Gå til innhold

Tror katten er gravid🙈

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har null peiling på drektige jentekatter, men jeg tror hun er gravid, 90% sikker. Plis, ingen voksenkjeft er dere greie! Jeg har gitt henne p-piller fra hun var 1år ca, med informasjon ifra dyreklinikk (så ja det er fullt lovlig), jeg har utsatt operasjon til jeg får litt mr penger. Koster 3000,-. Jeg tror hun kan ha kastet opp p-pillene sine og nå er gravid. Hun gjemmer seg i skapet, spiser hele tiden og er blitt god i magen. Er vel en god mnd siden hun var i løpetiden. 

Hva gjør jeg ? Vil få gode tips. Pus blir godt ivaretatt og jeg orker ikke hets om hvorfor hun ble gravid osv... osv... 

Flere som har vært i min situasjon? 

Anonymkode: c4f92...f99

Fortsetter under...

Skrevet

Ingen dyrleger skriver ut på piller i dsg

Anonymkode: a521b...ffb

Skrevet

Dette går fint. Les deg opp på graviditet og kattefødsel. Ta imot de kattungene som kommer og når hun har født, legger du dem ut på finn for en symbolsk sum. Spar litt penger hver måned slik at du har råd til kastrering. Følge med vår og høst, da er det ofte kampanje og halv pris. Lykke til❤️

Anonymkode: 68f15...f5c

Skrevet

Har du ikke råd til nødvendig medisinsk behandling så har du ikke råd til å ha katt!!! 

Ta godt mot eventuelle kattunger denne gang (hvordan skal du ha råd til å behandle dem på en ordentlig måte?) og kvitt deg med katten om du ikke har råd til å ta deg ordentlig av den. Du har tatt på deg ansvar for et annet liv, da får du fader meg stå i det. 

Anonymkode: 12aa2...81d

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 timer siden):

Har null peiling på drektige jentekatter, men jeg tror hun er gravid, 90% sikker. Plis, ingen voksenkjeft er dere greie! Jeg har gitt henne p-piller fra hun var 1år ca, med informasjon ifra dyreklinikk (så ja det er fullt lovlig), jeg har utsatt operasjon til jeg får litt mr penger. Koster 3000,-. Jeg tror hun kan ha kastet opp p-pillene sine og nå er gravid. Hun gjemmer seg i skapet, spiser hele tiden og er blitt god i magen. Er vel en god mnd siden hun var i løpetiden. 

Hva gjør jeg ? Vil få gode tips. Pus blir godt ivaretatt og jeg orker ikke hets om hvorfor hun ble gravid osv... osv... 

Flere som har vært i min situasjon? 

jeg tror ikke det er så mye mer man gjør med en gravid katt men den må nok til dyrlegen og aner ikke hva det kommer på

Anonymkode: 834b9...040

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Ingen dyrleger skriver ut på piller i dsg

Anonymkode: a521b...ffb

Joda, de skriver ut om det er midlertidig 

Ingen katter får stå på p-piller over tid pga bivirkningene, bl.a at de får kreft i pattene, men om det er en midlertidig løsning gjør de det.

F.eks om en rasekatt skal gå gjennom et par sykluser før den får neste kull, eller som i hi sitt tilfelle om hun sier katten skal kastrere om x antall måneder og trenger prevensjon i mellomtiden.

Anonymkode: 25d54...cd8

Annonse

Skrevet

Hei , det kan skje den beste .og er null stress. 

Litt kattunger trenger me . Er jaggu ikkje lett å få tak i kattunger lenger enkelte plasser .

Gje ho godt med mat og lag til litt plasser som ho kan føde.  Så er det bare til å passe på og følge med litt ekstra. 

Ikkje sikkert ho kjem til å føde der du har tenkt .

Les litt om graviditet og fødsel på nett .

Så lar du sjølvsagt ungene leve og har dei til dei er 12 uker . Då legge du dei ut for salg .

For pengene så går du rett å sterilisere ho .

Lykke til 😃

Anonymkode: 59f26...c0c

Skrevet

det er lurt og ha en egen konto til katt, har man dyr må man ha penger til operasjoner hvis det skjer noe 

Anonymkode: 834b9...040

Skrevet

Jeg ville tatt hun med til dyrlegen med en gang slik at hun fikk fjernet fostrene og kastrert i samme omgang. De fleste dyrleger har mulighet for klarna nå heldigvis, så du kan få delt det opp uten at det blir så dyrt. For får hun kattunger risikerer du at det blir langt dyrere for deg enn de 3000 en kastrering koster. Selv uten kompikasjoner må du jo ha kattunge mat, de må ha markkur og vaksiner, det blir langt mer kattesand som trengs, skåler o.s.v. En katt er dyrt nok, nå risikerer du å ha 1-6 til i 12 uker!

