Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:48 #26 Skrevet søndag kl 19:48 Anonym bruker skrev (25 minutter siden): Man KAN sterilisere og da abortere kattungene om man vil det. Men å ha kattunger er ikke noe stress, tvert imot veldig gøy. Og det er virkelig ikke lett å finne "vanlige" kattunger, fra vanlige hjem. Disse kattungene fra ulike organisasjoner er jo som sagt verre å få tak i enn å adoptere en unge!! Disse tullete småjentene som driver disse organisasjonene, virker som om de tror de er skikkelige maktpersoner, og driver harde "forhandlinger" før man får "adoptere" (bare ordet er jo helt latterlig). Og ikke bare det: her i byen hentet de tilbake en katt fordi eier bodde for nærme en vei!!! Stort avisoppslag, for dette er selvsagt ikke lov. Dyr er en vare som kjøper har full råderett over, selvsagt! Anonymkode: 867b0...972 Jøss, høres jo spesielt ut. Jeg har veldig god erfaring med Kattehjelpen Agder. Har adoptert to katter derfra selv og kjenner flere andre som har adoptert derfra. Helt normale voksne folk som driver det, og eneste kravet de har er at katten må få være utekatt. De har ingen tro på å sperre vanlige huskatter inne, de må få gå fritt. Anonymkode: 25d54...cd8
Anonym bruker Skrevet søndag kl 19:52 #27 Skrevet søndag kl 19:52 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Jøss, høres jo spesielt ut. Jeg har veldig god erfaring med Kattehjelpen Agder. Har adoptert to katter derfra selv og kjenner flere andre som har adoptert derfra. Helt normale voksne folk som driver det, og eneste kravet de har er at katten må få være utekatt. De har ingen tro på å sperre vanlige huskatter inne, de må få gå fritt. Anonymkode: 25d54...cd8 Vet noen noe om det er mulig med sterilisering av en drektig katt? Evt hvor langt ut i svangerskapet det ikke er mulig? Bryst knottene er litt lengre ut. Ikke såre. Anonymkode: c4f92...f99
Anonym bruker Skrevet søndag kl 20:25 #28 Skrevet søndag kl 20:25 Synst ikkje du skal sterilisere og la henne ta abort no . Skaden er skjedd og du får bare ta ansvar . Du får bruke 12 uker på kattungene og finne ekn god heim til dei ..det er å ta ansvar! Anonymkode: 59f26...c0c
Anonym bruker Skrevet i går, 03:54 #29 Skrevet i går, 03:54 Anonym bruker skrev (7 timer siden): Synst ikkje du skal sterilisere og la henne ta abort no . Skaden er skjedd og du får bare ta ansvar . Du får bruke 12 uker på kattungene og finne ekn god heim til dei ..det er å ta ansvar! Anonymkode: 59f26...c0c Okei. 🩷 Jeg tenker bare litt på tiden når kattungene er helt små. Jeg har en 7timers jobb hver dag og ikke mulighet til å stikke hjem for å ta meg av kattungene. Jeg skal nok greie dette. Nå krysser jeg alt jeg har på at hun ikke er gravid. Hun vugger bare litt med magen når hun går. Ser ikke gravid ut ellers. Mulig bare hun spiser mye... Så at hun gjemte seg i skapet, blant tøyet, syntes jeg var snodig. Pumpene er kun nipler og ikke rosa. Kan det være hun ikke er gravid? Anonymkode: c4f92...f99
Anonym bruker Skrevet i går, 04:52 #30 Skrevet i går, 04:52 Anonym bruker skrev (57 minutter siden): Okei. 🩷 Jeg tenker bare litt på tiden når kattungene er helt små. Jeg har en 7timers jobb hver dag og ikke mulighet til å stikke hjem for å ta meg av kattungene. Jeg skal nok greie dette. Nå krysser jeg alt jeg har på at hun ikke er gravid. Hun vugger bare litt med magen når hun går. Ser ikke gravid ut ellers. Mulig bare hun spiser mye... Så at hun gjemte seg i skapet, blant tøyet, syntes jeg var snodig. Pumpene er kun nipler og ikke rosa. Kan det være hun ikke er gravid? Anonymkode: c4f92...f99 Er du da helt hjelpesløs? https://dyreklinikken.no/2022/11/drektighet-hos-katt/ Anonymkode: 12aa2...81d
