GÃ¥ til innhold

Tror katten er gravid🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 minutter siden):

Jeg tror hun er såpass på vei at jeg velger å ikke gjøre det. Fullfører dette, kostnader kommer uansett. Det siste jeg er bekymret for er hvilket hjem de kommer til. Her i min kommune er en dyrebeskyttelse veldig på for å gi de et godt hjem om ikke jeg gjør. Beholder en selv, pluss en bror som er villig til å ta imot. 

Anonymkode: c4f92...f99

Du er ikke bekymret for hvilke hjem de kommer til? Ta nå ansvar for å finne nye gode hjem til kattene selv. Ikke utnytt en overbelastet dyrevernsorganisasjon til det.

Anonymkode: 252f8...86b

Skrevet
Anonym bruker skrev (14 minutter siden):

Jeg tror hun er såpass på vei at jeg velger å ikke gjøre det. Fullfører dette, kostnader kommer uansett. Det siste jeg er bekymret for er hvilket hjem de kommer til. Her i min kommune er en dyrebeskyttelse veldig på for å gi de et godt hjem om ikke jeg gjør. Beholder en selv, pluss en bror som er villig til å ta imot. 

Du skal beholde en selv når du ikke har råd til å ha en katt? Tror du det blir billigere når det er to katter du må sterilisere/kastrere? Håper virkelig ikke katten din er gravid, er ikke bekymret for hvilke hjem de kommer til? Du er virkelig ikke skikket til å ha dyr!

Anonymkode: 7bbf1...20a

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Du tenker at det er smart å anskaffe seg enda et dyr du ikke har råd til? 

Sorry, men du er virkelig både dum og slem!

Anonymkode: 12aa2...81d

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

Du tenker at det er smart å anskaffe seg enda et dyr du ikke har råd til? 

Sorry, men du er virkelig både dum og slem!

Må da beholde om ingen kan ha den siste. Det var det jeg skrev! Skrive stygt til folk, det kan du, nett troll! Ikke rart det er mobbing og utfrysning 😳

Skrevet
Anonym bruker skrev (7 timer siden):

men du er virkelig både dum og slem!

🤯

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 minutt siden):

Må da beholde om ingen kan ha den siste. Det var det jeg skrev! Skrive stygt til folk, det kan du, nett troll! Ikke rart det er mobbing og utfrysning 😳

Du har ikke råd til å ta deg av den katten du alt har anskaffet deg, hvor lurt er det da å få flere? Og hva hvis det kommer mange unger? Skal du beholde alle?

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Hvordan vet du at det kun er "den siste" du ikke finner hjem til? Vet du hvor mange unger det kan komme i ett kull?

Skrevet
MissSaigon skrev (2 timer siden):

Hvordan vet du at det kun er "den siste" du ikke finner hjem til? Vet du hvor mange unger det kan komme i ett kull?

Mellom 3 og 5 er vanlig. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (10 minutter siden):

Mellom 3 og 5 er vanlig. 

Ja. Hva gjør du om du får fem kattunger? Og vanlig betyr at det også kan komme fler.

Jeg skjønner at du har bestemt deg for at det er koselig med kattunger, men jeg håper at du besinner deg og ikke skaffer deg flere dyr enn du har ressurser til å ta vare på! 

Skrevet

TS, du kan ta reservasjonsgebyr for kattungene så snart du har funnet eiere til dem. Da får du penger til både kattungemat og sterilisering av mor lenge før de har blitt tolv uker.

Og det kan umulig være vanskelig å finne noen som vil ha dem. Hvis du kikker på finn, ser du at det stort sett er rasekattunger som ligger der, så vil man ha en korthåret huskatt er det ikke lett å få tak i.

Anonymkode: bfa0a...49e

Skrevet
MissSaigon skrev (17 timer siden):

Ja. Hva gjør du om du får fem kattunger? Og vanlig betyr at det også kan komme fler.

Jeg skjønner at du har bestemt deg for at det er koselig med kattunger, men jeg håper at du besinner deg og ikke skaffer deg flere dyr enn du har ressurser til å ta vare på! 

Fem kattunger? Om hun så får ti, så vedder jeg på at det blir venteliste av folk som ønsker seg ei vanlig katt! Det er faktisk helt umulig å få tak i en vanlig kattunge i dag, fra et vanlig hjem. Min søster har vært på jakt etter kattunge i lang tid, men finner INGEN i rimelig avstand til en vettug pris. 