Om du bor i Oslo eller omeng ville jeg hørt med Lisa-klinikken, de hjelper de som ikke har råd til dyrlegen selv.

Anonymkode: d6851...3f3

Skrevet

Dette går fint, katter klarer dette veldig fint selv. Hun blir gjerne veldig kosete etterhvert, så gi henne mye oppmerksomhet. Jeg satt sammen med våres katt da hun fikk kattunger og alt gikk veldig greit, men hun ble litt stresset når den første kom, viste nok ikke helt hva det var som skjedde. 

Ta det med ro, dette er slikt som kan skje. 

Anonymkode: b37a8...d7b

Skrevet
Anonym bruker skrev (26 minutter siden):

Jeg ville tatt hun med til dyrlegen med en gang slik at hun fikk fjernet fostrene og kastrert i samme omgang. De fleste dyrleger har mulighet for klarna nå heldigvis, så du kan få delt det opp uten at det blir så dyrt. For får hun kattunger risikerer du at det blir langt dyrere for deg enn de 3000 en kastrering koster. Selv uten kompikasjoner må du jo ha kattunge mat, de må ha markkur og vaksiner, det blir langt mer kattesand som trengs, skåler o.s.v. En katt er dyrt nok, nå risikerer du å ha 1-6 til i 12 uker!

Om du bor i Oslo eller omeng ville jeg hørt med Lisa-klinikken, de hjelper de som ikke har råd til dyrlegen selv.

Anonymkode: d6851...3f3

Dette! Har man ikke råd til nødvendig helsehjelp så har man heller ikke råd til en haug katter, selv om det bare er for en periode.  

Jeg blir helt matt av hvor uansvarlige voksne folk kan være. Snakk om å ikke se lenger enn nesa rekker. 

Skrevet

Gud hjelpe meg så mange tullete småjente-dyrebeskyttelse-byfolk svar du har fått! Først og fremst: JIPPI, ENDELIG KATTUNGER Å FÅ TAK I!! Det er nesten umulig å finne tak i vanlige huskattunger i dag. Og veldig mange ønsker seg kattunge, ikke en allerede voksen katt fra dyrebeskyttelsen! Og kattunge fra disse idiotiske hysteriske dyrebeskyttelsesfolka er jo vanskeligere enn å adoptere et barn!

For det andre: Man kan jaggu ha katt uten å ha råd til kastrering! Det er ikke påbudt! Man er like god katteeier uansett!

For det tredje: Du trenger IKKE bruke penger på å kastrere og vaksinere kattungene før du gir de bort. Det gjør ny eier selv om de ønsker. 

For det fjerde: Google drektig katt og kattunger, der finner du det du trenger. Kattemor fikser det der selv. Lykke til - såå gøy!

Anonymkode: 867b0...972

Annonse

Skrevet
Anonym bruker skrev (44 minutter siden):

Gud hjelpe meg så mange tullete småjente-dyrebeskyttelse-byfolk svar du har fått! Først og fremst: JIPPI, ENDELIG KATTUNGER Å FÅ TAK I!! Det er nesten umulig å finne tak i vanlige huskattunger i dag. Og veldig mange ønsker seg kattunge, ikke en allerede voksen katt fra dyrebeskyttelsen! Og kattunge fra disse idiotiske hysteriske dyrebeskyttelsesfolka er jo vanskeligere enn å adoptere et barn!

For det andre: Man kan jaggu ha katt uten å ha råd til kastrering! Det er ikke påbudt! Man er like god katteeier uansett!

For det tredje: Du trenger IKKE bruke penger på å kastrere og vaksinere kattungene før du gir de bort. Det gjør ny eier selv om de ønsker. 

For det fjerde: Google drektig katt og kattunger, der finner du det du trenger. Kattemor fikser det der selv. Lykke til - såå gøy!

Man er ikke en god katteeier om man ikke har råd til nødvendig helsehjelp! 

Skrevet
Anonym bruker skrev (11 minutter siden):

Man er ikke en god katteeier om man ikke har råd til nødvendig helsehjelp! 

Er kastrering/sterilisering nødvendig helsehjelp? Det er jo ikke som det er helsefarlig for katter å få et kull unger.

Anonymkode: 736ae...36e

Skrevet
Anonym bruker skrev (35 minutter siden):

Er kastrering/sterilisering nødvendig helsehjelp? Det er jo ikke som det er helsefarlig for katter å få et kull unger.

Anonymkode: 736ae...36e

Klart det er helsehjelp! Det er ikke farlig for katter å få unger, men det er ganske farlig for kattunger som ikke får et hjem. 

Og hvordan skal man ha råd til å ta seg av kattungene når man har så begrensede midler? Og hva om katten blir skadd (utenom graviditet), og man ikke har råd til dyrlegen? 