Anonym bruker Skrevet i går, 06:29 #31 Skrevet i går, 06:29 Anonym bruker skrev (1 time siden): Er du da helt hjelpesløs? https://dyreklinikken.no/2022/11/drektighet-hos-katt/ Anonymkode: 12aa2...81d Jeg har lest dette. Er allikevel tusen spm ang dette. Er et husdyr det er snakk om. Anonymkode: c4f92...f99
Anonym bruker Skrevet i går, 06:33 #32 Skrevet i går, 06:33 Anonym bruker skrev (18 timer siden): Dette! Har man ikke råd til nødvendig helsehjelp så har man heller ikke råd til en haug katter, selv om det bare er for en periode. Jeg blir helt matt av hvor uansvarlige voksne folk kan være. Snakk om å ikke se lenger enn nesa rekker. Anonymkode: 12aa2...81d Gjør sikkert alt helt korrekt du. Anonymkode: c4f92...f99
Anonym bruker Skrevet i går, 06:43 #33 Skrevet i går, 06:43 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Okei. 🩷 Jeg tenker bare litt på tiden når kattungene er helt små. Jeg har en 7timers jobb hver dag og ikke mulighet til å stikke hjem for å ta meg av kattungene. Jeg skal nok greie dette. Nå krysser jeg alt jeg har på at hun ikke er gravid. Hun vugger bare litt med magen når hun går. Ser ikke gravid ut ellers. Mulig bare hun spiser mye... Så at hun gjemte seg i skapet, blant tøyet, syntes jeg var snodig. Pumpene er kun nipler og ikke rosa. Kan det være hun ikke er gravid? Anonymkode: c4f92...f99 Kattemor tar seg av alt! Du trenger ikke dra hjem fra jobb for å sjekke. Bare kattemor har mat, vann og kassa si, har hun faktisk bruk for ro med ungene sine. Hadde katt for ca 20 år siden, og har hatt flere kull. Det er faktisk ikke jobb i hele tatt, bare kos og gøy. Fra 8 ukers alder begynner de å bli litt slitsomme når de spøler rundt, herjer og lekeslåss. Anonymkode: 867b0...972
Anonym bruker Skrevet i går, 06:53 #34 Skrevet i går, 06:53 Anonym bruker skrev (16 minutter siden): Gjør sikkert alt helt korrekt du. Anonymkode: c4f92...f99 Det gjør jeg helt sikkert ikke, men da jeg bestemte meg for å skaffe meg dyr så tok jeg i beregning at det koster mye penger gjennom livet. Jeg leste et estimat om at det koster ca 10 000 kr pr år for å ha katt. Anonymkode: 12aa2...81d
Anonym bruker Skrevet i går, 08:30 #35 Skrevet i går, 08:30 Anonym bruker skrev (4 timer siden): Okei. 🩷 Jeg tenker bare litt på tiden når kattungene er helt små. Jeg har en 7timers jobb hver dag og ikke mulighet til å stikke hjem for å ta meg av kattungene. Jeg skal nok greie dette. Nå krysser jeg alt jeg har på at hun ikke er gravid. Hun vugger bare litt med magen når hun går. Ser ikke gravid ut ellers. Mulig bare hun spiser mye... Så at hun gjemte seg i skapet, blant tøyet, syntes jeg var snodig. Pumpene er kun nipler og ikke rosa. Kan det være hun ikke er gravid? Anonymkode: c4f92...f99 Kattemor klarer fint å ta vare på kattungene selv 🙂....det fødes da katter ute hvor de ikke har fast tilgang til mat og drikke. Anonymkode: b37a8...d7b
