Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet at 17. mai er en høytidsdag, ikke en helligdag så det er lov å klippe plenen på 17. mai.

Hvordan hadde dere reagert dersom dere satt hos noen, flere folk var samlet til 17. mai grilling, og naboen hadde begynt å klippe plenen?
Det skjedde når vi var på 17. mai grilling i går.
Vi sa ikke i fra, men tanker i ettertid at vi burde ha gjort det.

Anonymkode: 59716...f47

Fortsetter under...

Skrevet

Jeg vet faktisk ikke. Det er jo som du sier lovlig, så hva skal man egentlig si. 

Men det er åpenbart ufint å gjøre det på en slik dag da man nesten må forvente at folk har selskap i hagene sine 

Anonymkode: 4834c...235

Skrevet

Jeg tenker at det ikke er greit. Mest for å ikke forstyrre naboer som feirer 17 Mai

Anonymkode: cecdc...9a9

Skrevet

Jeg tenker at om du klipper en liten gressflekk og det tar 15 minutter, fordi du ikke rakk det dagen før, så må det være greit nok. Såpass må man tåle. Om du klipper flere  mål plen med en bråkete klipper bør du ha en veldig god grunn om naboen har selskap.

Anonymkode: f3334...96b

Skrevet

Herregud. Menneskearten går baklengs ut av sivilisasjonen.

Anonymkode: 37f72...118

Skrevet

Det er så vulgært at det ikke ville være vits i å si noe.

Annonse

Skrevet

Jeg tenker at det er veldig harry, å demonstrere mot en festdag på den måten er bare kleint.

Men hvor lag tid kan det ta, jeg hadde ikke giddet ødelegge min gode stemning med å krangle med naboen.

Hadde sagt til gjestene mine at jeg dessverre har en nabo fullstendig blottet for fintfølelse som lever helt i sin egen boble så det bare overser vi og lar han gjøre seg ferdig.

Anonymkode: c12bf...717

Skrevet

Nei! Ikke klippe plenen på 17.mai!

Anonymkode: 903bd...22f

Skrevet

Jeg så en robotklipper som gikk 17. mai. Den var jo helt stille så det må være greit.

Tenker at det er ufint å gjøre ting som bråker/generer andre på 17. mai. Men det er det jo mange som gjør på andre måter også 😅(🍾🍷🍻💃🏻)

så jeg tenker at uansett hva det gjelder, bør man ta hensyn til andre og ikke oppføre seg bråkete og hensynsløst 

Anonymkode: 8a547...1cd

Skrevet

Jeg tenker at om dere hadde prøve å si fra, hadde personen antagelig brukt enda lengre tid på trass. Hvis man først klippet gresset på 17.mai er det bare for å irritere naboene og da oppnår man ikke noe annet enn dårlig stemning hvis man sier fra. 

Anonymkode: 02747...12c

Skrevet (endret)

17.mai er den dagen i året man virkelig ikke klipper plen eller henger ut klesvask på snora.

Endret av prekæs
Skrevet
prekæs skrev (21 minutter siden):

17.mai er den dagen i året man virkelig ikke klipper plen eller henger ut klesvask på snora.

Er med på at man lar være å klippe plen og hekk samt trefelling og annet som genererer støy på 17. mai, men har større problemer med å forstå hvorfor der plager folk om jeg tørker klær utendørs den dagen?

Det kommer kanskje an på hvordan man bor, men ingen kunne se at jeg hadde et tørkestativ stående på terrassen...

Skrevet

Det er så irriterende at det er lov til å støye på høytidsdag! Vi hadde gjester på 17.mai, og vi måtte bare trekke oss inn til tross for over 20 grader og sol. Nærmeste nabo fant ut at han skulle bruke motorsagen hele formiddagen, så vi hørte ikke oss selv tenkte en gang. Ettermiddagen var det høytrykksspyling, boring og saging. 

Anonymkode: f23dd...a8c

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...