Gå til innhold

Tannregulering

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mye betalte du for barnets tannregulering, hvilken refusjon fikk barnet? Fikk søsken rimeligere pris? Takk :) 

Anonymkode: a50fd...198

Fortsetter under...

Skrevet

Mellom 20 og 25.000. Hadde regulering i nesten 2 år. Husker ikke hvor mye vi fikk dekket.

De gir søskenrabatt, men her trengte ikke nr to regulering så usikker på hvor høy den er.

Anonymkode: 6c59d...33a

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Mellom 20 og 25.000. Hadde regulering i nesten 2 år. Husker ikke hvor mye vi fikk dekket.

De gir søskenrabatt, men her trengte ikke nr to regulering så usikker på hvor høy den er.

Takk :) Mistenker at nr 2 og 3 også trenger, så håper på litt rabatt 🤞🏻😅

Skrevet

Med søskenrabatt og 75 % refusjon kommer det hele på rundt 20’ for yngste. 

Anonymkode: 164f6...cee

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 minutter siden):

Det var ikke så verst, takk :) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Det var ikke så verst, takk :) 

Det kommer helt an på hvor stort behov det er for regulering. Ene barnet mitt fikk 90 % refusjon pga medisinsk behov mens et annet fikk ‘bare’ 50 % siden det kun var kosmetisk (tenna på tørk). Yngste har kraftig overbitt og for lite plass til alle tennene. Tre barn og tre forskjellige utfordringer 😅

Annonse

Skrevet

Husker ikke hvor mye refusjon vi fikk,  men totalt ble det ca 27.000,- å betale. 

Regulering på i ca 1,5 år, så noe etterbehandling.  Ikke ferdig enda, så vet ikke hvor lang tid det tar. 

Her er rabatt for søsken, men siden eldste ikke hadde Regulering fikk vi selvfølgelig ikke det 🙃

Anonymkode: 5c76d...57a

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Det spørs vel hva som må gjøres, er vel ikke fastpris på regulering? 😊

Anonymkode: 594ac...94f

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 minutter siden):

Selvsagt kommer det an på hva som skal gjøres, ingen har da antydet at det er fastpris.

Jeg svarte på hi sitt spørsmål, og hvis du klarer å lese litt videre så svarer jeg mer utfyllende like under mitt første svar. 

Skrevet

Hvor holder du til? Prisen avhenger vel også noe av hvor mange stramminger/justeringer som må til, og om man må ha både oppe og nede. Ikke alltid man vet det i starten. Det slipper man jo normalt unna i stor utstrekning, dersom man velger "aligners" (hos noen som virkelig kan dette). Da er det litt enklere å vite på forhånd hva prisen blir tror jeg.

Anonymkode: 7cb1f...e71

Skrevet
Anonym bruker skrev (16 minutter siden):

Tannlegen gir et ca estimat, f.eks at reguleringen vil sitte på i ca 2 år og koste ca 29.000.

Men hvor mye det koster, hvor lenge behandlingen varer og hvor mye som blir dekket er individuelt ja.

Det er forskjell på å ha en alvorlig bittfeil som på sikt vil gi hodepine og nedslitte tenner fordi over og undertegnet treffer hverandre feil, og å ha en hjørenetann litt langt opp så den nå dras ned med regulering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...