Anonym bruker Skrevet i går, 09:23 #36 Skrevet i går, 09:23 Anonym bruker skrev (2 timer siden): Kattemor tar seg av alt! Du trenger ikke dra hjem fra jobb for å sjekke. Bare kattemor har mat, vann og kassa si, har hun faktisk bruk for ro med ungene sine. Hadde katt for ca 20 år siden, og har hatt flere kull. Det er faktisk ikke jobb i hele tatt, bare kos og gøy. Fra 8 ukers alder begynner de å bli litt slitsomme når de spøler rundt, herjer og lekeslåss. Anonymkode: 867b0...972 Åå så gøy, nå ble jeg glad. Til dere som er bitre å sure, jeg er en god matmor🥰 Katter er min følgesvenn. Skal bli stas med små kattunger. Takk for svar. Anonymkode: c4f92...f99
Anonym bruker Skrevet i går, 09:44 #37 Skrevet i går, 09:44 Anonym bruker skrev (16 timer siden): Herregud er det mulig å være så vanskelig? De aller fleste kattefødsler går veldig bra. Det koster ikke mye å ha kattunger, i starten ammer moren dem. 3000 er mye mer enn 200 kroner for litt kattemat til kattunger. Slutt å kaste stein i glasshus, en dag sitter du der selv. Anonymkode: b37a8...d7b 200 for litt kattemat til kattunger? Tenker du at de skal ha dårlig for fra matbutikken da eller? Kattunger er sultne, det går 5-6 kilo fra de begynner å spise til de kan gis bort, i tillegg skal kattemor ha kattunge mat forå sørge for at hun har riktige næringsstoffer. 3000 og en permanent løsning er bedre enn noen tusen og stor risiko for at hun stikker av igjen mens ungene er små for hun kan ikke få p-piller når hun dier. Anonymkode: d6851...3f3
Anonym bruker Skrevet i går, 10:02 #38 Skrevet i går, 10:02 Anonym bruker skrev (5 minutter siden): 200 for litt kattemat til kattunger? Tenker du at de skal ha dårlig for fra matbutikken da eller? Kattunger er sultne, det går 5-6 kilo fra de begynner å spise til de kan gis bort, i tillegg skal kattemor ha kattunge mat forå sørge for at hun har riktige næringsstoffer. 3000 og en permanent løsning er bedre enn noen tusen og stor risiko for at hun stikker av igjen mens ungene er små for hun kan ikke få p-piller når hun dier. Anonymkode: d6851...3f3 Man trenger IKKE kjøpe det dyreste fóret på dyrebutikken. Faktisk diskuterer fagmiljø nå hvorvidt ferdig fór er så sunt som produsentene vil ha oss til å tro! Ja, man ser til og med på en teori om at det nettopp er ferdigmat som er årsak til at hunder og katter har vesentlig dårligere helse i dag enn for noen tiår siden. Faktisk er det flere og flere som anbefaler å gi mer ren fisk og kjøtt, middagsrester o.l. Så kan man bruke litt tørrfôr som tillegg. Jeg vokste opp med katter og hunder som utelukkende levde på fisk, kjøtt og middagsrester. Disse dyrene ble veldig gamle og var heller aldri syke. Slike historier er det veldig mange litt eldre som også kan fortelle. Kattunger som får slik hjemmelaget mat, i tillegg til morsmelk, trenger ikke den dyre spesialmaten som de på butikken ønsker å prakke på deg! Dyrehold er blitt storindustri, fordi folk i dag har fjernet seg fra det naturlige og ikke lenger har kunnskap om verken dyr eller natur. Dette er gull verdt for produsentene, som gnir seg i hendene av at folk flest ikke vet bedre! Årlige vaksinasjoner er et annet tema som de siste årene har blitt diskutert. Selvsagt vil veterinær anbefale på det sterkeste at du kommer til klinikken å legger igjen noen tusenlapper. Mens i fagmiljøer er det flere og flere som mener dette både er unødvendig og at det til og med kan overbelastet immunforsvaret til dyret. Anonymkode: 867b0...972
