Gå til innhold

Hvor mye koster det å printe ut et ark?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synger i et kor der vi må printe våre egne noter eller bruke pad. Ikke alle har printer og ikke alle gidder å dra til et sted de kan printe. Jeg har printer hjemme og nå har jeg fått spørsmål av tre andre om jeg kan printe noter til dem også. De sier at de vil betale, men jeg aner jo ikke hva jeg skal ta. Jeg har aldri regnet på hvor lenge toner varer, men den er jo svindyr, så det er jo ikke gratis å printe for meg heller. Hadde det vært snakk om et ark eller to i ny og ne hadde jeg selvfølgelig ikke tatt i mot noe, men ofte er det noter på både 15 og 20 sider og i løpet av et år kan det bli veldig mange sider. Biblioteket tar 3,- pr. ark, men jeg vet ikke om det er en pris som er beregnet etter hva det koster eller om de tjener noe på det. Noen som vet?

Anonymkode: 2b419...35f

Fortsetter under...

Skrevet

Det kommer helt an på hvilken type printer du har og om det er farger eller s/h utskrift, samt hvilke type ark du har.

På pakken på toneren til printeren din står det hvor mange at den skal dekke, del prisen på toner på det antall.
Regn ut hva du betaler per ark.
Lagg de 2 summene sammen

Anonymkode: cae16...6d2

Skrevet
Anonym bruker skrev (5 timer siden):

Jeg synger i et kor der vi må printe våre egne noter eller bruke pad. Ikke alle har printer og ikke alle gidder å dra til et sted de kan printe. Jeg har printer hjemme og nå har jeg fått spørsmål av tre andre om jeg kan printe noter til dem også. De sier at de vil betale, men jeg aner jo ikke hva jeg skal ta. Jeg har aldri regnet på hvor lenge toner varer, men den er jo svindyr, så det er jo ikke gratis å printe for meg heller. Hadde det vært snakk om et ark eller to i ny og ne hadde jeg selvfølgelig ikke tatt i mot noe, men ofte er det noter på både 15 og 20 sider og i løpet av et år kan det bli veldig mange sider. Biblioteket tar 3,- pr. ark, men jeg vet ikke om det er en pris som er beregnet etter hva det koster eller om de tjener noe på det. Noen som vet?

Anonymkode: 2b419...35f

Men kan de ikke bare fikse det selv på biblioteket da? 
Eller bare ha det på ipad/telefon?

Synes det er dårlig gjort av de å spør deg, da det blir så mye..

Anonymkode: 278ad...204

Skrevet

Som regel er det vel forbudt å kopiere noter? Hva straffen er vet jeg ikke.

Anonymkode: ad06b...e06

Skrevet
Anonym bruker skrev (8 timer siden):

Som regel er det vel forbudt å kopiere noter? Hva straffen er vet jeg ikke.

Anonymkode: ad06b...e06

Det er ikke forbudt! Det er forbudt å kopiere for å selge videre, men når kor/korps har kjøpt notene fra levereandør, og de betaler Tono-avgift på konserter, så kan de kopiere til eget bruk så mye de trenger!

Anonymkode: 17d25...bc6

Skrevet

Hva med en fastpris på 50 kroner gangen?

Anonymkode: 00686...4f4

Annonse

Skrevet

Jeg synger også i kor og har blitt spurt om å printe noter. Jeg svarte nei. Jeg synes at de uten printer kan skaffe seg en selv eller gå til biblioteket og betale for det der. Du får en printer for noen få hundrelapper på finn. Det er ufint å regne med at andre kan printe for seg. Det sliter mye på din printer, tar mye tid og du må styre med å bytte toner oftere enn nødvendig.

Anonymkode: ce94e...d7f

Skrevet
Anonym bruker skrev (12 minutter siden):

Jeg synger også i kor og har blitt spurt om å printe noter. Jeg svarte nei. Jeg synes at de uten printer kan skaffe seg en selv eller gå til biblioteket og betale for det der. Du får en printer for noen få hundrelapper på finn. Det er ufint å regne med at andre kan printe for seg. Det sliter mye på din printer, tar mye tid og du må styre med å bytte toner oftere enn nødvendig.

Anonymkode: ce94e...d7f

Så sært av deg.

Anonymkode: 74013...cff

Skrevet
Anonym bruker skrev (30 minutter siden):

Så sært av deg.

Nei, det er ikke sært.

Anonymkode: 060df...c8b

Skrevet
Anonym bruker skrev (37 minutter siden):

Så sært av deg.

Hvorfor er det svært?

Anonymkode: ba7d8...d84

Skrevet
Anonym bruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor er det svært?

*Sært

Skrevet

På biblioteket i Bergen tar de 5kr arket. Blekk er dyrt så hadde nok lagt meg på prisen det koster på biblioteket der du bor. 

Anonymkode: 0d2f0...026

Skrevet

Jeg hadde heller foreslått at koret spleiset på en skriver og utgiftene til bruk av den, så kan dirigent eller en eller to med ansvar i koret ta jobben med å kopiere noter til alle. Mindre mas, mindre stress, mer forutsigbart.

Anonymkode: 0ef43...546

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...