Skrevet
Anonym bruker skrev (32 minutter siden):

Klart det er helsehjelp! Det er ikke farlig for katter å få unger, men det er ganske farlig for kattunger som ikke får et hjem. 

Og hvordan skal man ha råd til å ta seg av kattungene når man har så begrensede midler? Og hva om katten blir skadd (utenom graviditet), og man ikke har råd til dyrlegen? 

Herregud er det mulig å være så vanskelig? De aller fleste kattefødsler går veldig bra. Det koster ikke mye å ha kattunger, i starten ammer moren dem. 3000 er mye mer enn 200 kroner for litt kattemat til kattunger. 

Slutt å kaste stein i glasshus, en dag sitter du der selv. 

Skrevet
Anonym bruker skrev (39 minutter siden):

Herregud er det mulig å være så vanskelig? De aller fleste kattefødsler går veldig bra. Det koster ikke mye å ha kattunger, i starten ammer moren dem. 3000 er mye mer enn 200 kroner for litt kattemat til kattunger. 

Slutt å kaste stein i glasshus, en dag sitter du der selv. 

Nei, jeg kan love deg at jeg ikke kommer til å komme i lignede situasjon noen gang. Tror du alle er like kunnskapsløse og ignorante som deg?

Skrevet
Anonym bruker skrev (1 time siden):

Å finne hjem til kattungene kan umulig bli noe problem, det er ikke flust av kattunger lenger.

Anonymkode: 252f8...86b

Skrevet
Anonym bruker skrev (3 timer siden):

Taaakk, ble superstresset her nå. Jeg kan ikke gjøre noe med dette nå, skulle bare håpt den pilla klarte å beskytte godt nok. Hun hadde en periode der hun gulpet opp pillen og mulig hun ikke fikk i seg de siste. 

Er en kastrering nå på henne mulig ? Avbetaling? Har ikke en 100% jobb. Litt hardt økonomisk om dagene. 

Skrevet

Nå vet jeg ikke sikkert at hun er gravid. Men er mer for seg selv og spiser altså hele tiden. 

Lagt på seg litt i magen. 

Går gjerne inn i skuffa/skapet om natten. 

Skrevet

Jeg tenker fort og gæli her nå🙈 lurer på om jeg må ta henne med på sterilisering. Så får det bli en abort i samme slengen. Jeg har så dårlig samvittighet!😢

Skrevet
Anonym bruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenker fort og gæli her nå🙈 lurer på om jeg må ta henne med på sterilisering. Så får det bli en abort i samme slengen. Jeg har så dårlig samvittighet!😢

Jeg ville gjort det samme, dyrlege i morgen og få dette ordnet.

Man må sterilisere kattene før de slippes ut, så slipper man flere kattunger.

Lurer på hvor de bor de som har problemer med å få tak i kattunger, for det er virkelig ikke det her jeg bor. Sjekk f.eks Kattehjelpen Agder på facebook, de får inn flust med kattunger på denne tiden av året, bare å adoptere om man vil ha katt.

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Lurer på hvor de bor de som har problemer med å få tak i kattunger, for det er virkelig ikke det her jeg bor. Sjekk f.eks Kattehjelpen Agder på facebook, de får inn flust med kattunger på denne tiden av året, bare å adoptere om man vil ha katt.

Ja jeg tror jeg må det. Få låne penger et sted frem til lønning. Har egentlig ikke mulighet til å ta opp forbrukslån heller. Jeg ringer imorgen og håper det blir gjort og at hun ikke er for langt på vei. Hun spiser som aldri før og litt stor i magen ift før. Går opp og legger seg, mindre sosial. Ikke kosete nå. 

Jeg har en jobb som gjør at jeg ikke kan være tilstedet med kattunger, de kan jo heller ikke være alene hjemme den første tiden. Tro meg, har god katteerfaring, men kun hatt hannkatt (kastrert) 

Skrevet
Anonym bruker skrev (2 minutter siden):

Man KAN sterilisere og da abortere kattungene om man vil det. Men å ha kattunger er ikke noe stress, tvert imot veldig gøy.

Og det er virkelig ikke lett å finne "vanlige" kattunger, fra vanlige hjem. Disse kattungene fra ulike organisasjoner er jo som sagt verre å få tak i enn å adoptere en unge!! Disse tullete småjentene som driver disse organisasjonene, virker som om de tror de er skikkelige maktpersoner, og driver harde "forhandlinger" før man får "adoptere" (bare ordet er jo helt latterlig). Og ikke bare det: her i byen hentet de tilbake en katt fordi eier bodde for nærme en vei!!! Stort avisoppslag, for dette er selvsagt ikke lov. Dyr er en vare som kjøper har full råderett over, selvsagt! 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...