Anonym bruker Skrevet i går, 10:05 #39 Skrevet i går, 10:05 Anonym bruker skrev (1 minutt siden): Man trenger IKKE kjøpe det dyreste fóret på dyrebutikken. Faktisk diskuterer fagmiljø nå hvorvidt ferdig fór er så sunt som produsentene vil ha oss til å tro! Ja, man ser til og med på en teori om at det nettopp er ferdigmat som er årsak til at hunder og katter har vesentlig dårligere helse i dag enn for noen tiår siden. Faktisk er det flere og flere som anbefaler å gi mer ren fisk og kjøtt, middagsrester o.l. Så kan man bruke litt tørrfôr som tillegg. Jeg vokste opp med katter og hunder som utelukkende levde på fisk, kjøtt og middagsrester. Disse dyrene ble veldig gamle og var heller aldri syke. Slike historier er det veldig mange litt eldre som også kan fortelle. Kattunger som får slik hjemmelaget mat, i tillegg til morsmelk, trenger ikke den dyre spesialmaten som de på butikken ønsker å prakke på deg! Dyrehold er blitt storindustri, fordi folk i dag har fjernet seg fra det naturlige og ikke lenger har kunnskap om verken dyr eller natur. Dette er gull verdt for produsentene, som gnir seg i hendene av at folk flest ikke vet bedre! Årlige vaksinasjoner er et annet tema som de siste årene har blitt diskutert. Selvsagt vil veterinær anbefale på det sterkeste at du kommer til klinikken å legger igjen noen tusenlapper. Mens i fagmiljøer er det flere og flere som mener dette både er unødvendig og at det til og med kan overbelastet immunforsvaret til dyret. Anonymkode: 867b0...972 En ansvarlig dyreeier gir kattten årlig vaksinasjon. Anonymkode: 252f8...86b
MissSaigon Skrevet i går, 10:24 #40 Skrevet i går, 10:24 Anonym bruker skrev (19 minutter siden): Man trenger IKKE kjøpe det dyreste fóret på dyrebutikken. Faktisk diskuterer fagmiljø nå hvorvidt ferdig fór er så sunt som produsentene vil ha oss til å tro! Ja, man ser til og med på en teori om at det nettopp er ferdigmat som er årsak til at hunder og katter har vesentlig dårligere helse i dag enn for noen tiår siden. Faktisk er det flere og flere som anbefaler å gi mer ren fisk og kjøtt, middagsrester o.l. Så kan man bruke litt tørrfôr som tillegg. Jeg vokste opp med katter og hunder som utelukkende levde på fisk, kjøtt og middagsrester. Disse dyrene ble veldig gamle og var heller aldri syke. Slike historier er det veldig mange litt eldre som også kan fortelle. Kattunger som får slik hjemmelaget mat, i tillegg til morsmelk, trenger ikke den dyre spesialmaten som de på butikken ønsker å prakke på deg! Dyrehold er blitt storindustri, fordi folk i dag har fjernet seg fra det naturlige og ikke lenger har kunnskap om verken dyr eller natur. Dette er gull verdt for produsentene, som gnir seg i hendene av at folk flest ikke vet bedre! Årlige vaksinasjoner er et annet tema som de siste årene har blitt diskutert. Selvsagt vil veterinær anbefale på det sterkeste at du kommer til klinikken å legger igjen noen tusenlapper. Mens i fagmiljøer er det flere og flere som mener dette både er unødvendig og at det til og med kan overbelastet immunforsvaret til dyret. Anonymkode: 867b0...972 Man finner jo alternative folk over alt. Når voksne folk, født og oppvokst i Norge, kan gå høyt ut og mene seg voldtatt av jordmor og at det er ok å føde hjemme, fordi døden ikke er det verste som kan skje, så tror jeg på at det finnes anti-vaksere med alternative kostholdsråd blant dyreeiere også. Hi, du er ikke en god matmor når du ikke har midlene til å ta deg godt nok av katten din. "Koselig med kattunger"!!! Det høres ut som du er 12 år og med null evne til refleksjon.
Anonym bruker Skrevet i går, 10:36 #41 Skrevet i går, 10:36 MissSaigon skrev (9 minutter siden): Man finner jo alternative folk over alt. Når voksne folk, født og oppvokst i Norge, kan gå høyt ut og mene seg voldtatt av jordmor og at det er ok å føde hjemme, fordi døden ikke er det verste som kan skje, så tror jeg på at det finnes anti-vaksere med alternative kostholdsråd blant dyreeiere også. Hi, du er ikke en god matmor når du ikke har midlene til å ta deg godt nok av katten din. "Koselig med kattunger"!!! Det høres ut som du er 12 år og med null evne til refleksjon. Du vet absolutt ingenting hvordan jeg behandler dyr vel? Ja det koster å stelle de godt. Koselig med kattunger, selfølgelig er det jo det? Å gi kjærlighet er vel så viktig. Maken til kvasse kommentarer. Er noen som ikke ønsker katteliv her, forstår jo det. Anonymkode: c4f92...f99
MissSaigon Skrevet i går, 10:47 #42 Skrevet i går, 10:47 Anonym bruker skrev (9 minutter siden): Du vet absolutt ingenting hvordan jeg behandler dyr vel? Ja det koster å stelle de godt. Koselig med kattunger, selfølgelig er det jo det? Å gi kjærlighet er vel så viktig. Maken til kvasse kommentarer. Er noen som ikke ønsker katteliv her, forstår jo det. Anonymkode: c4f92...f99 Noen som ikke ønsker katteliv? Hva mener du med det? Du ønsker jo heller ikke katteliv iom at du både har katten på p-piller (noe som er sterkt frarådet) og skal sterilisere "bare du får råd". Så jo, jeg vet hvordan du behandler dyr. Du behandler dem som de er leketøy som er til for at du skal ha det "koselig".
Anonym bruker Skrevet i går, 11:13 #43 Skrevet i går, 11:13 MissSaigon skrev (25 minutter siden): Noen som ikke ønsker katteliv? Hva mener du med det? Du ønsker jo heller ikke katteliv iom at du både har katten på p-piller (noe som er sterkt frarådet) og skal sterilisere "bare du får råd". Så jo, jeg vet hvordan du behandler dyr. Du behandler dem som de er leketøy som er til for at du skal ha det "koselig". Det gjør hun da ikke. Du er bare ufin. Anonymkode: 252f8...86b
Anonym bruker Skrevet i går, 11:30 #44 Skrevet i går, 11:30 Anonym bruker skrev (20 timer siden): Gud hjelpe meg så mange tullete småjente-dyrebeskyttelse-byfolk svar du har fått! Først og fremst: JIPPI, ENDELIG KATTUNGER Å FÅ TAK I!! Det er nesten umulig å finne tak i vanlige huskattunger i dag. Og veldig mange ønsker seg kattunge, ikke en allerede voksen katt fra dyrebeskyttelsen! Og kattunge fra disse idiotiske hysteriske dyrebeskyttelsesfolka er jo vanskeligere enn å adoptere et barn! For det andre: Man kan jaggu ha katt uten å ha råd til kastrering! Det er ikke påbudt! Man er like god katteeier uansett! For det tredje: Du trenger IKKE bruke penger på å kastrere og vaksinere kattungene før du gir de bort. Det gjør ny eier selv om de ønsker. For det fjerde: Google drektig katt og kattunger, der finner du det du trenger. Kattemor fikser det der selv. Lykke til - såå gøy! Anonymkode: 867b0...972 Helt enig i dette. Det er jo ikke dyreplageri at katten får noen unger. Katten klarer dette fint selv. Og ja- det er utrolig vanskelig å få tak i vanlige kattunger. Vi forsøkte i 5 måneder!! å få tak i en helt vanlig kattunge. Var villig til å betale opp til 5000 kr for en og skrev lange avhandlinger om oss selv på finn hver gang en vanlig huskatt ble lagt ut, men fikk aldri tilslaget. Så det er ikke slik som det var før. Da jeg var liten tok min far med seg kattungene i skogen og slo de ihjel fordi ingen ville ha dem. Selg kattungene når de er 12 uker, så får du penger til kastrering. Det er utrolig koselig å ha kattunger. Anonymkode: 03d7c...da9
Anonym bruker Skrevet i går, 11:36 #45 Skrevet i går, 11:36 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): Helt enig i dette. Det er jo ikke dyreplageri at katten får noen unger. Katten klarer dette fint selv. Og ja- det er utrolig vanskelig å få tak i vanlige kattunger. Vi forsøkte i 5 måneder!! å få tak i en helt vanlig kattunge. Var villig til å betale opp til 5000 kr for en og skrev lange avhandlinger om oss selv på finn hver gang en vanlig huskatt ble lagt ut, men fikk aldri tilslaget. Så det er ikke slik som det var før. Da jeg var liten tok min far med seg kattungene i skogen og slo de ihjel fordi ingen ville ha dem. Selg kattungene når de er 12 uker, så får du penger til kastrering. Det er utrolig koselig å ha kattunger. Anonymkode: 03d7c...da9 Hvordan skal hi forhindre at katten blir drektig igjen i løpet av disse koselige 12 ukene? Anonymkode: efb4f...add
Anonym bruker Skrevet i går, 12:19 #46 Skrevet i går, 12:19 Anonym bruker skrev (42 minutter siden): Hvordan skal hi forhindre at katten blir drektig igjen i løpet av disse koselige 12 ukene? Anonymkode: efb4f...add De har ikke løpetia hele tiden. Skal jo klaffe med den. Dessuten blir hun sterilisert så fort hun kan få mulighet og klar for det. Anonymkode: c4f92...f99
Anonym bruker Skrevet i går, 12:25 #47 Skrevet i går, 12:25 Anonym bruker skrev (4 minutter siden): De har ikke løpetia hele tiden. Skal jo klaffe med den. Dessuten blir hun sterilisert så fort hun kan få mulighet og klar for det. Anonymkode: c4f92...f99 De har løpetid ca hver tredje uke. Det er tre/fire perioder med mulighet for befruktning før du får betalt for kattungene (OM du får det, hvor mye selges de for pr stk?) Jeg blir så irritert over å lese den never mind holdningen din, du har jo refleksjonsnivået til en fjortis! Anonymkode: efb4f...add
Anonym bruker Skrevet i går, 12:47 #48 Skrevet i går, 12:47 Et enkelt googlesøk viser at hos Evidensia dyreklinikk og anicura dyreklinikk kan man få nedbetaling på regningen, de bruker svea og resurs bank. Sikkert flere lokale dyreklinikker man kan få det på nedbetaling, bare til å google, noe du burde gjort for lenge siden. Ser det er flere som sier det er umulig å få tak i kattunger, men samtidig flommer alle katteorganisasjonene over av katter som trenger hjem. Det er jo fordi folk kun vil ha kattunger fordi de er så små og søte, men når de blir eldre så vil de ikke ha de lengre og bare dumper dem. Jeg synes det er uansvarlig å bringe flere kattunger til verden når det er så mange voksne katter som trenger et hjem. Jeg er fosterhjem for katter og har fått 4 gravide katter til meg i løpet av siste 6 årene og kun en av fødslene gikk knirkefritt. Jeg vil virkelig anbefale deg å ringe veterinær i dag og få time til abort(hvis mulig) og sterilisering. Og hvis du virkelig bestemmer deg for å beholde kattungene så vit at det ikke er sikkert at du får solgt alle, nå er vi inne i høysesong av kattunger som selges og mange får ikke solgt sine og gir de dermed vekk. April-september er høysesong for kattunger og f.eks kattens vern får inn over hundre kattunger hvert år i den perioden.. Du må også huske at kattungene må ha ormekur og vaksine for de gis vekk, så plutselig har du mer utgifter med kattungene enn det hadde kostet å sterilisere katten din. Anonymkode: 7bbf1...20a
Anonym bruker Skrevet i går, 15:31 #49 Skrevet i går, 15:31 Anonym bruker skrev (5 timer siden): Man trenger IKKE kjøpe det dyreste fóret på dyrebutikken. Faktisk diskuterer fagmiljø nå hvorvidt ferdig fór er så sunt som produsentene vil ha oss til å tro! Ja, man ser til og med på en teori om at det nettopp er ferdigmat som er årsak til at hunder og katter har vesentlig dårligere helse i dag enn for noen tiår siden. Faktisk er det flere og flere som anbefaler å gi mer ren fisk og kjøtt, middagsrester o.l. Så kan man bruke litt tørrfôr som tillegg. Jeg vokste opp med katter og hunder som utelukkende levde på fisk, kjøtt og middagsrester. Disse dyrene ble veldig gamle og var heller aldri syke. Slike historier er det veldig mange litt eldre som også kan fortelle. Nei absolutt ikke, men for 200 kr for 12 uker så snakker vi om dyrefor fra matbutikken, altså mat som er mer korn og fyllmasse enn det er kjøtt som er det katten skal ha. Jeg råforer mine, så jeg bruker langt mer enn hva det koster for den dyreste kattematen på dyrebutikken. For man skal ha en god sammensetning for at de får i seg all næringen de trenger. Anonym bruker skrev (5 timer siden): Årlige vaksinasjoner er et annet tema som de siste årene har blitt diskutert. Selvsagt vil veterinær anbefale på det sterkeste at du kommer til klinikken å legger igjen noen tusenlapper. Mens i fagmiljøer er det flere og flere som mener dette både er unødvendig og at det til og med kan overbelastet immunforsvaret til dyret. Anonymkode: 867b0...972 Men de er alle fleste er enige om at de burde ha vaksine når de er unge. Mine får vaksine hvert 2-3 år, så jeg gir det heller ikke årlig, men de fikk jo såklart kattunge/valpevaksinene sine. Anonymkode: d6851...3f3
Anonym bruker Skrevet 20 timer siden #50 Skrevet 20 timer siden Anonym bruker skrev (7 timer siden): Et enkelt googlesøk viser at hos Evidensia dyreklinikk og anicura dyreklinikk kan man få nedbetaling på regningen, de bruker svea og resurs bank. Sikkert flere lokale dyreklinikker man kan få det på nedbetaling, bare til å google, noe du burde gjort for lenge siden. Ser det er flere som sier det er umulig å få tak i kattunger, men samtidig flommer alle katteorganisasjonene over av katter som trenger hjem. Det er jo fordi folk kun vil ha kattunger fordi de er så små og søte, men når de blir eldre så vil de ikke ha de lengre og bare dumper dem. Jeg synes det er uansvarlig å bringe flere kattunger til verden når det er så mange voksne katter som trenger et hjem. Jeg er fosterhjem for katter og har fått 4 gravide katter til meg i løpet av siste 6 årene og kun en av fødslene gikk knirkefritt. Jeg vil virkelig anbefale deg å ringe veterinær i dag og få time til abort(hvis mulig) og sterilisering. Og hvis du virkelig bestemmer deg for å beholde kattungene så vit at det ikke er sikkert at du får solgt alle, nå er vi inne i høysesong av kattunger som selges og mange får ikke solgt sine og gir de dermed vekk. April-september er høysesong for kattunger og f.eks kattens vern får inn over hundre kattunger hvert år i den perioden.. Du må også huske at kattungene må ha ormekur og vaksine for de gis vekk, så plutselig har du mer utgifter med kattungene enn det hadde kostet å sterilisere katten din. Anonymkode: 7bbf1...20a Jeg tror hun er såpass på vei at jeg velger å ikke gjøre det. Fullfører dette, kostnader kommer uansett. Det siste jeg er bekymret for er hvilket hjem de kommer til. Her i min kommune er en dyrebeskyttelse veldig på for å gi de et godt hjem om ikke jeg gjør. Beholder en selv, pluss en bror som er villig til å ta imot. Anonymkode: c4f92...f99
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå