54e...165
Anonym bruker Skrevet 19. mai #13 Skrevet 19. mai Man må finne seg i slikt men jeg synes det er drit ufint. Det er så enkelt å ta på hodetelefoner. Hvorfor må man ha høytaler og underholde alle? Anonymkode: c06ea...2ea
Anonym bruker Skrevet 19. mai #14 Skrevet 19. mai Anonym bruker skrev (3 timer siden): Fordi det er hyggeligere å høre musikk sammen. Headsett kan man bruke om man krever stillhet. Anonymkode: 56aec...b11 Nei. Ikke når de som er rundt deg ikke synes det er hyggelig å høre på musikk sammen. Sett dere inn eller bruk headset. Anonymkode: 13f17...daf
Anonym bruker Skrevet 19. mai #15 Skrevet 19. mai Du kan såklart be de om å dempe seg. Men så lenge det er på dagtid så gjør de (dessverre) ikke noe ulovlig Anonymkode: e2082...576
Anonym bruker Skrevet 19. mai #16 Skrevet 19. mai Barnet her vil ha med musikk ut på verandaen i fin været. Hadde besøk av noen venner, de er 9 år. Jeg sa nei. Blankt nei. Anonymkode: 6e0e0...4d3
Anonym bruker Skrevet 20. mai #17 Skrevet 20. mai Så lenge lyden er på et normalt nivå hvor man lett kan prate sammen uten å rope eller prate høyt, har jeg aldri tenkt over at musikk er et problem. Har en eldre nabo som ofte har musikk på og selv om vi har helt forskjellig musikksmak, syns jeg det er hyggelig og et sommertegn med musikken hans ute. Har vi besøk og sitter ute, tar han hensyn og unngår både musikk og annen støy, som gressklipping og høytrykksspyling. Anonymkode: d656f...cbb
Himmel og hav Skrevet 20. mai #18 Skrevet 20. mai Andres musikk er en plage. Jeg liker også å høre på musikk eller lydbok når jeg sitter i sola, men jeg har da folkeskikk nok til å ikke tro at naboene mine vil høre på det samme som meg og spiller veldig lavt eller med øreplugger. HI, det kan være at de ikke er klar over hvor langt lyden bærer, så det går fint an å be dem dempe slik at det ikke høres i hele nabolaget. Ellers hadde jeg en nabo da jeg bodde i lavblokk som spilte svensktoppar på verandaen hver dag, hele dagen. Både jeg og flere naboer ba han om å dempe eller bruke hodetelefoner. Han mente det bare var koselig med musikk i finværet. Han tok først poenget da han satte på svensktopp, jeg satte på opera, naboen under satte på techno, de ved siden av satt på rock osv. Han syntes jo ikke vår musikk var "koselig".
Anonym bruker Skrevet 20. mai #19 Skrevet 20. mai Jeg høres også ofte på musikk ute på min terrasse, og mine naboer får klage så mye de vil da jeg uansett ikke kommer til å rette meg etter dem. Jeg forholder meg til loven og så lenge jeg gjør det så gjør jeg hva jeg vil på min egen eiendom. Anonymkode: 811a6...781
Anonym bruker Skrevet 20. mai #20 Skrevet 20. mai Anonym bruker skrev (22 timer siden): Fordi det er hyggeligere å høre musikk sammen. Headsett kan man bruke om man krever stillhet. Anonymkode: 56aec...b11 Hyggelig for to, ulempe for 20 Anonymkode: d1c62...324
Anonym bruker Skrevet 20. mai #21 Skrevet 20. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg høres også ofte på musikk ute på min terrasse, og mine naboer får klage så mye de vil da jeg uansett ikke kommer til å rette meg etter dem. Jeg forholder meg til loven og så lenge jeg gjør det så gjør jeg hva jeg vil på min egen eiendom. Anonymkode: 811a6...781 Tipper pipa får en annen lyd den dagen naboene dine gjør noe som plager deg…egoist. Anonymkode: 4c10a...445
Himmel og hav Skrevet 20. mai #22 Skrevet 20. mai Anonym bruker skrev (2 timer siden): Jeg høres også ofte på musikk ute på min terrasse, og mine naboer får klage så mye de vil da jeg uansett ikke kommer til å rette meg etter dem. Jeg forholder meg til loven og så lenge jeg gjør det så gjør jeg hva jeg vil på min egen eiendom. Anonymkode: 811a6...781 Hvilken lov forholder du deg til? Både naboloven og lov om helligdagsfred sier noe om at du ikke kan utsette naboen for utilbørlig eller unødig støy. Så om du spiller så høyt/mye at naboene både hører det og klager, så er det ikke nødvendigvis sånn at du har retten på din side.
Anonym bruker Skrevet 20. mai #23 Skrevet 20. mai Anonym bruker skrev (23 timer siden): Fordi det er hyggeligere å høre musikk sammen. Headsett kan man bruke om man krever stillhet. Anonymkode: 56aec...b11 Det er superhyggelig og morsomt på silent disco, men det har du aldri prøvd? Anonymkode: 1dd7a...f0f
Anonym bruker Skrevet 20. mai #24 Skrevet 20. mai Anonym bruker skrev (18 minutter siden): Hyggelig for to, ulempe for 20 Anonymkode: d1c62...324 Eller hyggelig for hele familien og litt plagsomt for en. Anonymkode: 56aec...b11
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå