Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:12 #1 Skrevet søndag kl 21:12 Her er det leger, psykiatere, psykologer og politi som troner. Anonymkode: 6b141...a6b
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:19 #2 Skrevet søndag kl 21:19 Alle er vi små og nødvendige tannhjul i det store samfunnsmaskineriet. Alle er viktige. Men klart - stortingspresident eller høyesterettsjustitiarius ... Er liksom ikke alle forunt, det. Anonymkode: 1a1a7...483
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:20 #3 Skrevet søndag kl 21:20 Ingen eller alle Jeg setter ikke status på arbeidsplass eller posisjon. Det som betyr noe er om du er snill og grei. Alle jobber trengs, så alle viktige Kanskje bortsett fra noen influensere. Mange av dem påvirker unge negativt og gir dem dårlig selvbilde for å pushe på dem produkter eller medisinske handlinger. Dekker kanskje inn under at dette ikke er spesielt greit eller snilt. Anonymkode: 1904c...4ac
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:28 #4 Skrevet søndag kl 21:28 Trenere. Dvs, ikke de som trener toppidrettsutøvere, men de som trener bredde. All respekt til de som orker å holde på med dette, mange gjør jo dette i tillegg til full jobb. Så kommer lærere også høyt opp på listen. Herregud for en jobb de fleste gjør! Også får de mest bare dritt igjen både fra ledelse, foreldre og elever... Ellers rangerer jeg ikke så voldsomt. Alle jobber trengs, om du er leder eller vasker gulv. Sier som den over her, så lenge du er snill og grei er det det som betyr noe 😊 Anonymkode: 31ed0...c7e
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:37 #5 Skrevet søndag kl 21:37 Alle som jobber. Absolutt alle som står opp over dag og går på jobb både liten og stor jobb. Enkelt og greit. Anonymkode: ca06c...c48
Anonym bruker Skrevet søndag kl 21:42 #6 Skrevet søndag kl 21:42 Renholdere, renovasjonsarbeidere, barnehageansatte. Anonymkode: 1f65b...e1c
Anonym bruker Skrevet søndag kl 22:17 #7 Skrevet søndag kl 22:17 Hos meg? Som i min mening? Da er det redningspersonell. Tenk å gå på jobb hver dag og vite at du antagelig kommer til å være til stede når mennesker får endret livet sitt. Anonymkode: 2742d...fb7
Anonym bruker Skrevet søndag kl 22:24 #8 Skrevet søndag kl 22:24 Status? Altså, leger er veldig viktige. Men har opplevd forskjellige leger av ulik kvalitet. I nabobyen trappet de ned på rengjøringspersonale på skoler, det ble et salig kaos på bare ett par dager. Så de er viktige. Hva med meg? Jeg er ufør, pga en idiot i trafikken. Jeg kan ikke jobbe, for jeg for syk. Hodeskader. Er ikke jeg viktig? Det jeg kan gjøre, er å være et medmenneske, hjelpe der jeg kan, lære barna mine i å bli fornuftige mennesker som viser empati, gi dem arbeidsmoral, lære dem forskjell på rett og galt. Vi må samarbeide. Alle er viktige, spør du meg. Kunne aldri falle meg inn å rangere folk. Anonymkode: b6348...498
Anonym bruker Skrevet søndag kl 23:12 #9 Skrevet søndag kl 23:12 Anonym bruker skrev (48 minutter siden): Status? Altså, leger er veldig viktige. Men har opplevd forskjellige leger av ulik kvalitet. I nabobyen trappet de ned på rengjøringspersonale på skoler, det ble et salig kaos på bare ett par dager. Så de er viktige. Hva med meg? Jeg er ufør, pga en idiot i trafikken. Jeg kan ikke jobbe, for jeg for syk. Hodeskader. Er ikke jeg viktig? Det jeg kan gjøre, er å være et medmenneske, hjelpe der jeg kan, lære barna mine i å bli fornuftige mennesker som viser empati, gi dem arbeidsmoral, lære dem forskjell på rett og galt. Vi må samarbeide. Alle er viktige, spør du meg. Kunne aldri falle meg inn å rangere folk. Anonymkode: b6348...498 Man rangerer ikke folk om man rangerer yrker. Anonymkode: 2742d...fb7
Anonym bruker Skrevet i går, 06:00 #10 Skrevet i går, 06:00 Jeg tenker at de aller fleste yrker er viktige i det tannhjul samfunnet er, det er veldig mange vi hadde stoppet opp uten. I hverdagen min er renholdere, søppeltømmere og ansatte i dagligvarehandelen viktig for at hverdagen skal svive greit Men de siste månedene har også rørlegger og bilmekaniker vært yrkesgrupper som har forhindret full stopp og problemer for meg. Men de jeg virkelig beundrer for å ha et voldsomt engasjement i yrker jeg overhodet ikke hadde holdt ut i selv er helsefagarbeidere på sykehjemmet og lærere på ungdomsskolen. Har svigerfar på sykehjem og barn i 8. og 10.klasse så ser deres utfordringer i hverdagen hele tiden. De fortjener gullstjerne i mine øyne. Anonymkode: 3d40d...de0
Anonym bruker Skrevet i går, 06:24 #11 Skrevet i går, 06:24 Anonym bruker skrev (8 timer siden): Alle som jobber. Absolutt alle som står opp over dag og går på jobb både liten og stor jobb. Enkelt og greit. Anonymkode: ca06c...c48 Dette. Alle flinke folk som holder hjulene i gang 👏🏻 Anonymkode: 434e0...e8c
Anonym bruker Skrevet i går, 07:24 #12 Skrevet i går, 07:24 Vet du, jeg synes faktisk det er litt vanskelig å svare på. Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg synes de aller fleste yrker er viktige, og at jeg også fra et rent menneskelig perspektiv ikke synes hverken mer eller mindre om en kirurg, renholdsarbeider, ufør eller noen andre. Alle mennesker har verdi, alle som jobber bidrar med noe. Samtidig er det vanskelig å unngå å føle noe mer respekt for enkelte yrker enn andre, fordi det unektelig krever mye mer på flere måter å utføre et bestemt arbeid enn et annet. Det ER vesentlig mye mer arbeid både bak og med å være for eksempel kardiolog enn butikkmedarbeider. Den ene krever først en stor innsats fra videregående for å i det hele tatt komme inn på medisinstudiet, deretter et enormt tøft og langt studie, praksis og til slutt et yrke hvor man bokstavelig talt står med andres hjerte mellom hendene - klart det står respekt av all innsatsen bak og alt ansvaret man har. Jeg har selv jobbet både som renholdsarbeider og butikkmedarbeider, ved siden av studiene, og det er kjempeviktige jobber. Samfunnet stopper opp uten dem. Men de krever ikke en lang utdanning, og det er sånn sett lite ansvar i hverdagen, det er jo en grunn til at uerfarne ungdommer kan få disse jobbene. Litt langt svar, men det handler om at det går an å både oppriktig føle at alle er viktige og trengs for at samfunnet skal gå rundt, men at noen yrker uten tvil er mer krevende enn andre og at man derfor kanskje kjenner på litt mer respekt for all innsatsen bak og ansvaret de har likevel. Anonymkode: dff24...fa2
Anonym bruker Skrevet i går, 09:57 #14 Skrevet i går, 09:57 For meg har ingen jobber høyere status enn andre. Bortsett fra parkeringsvakter, lavere i status kommer man ikke🤣 Anonymkode: 391d6...c89
Anonym bruker Skrevet i går, 10:02 #15 Skrevet i går, 10:02 Det er klart at noen jobber har mer status enn andre, men som hun ene andre sier, en jobb som har en krevende hverdag, der du står med andres liv mellom hendene, er det jeg setter høyest. Jeg rangerer bloggere langt nede. Og eiendomsmeglere. Andre jeg oppfatter som kun i jobb for egen profitt, likeså. Anonymkode: 44705...e97
Anonym bruker Skrevet i går, 10:24 #16 Skrevet i går, 10:24 Anonym bruker skrev (27 minutter siden): For meg har ingen jobber høyere status enn andre. Bortsett fra parkeringsvakter, lavere i status kommer man ikke🤣 Anonymkode: 391d6...c89 Parkeringsvakter trengs så absolutt. Uten dem parkerer folk som idioter. Anonymkode: 6bd26...caf
Anonym bruker Skrevet i går, 11:15 #17 Skrevet i går, 11:15 Listen min er sånn: Alle yrker har lik topplassering unntatt eiendomsmeglere og nederst på listen er influensere. Anonymkode: 529b5...6d9
Anonym bruker Skrevet i går, 11:58 #18 Skrevet i går, 11:58 Anonym bruker skrev (1 time siden): For meg har ingen jobber høyere status enn andre. Bortsett fra parkeringsvakter, lavere i status kommer man ikke🤣 Anonymkode: 391d6...c89 For meg er det uforståelig at du mener at bloggere/influensere er høyere i status enn parkeringsvakter. Anonymkode: 1495f...5da
Anonym bruker Skrevet i går, 12:00 #19 Skrevet i går, 12:00 Ser influenser blir nevnt et par ganger som nederst. For meg står det ganske høyt med tanke på hvor mye penger de bidrar med til felleskassa. De tjener ofte svært godt og betaler mye i skatt. Altfor mange sitter og ikke bidrar overhodet, koster staten enorme summer hvert år. Vil heller ha Norge fullt av influensere enn uføre 🤭 Anonymkode: 434e0...e8c
Anonym bruker Skrevet i går, 12:14 #20 Skrevet i går, 12:14 Folk som går på jobb hver dag og gjør jobben sin dag ut og dag inn. Vi er alle biter i et økosystem. Fasade redder ingen. Hardt arbeid derimot.. Anonymkode: ef828...db3
Anonym bruker Skrevet i går, 12:19 #21 Skrevet i går, 12:19 Anonym bruker skrev (3 minutter siden): Folk som går på jobb hver dag og gjør jobben sin dag ut og dag inn. Vi er alle biter i et økosystem. Fasade redder ingen. Hardt arbeid derimot.. Anonymkode: ef828...db3 Dette! Alle som bidrar er viktige! Men om jeg måtte velge så tror jeg faktisk helsepersonell på nyfødtintensiv er den jobben jeg aldri noensinne kunne klart å hatt. Anonymkode: 77693...bbf
Anonym bruker Skrevet i går, 13:35 #22 Skrevet i går, 13:35 Det første som slår med er bønder og leger. Anonymkode: f4e2f...733
Anonym bruker Skrevet i går, 17:07 #23 Skrevet i går, 17:07 Jeg syns ingen yrkes grupper har høyere status enn andre, om man så er direktør for Statoil, eller vasker doen min på jobb. Man har behov for begge yrkesgrupper. Det jeg syns gir status er de som brenner for yrket sitt og gir det lille ekstra, og ledere som virkelig ser sine ansatte og gjør det de kan for at den ansatte skal ha det bra på jobb. Anonymkode: ad6ce...7c1
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #24 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (9 timer siden): For meg er det uforståelig at du mener at bloggere/influensere er høyere i status enn parkeringsvakter. Anonymkode: 1495f...5da For meg er ingen lavere enn parkeringsvakter. Bortsatt fra dem så ser jeg verken ned eller opp til noen yrker inkludert bloggere og influensere Anonymkode: 391d6...c89
Anonym bruker Skrevet 23 timer siden #25 Skrevet 23 timer siden Anonym bruker skrev (9 timer siden): Folk som går på jobb hver dag og gjør jobben sin dag ut og dag inn. Vi er alle biter i et økosystem. Fasade redder ingen. Hardt arbeid derimot.. Anonymkode: ef828...db3 Det sa Pol Pot også .. Anonymkode: 391d6...c89
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå