Gå til innhold

Hater planer som ligger langt fram i forveien

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg hater det.. og hater når det blir planlagt men også kommer helt an på.  Jeg glemmer ofte når det er ting langt i forveien som planer som skal skje innom 1 måned utenom om det er noe sikkelig selskap eller reise. Nå har samboer sagt at VI skal feire min/vår kompis sin bursdag hjemme hos oss første uka i juli! Det er jo så lenge til! Og i tillegg  til at han ikke spurte meg engang og bare sa rett ut til han at vi kan jo ha bursdagen hos oss isteden for det er nærmere selve byen.. da ble jo gubben sur når vi kom hjem og jeg sa at han burde ha snakket med meg i tomanndshånd.. jeg liker jo ikke å feste lenger engang.. som betyr at vi må da rydde før og rydde etter en fest.. jeg er kjempe glad i vennene mine men skulle ønske at det var en annen alternativ en at det skal bli hos oss. Men så liker jeg heller ikke at nå er vi på en måte «booket» til den dato fordi gubben måtte si ut.. 

Anonymkode: e7e8f...ebb

Fortsetter under...

Skrevet

Du store all verden. Episode nr 152 i serien problematiske bursdagsfeiringer. 

Hvis mannen din inviterer er festen hans ansvar. Og sett på en alarm hvis du har problem med å huske ting. 

Anonymkode: 25e2a...855

Skrevet

Kalender?

Anonymkode: 4df01...bf1

Skrevet

Alle telefoner har kalender app. Veldig lett å bruke. 

Anonymkode: 1331e...1cf

Skrevet

På min telefon og pc har jeg en funksjon, i Outlook, som kalles kalender. Denne gir meg oversikt over både kort- og langsiktige avtaler. Slike kalendere finnes i utallige former, som regel også i appene  en telefon er utstyrt med ved innkjøp. Anbefaler deg å prøve en slik. 

Anonymkode: abfc9...13b

Skrevet

Langt fram i forveien??? Mener du i fremtiden? 

Så sant du ikke er kraftig redusert med demens er det ikke vanskelig å legge planer noen måneder frem. Du har fått tips om å bruke kalender, det bør du ta til deg. 

Annonse

Skrevet

Du høres jo ut som et sjarmtroll. For voksne er det normalt å planlegge ting et halv til et år i forveien, særlig store ting om bursdager og reiser. Da bruker man en kalender til å holde styr på ting. Og i jobben er det jo også vanlig med avtaler langt frem tid. Første uka i juli er ikke lenge til. Men om du synes det så er jo det fint - da rekker du å rydde til feiringen i alle fall.

Det er jo ikke rettferdig heller at du skal bruke mannen din som kalender?

Anonymkode: 9c7ed...811

Skrevet

Jeg er enig med de andre om å planlegge framover, bruk kalenderen på mobilen din. 

Ellers er jeg faktisk enig med deg angående festen i seg selv. Han burde avklart med deg først, spesielt hvis han vet at du ikke liker fester. Det er ikke urimelig å forvente at man spør den man bor sammen med på forhånd om det er greit at en inviterer til besøk eller fest. Når man bor sammen er det begge sitt hjem, og da bør man være enige om slike ting. Akkurat denne gangen er det gjort, men da foreslår jeg at du prøver å ta et steg tilbake og la mannen din ta ansvaret. Du kan selvfølgelig hjelpe til, men la han organisere og planlegge. 

Anonymkode: 92666...d69

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...