Anonymkode: 867b0...972

Skrevet

Hvis katten skal ha kattunger er det jo ikke så mye å gjøre med det. Bare å legge ut på Facebook, finn osv leveringsklare kattunger til den uken de kan gies bort .

vi har hatt kattunger vi også når vi hadde katt. 

Anonymkode: be9ea...2ad

Skrevet

De fleste katter får normalt 3-5 kattunger. 

Anonymkode: be9ea...2ad

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Fem kattunger? Om hun så får ti, så vedder jeg på at det blir venteliste av folk som ønsker seg ei vanlig katt! Det er faktisk helt umulig å få tak i en vanlig kattunge i dag, fra et vanlig hjem. Min søster har vært på jakt etter kattunge i lang tid, men finner INGEN i rimelig avstand til en vettug pris. 

Men det er vel en sjans å ta når man ikke har råd til den katten man allerede har? Men om skaden er skjedd så får man jo håpe at det er lik situasjon der hi bor, for i min by er det stadig annonser fra folk som har kattunger å gi bort. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (9 timer siden):

Hvor bor dere som ikke får tak i kattunger? Bare litt nysgjerrig.

Tittet på Finn nå, og her i Agder ligger det kjempemange. En god del på Gis bort, veldig mange koster mellom 250 og 700 kr, de fleste 3-400 kr. 

Når de gis bort eller selges såpass billig kan ihvertfall ikke hi regne med å tjene penger til sterilisering på dem, utgiftene ved å ha de i 12 uker er høyere enn det de selges for.

Anonymkode: 25d54...cd8

Skrevet
Anonym bruker skrev (22 minutter siden):

Hvor bor dere som ikke får tak i kattunger? Bare litt nysgjerrig.

Tittet på Finn nå, og her i Agder ligger det kjempemange. En god del på Gis bort, veldig mange koster mellom 250 og 700 kr, de fleste 3-400 kr. 

Når de gis bort eller selges såpass billig kan ihvertfall ikke hi regne med å tjene penger til sterilisering på dem, utgiftene ved å ha de i 12 uker er høyere enn det de selges for.

Anonymkode: 25d54...cd8

I Akershus i mitt tilfelle. Jeg har ikke forsøkt å skaffe katt selv, men jeg har flere venner og kolleger som har måttet lete lenge. Det finnes noen, men de går fort, så du må være heldig og gjøre godt inntrykk på katteeieren.

Anonymkode: bfa0a...49e

Skrevet

Ble nysgjerrig og sjekket på Finn. Fant INGEN i Nordland.  Kun rasekatt til 10.000 og mer. Mulig det finnes grupper på FB, men har i allefall ikke sett noen på de kjøp/salg gruppene jeg er med i i området. 

Skulle tro det var mulig å bli kvitt vanlige katter rimelig enkelt ja! 

Anonymkode: 91cc2...f8f

Skrevet
Anonym bruker skrev (13 timer siden):

Ble nysgjerrig og sjekket på Finn. Fant INGEN i Nordland.  Kun rasekatt til 10.000 og mer. Mulig det finnes grupper på FB, men har i allefall ikke sett noen på de kjøp/salg gruppene jeg er med i i området. 

Skulle tro det var mulig å bli kvitt vanlige katter rimelig enkelt ja! 

Anonymkode: 91cc2...f8f

Vest agder- sør/østlandet er det mer kattunger vil jeg tro. Kjenner på sidene nå at det buler ut, så nødt å være kattunger på vei. 

Skrevet

Her jeg bor legges kattunger ut for 2-3000. Helt vanlige huskattunger. Ingen som gis bort, og det var slett ikke mange på Finn. 

Anonymkode: 736ae...36e

Skrevet

I hele Troms fylke er det 5 tilgjengelige kattunger, pris 4500 - 5000, og mange har lagret annonsene. Så helt umulig å finne en vanlig kattunge som gis bort eller edruelig pris.

Skrevet

I Finnmark er det faktisk NULL!

Skrevet

Her me bur er det ingen kattunger dom gis bort eller som er vanlig huskatt som selges .

Må faktisk kjøre endel timer for å få tak i . 

Vestlandet

Anonymkode: 59f26...c0c

Skrevet
Anonym bruker skrev (4 timer siden):

Her jeg bor legges kattunger ut for 2-3000. Helt vanlige huskattunger. Ingen som gis bort, og det var slett ikke mange på Finn. 

Anonymkode: 736ae...36e

Jeg kan vel legge ut for 2000,- stk? Ingen rase katt. Spent på hvordan far i bildet ser ut da. Det er jo stas med kattunger, men fy så mye jobb også. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...